Kongres kampinga: Godina stabilizacije uz zadržavanje visoke konkurentnosti

Slika /arhiva/KUHlog_Hr-w.jpg

Hrvatski kamping je u dosadašnjem dijelu godine zabilježio tek 0,4 posto manje noćenja nego lani, te je ova godina za taj sektor godina stabilizacije uz zadržavanje visoke konkurentnosti u Europi, ističe direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman povodom 13. kongresa hrvatskog kampinga.

Kongres kampinga u organizaciji KUH-a ove se godine održava 22. i 23. listopada u Svetom Martinu na Muri, gdje će se u hotelu LifeClass u Termama Sveti Martin okupiti svi relevantni predstavnici sektora i institucija, koji će osim razmatranja aktualnih rezultata i trendova moći pogledati i izložbu kamping opreme, mobilnih kućica, glamping šatora i ostalog vezanog za taj sektor.

Kongres počinje u utorak, 22. listopada predavanjima i radionicama o odazivu kampista u Hrvatsku s nekoliko tržišta te temama o novim tehnološkim mogućnostima za kampove, poput umjetne inteligencije za povećanje prihoda kampa. Drugi dan, 23. listopada je svečano otvorenje, nakon čega će raspraviti rezultate ove godine, utjecaje klime na kamping i turizam te druge teme, a sve završava dodjelom priznanja najboljim kampovima.

Uoči početka kongresa Palman za Hinu, komentirajući rezultate kampova za ovu godinu i trendove, otkriva i da bi i unatoč malom padu noćenja uglavnom svi potpisali ponavljanje iste ovakve godine, tim više što su početne najave i očekivanja od ove godine išla i do više od 5 posto pada.

"S obzirom na ostvarenja ove godine, kada je i kamping sektor u većini mediteranskih zemalja bio i u lošijoj situaciji od Hrvatske, ali i na odlične rezultate hrvatskog kampinga posljednjih godina, ne možemo biti nezadovoljni ovom godinom", dodao je Palman.

Blagi zaokret u ponudi uz zadržavanje visoke konkurentnosti

Na pitanje je li u kampingu, s obzirom na velike investicije, došlo i do svojevrsnog zaokreta u hrvatskoj ponudi ka kamp resortima, tematskim parkovima i slično, što su i neki od globalnih trendova, Palman kaže da jest, ali ne u potpunosti.

"Sigurno su kamping resorti, sa vrhunskom ponudom sadržaja i usluga te raznovrsnim smještajem poput luksuznih mobilnih kućica ili glamping šatora, za Hrvatsku jedan od važnijih smjerova razvoja i i pozicioniranja. Međutim, iz godine u godinu sve se više otvaraju i novi manji obiteljski objekti ili kamp odmorišta, koji lagano potiču razvoj i šire sredine, posebice na kontinentu, uz gradove, prirodne i kulturne atrakcije, i slično. I na obali imamo stotine malih obiteljskih kampova, konceptom relativno jednostavnih, ali koji nude obiteljski doživljaj i prisan kontakt sa vlasnicima. To je i segment koji je diljem Europe odavno razvijen, no u Hrvatskoj se o tome do sada malo ili ništa pričalo", iznosi Palman.   

Sve to, kao i rezultati s porastima zadnjih 10-tak godina te usporedba sa situacijom kod direktne konkurencije, pridonosi tome da se potvrđuje ono što u KUH-u odavno pričaju - da hrvatski kamping ima potencijala postati najkonkurentniji kamping proizvod na Mediteranu.

"U kampingu je u zadnjim godinama znatno podignuta kvaliteta, te su po podacima njemačkog ADAC-a, koji izdaje vodič kampova Europe, hrvatski kampovi kvalitetom na visokom 2. mjestu u Europi. Ispred je tek Nizozemska, a to jako puno govori", zaključuje Palman.

(Hina)

Pisane vijesti