- Objavljeno: 12.03.2009.
ITB: Sastanak njemačkih touroperatora i hrvatskih hotelijera
Njemački touroperatori zbog krize od hrvatskih hotelijera traže sniženje cijena na što hrvatski hotelijeri ne pristaju, pogotovo ne svi u cjelini, jer smatraju da su dosta uložili u kvalitetu i spremni su na dalje razgovore o povećanju usluga za istu cijenu.
Zaključak je to s večerašnjeg sastanka predstavnika šest najjačih njemačkih touroperatora, među kojima TUI, REWE grupe i Riva tours, s predstavnicima petnaestak najjačih hrvatskih hotelskih kuća i hrvatskih putničkih agencija. Sastanak je u sklopu Međunarodne turističke burze u Berlinu organizirala Hrvatska turistička zajednica, a svi su se predstavnici zahvalili na tako korisnom i konstruktivnom susretu. Zaključili su i da Hrvatsku treba na njemačkom tržištu drugačije marketinški predstavljati i promovirati kao zemlju različitosti, a ne samo ponude ljeta, sunca i mora. To bi u svakom slučaju koristilo kako bi se na tom tržištu promijenila percepcija Hrvatske i izbjegle česte usporedbe s primjerice Turskom i Tunisom koje imaju niže cijene ali i tzv. getoizirani turizam u velikim turističkim naseljima bez dodira s domaćim stanovništvom.
Njemačko touroperatori su istaknuli da trenutno bilježe pad bukinga za dubrovačko i dio dalmatinskog područja, dok nešto bolje ide za Istru. Smatraju da bi bilo dobro da hotelijeri spuste cijene kako bi bolje uspjeli puniti glavnu sezonu odnosno sedmi i osmi mjesec što je za sada puno lošije nego prošle godine.
Hrvatski su hotelijeri naglasili da su svjesni krize i da razumiju traženja svojih njemačkih partnera, ali da jednostavno ne mogu pristati na snižavanje cijena zbog loših uvjeta poslovanja u Hrvatskoj i zbog velikih investicija u kvalitetu svoje ponude, kako smještaja tako i drugih usluga.
Zaključujući sastanak direktor Glavnog ureda HTZ Niko Bulić pozvao je sve njemačke partnere na zagrebački Međunarodni sajam turizma početkom travnja gdje bi ponovno mogli nastaviti razgovore o suradnji s hrvatskim partnerima. Za idući tjedan najavio je veliki sastanak turističkog sektora s direktorima predstavništava HTZ u svijetu na kojem će se bolje moći sagledati stanje pred uskrsne blagdane i vidjeti što se može učiniti pred sam početak sezone odnosno njene predsezone početkom travnja. (Hina)