Investicijski forum: za jače investicije u turizmu potrebna dulja sezona i strategija

Slika /arhiva/111011-invest-fah-tp.jpg

Za povećanje i jaču isplativost investicija u hrvatskom turizmu potrebno je prije svega produljiti sezonu sa sadašnjih tri do četiri na šest do sedam mjeseci godišnje te odrediti jasnu strategiju što se od turizma želi za idućih 20 godina, istaknulo je nekoliko investitora u hrvatskom turizmu na današnjem panelu "Turizam-korak više" u sklopu Međunarodnog investicijskog foruma "Invest in Croatia 2011".

Četiri čelna čovjeka stranih tvrtki, koje su već uložile i planiraju još ulagati u hrvatski turizam, poručili su Vladi i da za jače investiranje u turizam mora jasno odrediti planove razvoja te da oni žele i moraju biti u tim planovima.
Riječ je o glavnim izvršnim direktorima turskog Dogus Holdinga Husnu Akhanu, investicijskog fonda iO Adria Williamu Crewdsonu, austrijskog Falkensteinera Otmaru Michaeleru te predsjedniku Uprave turskog hotelskog lanca Rixos Fettah Taminceu.

Svi su oni i mišljenja da se investicijska klima u Hrvatskoj u zadnjih nekoliko godina poboljšala, ali da još postoje problemi koje trebaju zajedno rješavati lokalna i središnja vlast.
Najavljujući da planiraju ulaganje u hotele i marine za megajahte na području Šibensko-kninske županije, Akhan je kazao da Hrvatska s obzirom na potencijale može udvostručiti broj sadašnjih 50-ak marina i dobiti turiste-nautičare veće platežne moći.

Crewdson je naznačio da Hrvatskoj nedostaje hotela s četiri i pet zvjezdica koje mora imati ako želi dulju sezonu i bogatije goste, s čime se složio i Taminceu dodavši da bi bilo dobro da se izgradi veliki spektakularni hotel koji bi po uzoru na Dubai ili neke u Turskoj postao simbolom. On smatra kako je sada u svemu ključno i kvalitetno upravljanje odredištem, u čemu zajedno trebaju sudjelovati privatni i javni sektor. Posebno se založio za poticanje poslovanja casina kojih nema dovoljno, a koji su itetako profitabilni, kao i za specijalizaciju turističkih proizvoda izvan ljetne sezone čime bi hrvatski turizam prestao biti ovisan o, kako je kazao, toplini mora.

Kazali su da i žele dalje ulagati u Hrvatskoj, ali bi bili zadovoljniji da se investitori više potiču i više uključuju u planove.

Državni tajnik u Ministarstvu turizma Branko Grgić istaknuo je da je zadnjih nekoliko godina uz posebne poticajne državne mjere dosta investirano u povećanje broja hotela s četiri i pet zvjezdica kao i gradnju malih i obiteljskih hotela. Jačem investiranju u turizmu, rekao je, trebali bi pridonijeti i zakon o turističkom zemljištu, izmjene zakona o prostornom uređenju, osnivanje Agencije za upravljanje državnom imovinom, koja će provesti natječaje za prodaju još 14 neprivatiziranih turističkih tvrtki u većinskom državnom vlasništvu, kao i novi projekti Brijuni Rivijera i Kupari-Srebreno. (Hina)



Pisane vijesti