Hrvatska 2018. privukla 14 posto više Španjolaca, aviokompanije i nogometaši dovode nove

Slika /AA_2018_b-fotke/logos/cro_full-of-life.png

Broj španjolskih turista u Hrvatskoj porastao je 2018. za 14 posto a u 2019. se očekuje nastavak rasta zahvaljujući novim zračnim linijama između dviju zemalja ali i popularnošću Hrvatske nakon što su njeni nogometaši igrali u finalu Svjetskog nogometnog prvenstva, rekli su u petak sudionici turističkog sajma u Madridu. Do nedjelje se u Madridu održava međunarodni sajam Feria Internacional de Turismo (Fitur), jedan od najvećih turističkih sajmova u Europi na kojem sudjeluje osam hrvatskih agencija. „Hrvatska drži pozitivnu poziciju na ovom tržištu, a hrvatske destinacije sve više privlače Španjolce i to tijekom cijele godine“, kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ).

Prošle godine je Hrvatsku posjetilo 290.000 turista iz Španjolske, što je 14 postotni rast u odnosu na 2017. Istovremeno je zabilježeno 641.000 noćenja, što predstavlja rast od 13 posto.

„Jedan od razloga rasta su svakako i aviolinije“, napominju u HTZ-u. Između Španjolske i Hrvatske leti direktno pet zrakoplovnih kompanija  - Croatia Airlines, Iberia, Iberia Express, Vueling i Norwegian Air.

I dok Croatia Airlines nastavlja letjeti kao i dosad između Zagreba i Barcelone, španjolske kompanije od ove godine uvode dodatne letove. Iberia će tako tijekom cijele godine letjeti od Madridu prema Zagrebu i Dubrovniku. Vueling također više neće letjeti samo u ljetnoj sezoni već i tijekom ostatka godine od Barcelone prema Dubrovniku. Iberia Express, u vlasništvu Iberije, imat će liniju od Madrida prema Zadru u srpnju i kolovozu.

„Očekujemo stoga daljnji rast broja turista s tržišta Španjolske. Ne samo Španjolaca već i gostiju iz Portugala i Latinske Amerike“, kaže Jelena Babić, voditeljica prodaje u agenciju Abacus Tours sa sjedištem u Zagrebu. Ta agencija nudi turistima uslugu od kada slete na hrvatsko tlo pa do odlaska. Uglavnom grupama starijih osoba organiziraju smještaj i obilaske Zagreba, Plitvičkih jezera, Zadra, Splita i Dubrovnika.

„Prošla godina je bila doista dobra“, ističe Babić. „Luka Modrić i nogometaši doveli su dodatne turiste“, napominje.

Nakon što je Hrvatska u srpnju igrala u finalu Svjetskog prvenstva u nogometu mnogi Španjolci i „latinosi“ spominju nogometaše kada čuju za Hrvatsku. Posebno ističu kapetana reprezentacije Luku Modrića koji igra za europskog prvaka Real Madrid od 2012. 

Interes i znatiželja za Hrvatskom u stalnom su porastu, pokazali su razgovori hrvatskih agencija ovaj tjedan.

U Madridu svoj štand imaju Abacus Tours, Turistička zajednica grada Zagreba, Turistička zajednica Dubrovačko-neretvanske županije, Croatia Airlines, Uniline, Aronda Adriana Travel, Atlas, Kompas Zagreb Cruise i Nave Travel.

„Svake godine bilježimo sve veći interes za Hrvatsku. Iako su partneri vrlo zadovoljni trenutnim stanjem i potražnjom, obzirom da je riječ o početnoj fazi bookinga još je uvijek teško donositi zaključne procjene za 2019.“, kažu u HTZ-u, njihovoj krovnoj organizaciji.

„U svakom slučaju, Španjolci poznaju glavne turističke atrakcije kao što su Dubrovnik, Plitvička jezera i Zagreb, a primjetna je i nova potražnja za 'neotkrivenim' destinacijama“, dodaju.

Španjolska se istovremeno oporavlja od dugogodišnje gospodarske krize a lani je nezaposlenost nastavila padati šestu godinu zaredom spustivši se na 15,3 posto. Pa ipak, to je još uvijek dvostruko više nego 2007., u godini prije izbijanja krize.

To je, međutim, dovoljno da se mnogi odlučuju na putovanja u Hrvatsku. Posljednjih godina, broj turista iz Španjolske redovito raste po stopama preko 10 posto. Tako je 2017. iz Španjolske došlo 256.000 gostiju, što je bilo 13 posto više nego godinu prije.

HTZ je zatvorio predstavništvo u Madridu krajem 2015. a iz Zagreba poručuju kako će se konkurenciji suprotstaviti dvjema kampanjama na španjolskom tržištu.

„Prva je u tijeku i provodi se tijekom siječnja i veljače, dok će se druga brand kampanja provoditi tijekom svibnja i lipnja“, kažu. „Također, predviđeno je i oglašavanje u sklopu kampanje za promociju pred i posezone koja će se provoditi tijekom kolovoza i rujna, a tu je i cjelogodišnje oglašavanje na Google tražilici“, najavili su iz sjedišta u Hrvatskoj.

Na sajmu Fitur su se od srijede do petka odvijali poslovni sastanci agencija s partnerima i potencijalnim novim suradnicima a u subotu i nedjelju će sajam otvoriti vrata građanima. Očekuju se tisuće posjetitelja. (Hina)

Pisane vijesti