- Objavljeno: 27.01.2012.
Hotelijeri i putničke agencije o najavi smanjenja PDV-a i novoj stopi od 25 posto
Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) i Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) zadovoljne su najavom uvođenja smanjene stope PDV-a za usluge u turizmu i ugostiteljstvu, jer će to pridonijeti većoj konkurentnosti i investicijama u hrvatskom turizmu, ali im je istodobno žao i pomalo su razočarani što to neće biti u primjeni još ove godine u kojoj će im poslovanje dodatno otežati porast stope PDV-a na 25 posto.
Kako bi bili sigurni da će se smanjena stopa PDV-a za turizam i stvarno početi primjenjivati početkom iduće godine i iz UPUHH-a i iz UHPA-e ističu želju da im se za to daju dodatna jamstva, te da bi bilo dobro da ta Vladina najava postane dio zakonskih izmjena već sada odnosno da se unese u novi prijedlog zakona o PDV-u koji bi uskoro trebao u proceduru. Time bi se, kako ističu predsjednici UPUHH-a i UHPA-e Kristian Šustar i Boris Žgomba, sektoru omogućio početak dugoročnih planiranja, ali i iduće godine s obzirom da se poslovi i cijene na međunarodnom, pa i domaćem tržištu, za iduću godinu počinju dogovarati već u svibnju i lipnju tekuće godine.
Napominjući kako je sektor razočaran jer su smanjenje PDV-a očekivali već od ožujka ove godine, Šustar iz UPUHH-a ipak ističe da te mjere treba sagledavati dugoročno te stoga pozdravljaju odluku Vlade jer donosi dugoročnu korist hrvatskoj turističkoj i nizu pratećih industrija.
Sektor to traži niz godina i to je sada prvi važniji korak prema stvaranju kvalitetnijeg i poticajnijeg poslovnog okruženja, kaže Šustar dodajući da je to osnovni preduvjet za ostvarenje većih prihoda te pokretanje investicija.
Osvrćući se na ovu godinu Šustar ističe da će ona s novim, višim PDV-om od 25 posto za cijeli sektor, pa i hotelijere, biti vrlo složena i da će ju trebati odraditi maksimalno koncentrirano i odgovorno da se ponove prošlogodišnji rezultati.
Slično kaže i Žgomba iz UHPA-e dodajući da će se povećanja stope PDV-a na 25 posto sigurno negativno odraziti na likvidnost i prihode turističkih tvrtki, tim više što sada, kada su 'pravila igre' za ovu godinu već dogovorena, teško mogu povećavati cijene koje su u većini slučaja već davno za ovu godinu ugovorno definirane.
Ipak, za one cijene koje nisu tako dogovorene ne isključuje mogućnost njihovog povećanja, iako pritom kaže da hrvatski turizam nema baš puno tržišnog prostora za veće promjene cijena.
I on i Šustar podsjećaju da su agencije i hotelijeri predlagali smanjenje stope PDV-a na 8 posto, i to za sve usluge u turizmu, kako je u većini konkurentskih zemalja, ali dodaju da će i 10 posto biti znatno bolje nego sadašnja situacija, samo da se to konačno i na vrijeme zakonski uredi. (Hina)