- Objavljeno: 21.03.2019.
Fain: Dani UHPA-e u Vinkovcima za bolje turističko pozicioniranje Slavonije
Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) na svom će godišnjem skupu u Vinkovcima od 21. do 23. ožujka okupiti više od 150 sudionika iz cijele Hrvatske, a po riječima predsjednika UHPA-e Tomislava Faina, na njima žele pridonijeti boljem upoznavanju i turističkom pozicioniranju Slavonije. "Dani UHPA-e prilika su da naše članice, brojni partneri i predstavnici turističkih i drugih institucija koje smo pozvali, i uživo upoznaju Slavoniju, jer puno njih i ne zna koliko ta regija može puno ponuditi. Mi ne želimo samo o tome pričati nego i konkretno djelovati, a brojne naše članice, uključujući i slavonske te iz drugih krajeva, već razvijaju i nude programe putovanja za istočni dio Hrvatske", naglašava Fain za Hinu.
Ovo je prvi put da neka velika strukovna udruga iz turizma organizira svoj godišnji skup u Slavoniji. Ocijenivši da se Slavonija u turističkom smislu budi odnosno da je na početku turističkog razvoja, Fain ističe da za bolje tržišno pozicioniranje te regije, uspješne turističke proizvode i rezultate neće biti dovoljni samo agencijski programi za domaće i strane turiste i volja domaćina da nešto ponudi, nego da treba i jača sinergija privatnog i javnog sektora, plan održivog razvoja turizma, investicije i – vremena.O tome će, uz ostalo, biti riječi na pratećim radionicama i predavanjima u sklopu Dana UHPA-e, kao i o aktivnostima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) s fokusom na agencije te o razvoju turizma u Slavoniji.
"Nije lako reći što točno treba za turistički razvoj neke destinacije kada ju gledate izdaleka. Nije to lako reći ni za primjerice već turistički razvijen Zadar, gdje živim i radim u turizmu 19 godina, ali je sigurno važno svugdje prilagođavati se trendovima i sve bržim promjenama kako bi bili u korak s potrebama svoje destinacije i svojih gostiju. Svjesni smo da ništa ne ide preko noći, ali i da se suradnjom u destinaciji može puno napraviti", kaže Fain.
Smatra i da Slavoniji treba nekoliko velikih hotela te jačih agencija koje će ponudu plasirati na svjetsko tržište te već postojećim partnerima ili klijentima doslovno 'gurati' programe koji uključuju posjet Slavoniji.
"Možda, ako je to zakonski moguće, klaster Slavonija može napravi natječaj za određeni financijski iznos za potporu kojim će privući hrvatske ili strane agencije da dovode goste u Slavoniju. Naravno, takav natječaj treba dobro osmisliti", mišljenja je predsjednik UHPA-e, koji kaže da i u Slavoniji UHPA ima članica-agencija koje aktivno rade i uvode nove programe za svoj kraj, ali su to uglavnom male, usko specijalizirane za neki segment ponude, poput lovnog ili aktivnog turizma ili dr.
"Teško da će se ijedna turistička agencija u Slavoniji moći specijalizirati i definirati kao destinacijska menadžment kompanija (DMK), jer su za to uz ostalo potrebni ne mali financijski resursi te podrška lokalne zajednice i definiranje turističkog razvoja strateškim projektom. Nadam se da će tome pridonijeti izrada Strateškog marketinškog plana turizma Slavonije s planom brendiranja te vjerujem da uz to i podršku DMK budući dobri rezultati neće izostati", kaže Fain.
Fain zaključuje da agencije mogu biti nositelji turističkog razvoja, ali u suradnji sa svim ostalim subjektima u turizmu i destinaciji, jer "nema nijednog subjekta ni u jednoj destinaciji koji može sam destinaciju 'podići' da bude vidljiva i uspješna". (Hina/FaH)