- Objavljeno: 28.02.2019.
Državni tajnik Glavina na predstavljanju sedmog izdanja Ultra Europe festivala u Splitu
Jučer je predstavljeno sedmo izdanje jednog od najvećih svjetskih festivala elektronske glazbe - ULTRA Europe koji se održava u Splitu, na kojemu je sudjelovao državni tajnik Tonči Glavina istaknuvši kako se Hrvatska posljednjih godina vrlo kvalitetno pozicionirala na karti svjetskog festivalskog turizma. „Manifestacije kao što je ULTRA Europe imaju veliku promotivnu vrijednost za cijeli hrvatski turizam te, osim što privlače veliki broj gostiju, utječu i na povećanje potrošnje. Posjetitelji festivala ULTRA Europe u prosjeku troše 340 eura dnevno, dok je prosječna dnevna potrošnja turista u Hrvatskoj 79 eura. Istodobno, ovakve manifestacije pozitivno utječu i na razvoj lokalne infrastrukture, na izgradnju novih smještajnih kapaciteta te potiču pokretanje raznovrsnijih ugostiteljskih, sportskih i rekreativnih sadržaja te pratećih djelatnosti. Najbolji primjer je upravo grad Split koji je tijekom proteklih 5 godina utrostručio turistički promet te postao jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija“, rekao je državni tajnik.
Festival Ultra Europe održava se u Splitu od 2013. godine, a od 2015. Ultra Europe festival postaje Destination Ultra pa od tada do danas traje čak sedam dana diljem Hrvatske obale, uključujući party otvorenja i trodnevni Ultra Europe party u gradu Splitu, regatu u Bolu na Braču, Beach party u gradu Hvaru te završni party u tvrđavi George u gradu Visu.Uvršten je na listu deset najboljih svjetskih događaja elektronske glazbe, a Hrvatsku zbog Ultre u prosjeku posjećuje više od 150 tisuća ljudi iz oko 140 zemalja diljem svijeta. Broj posjetitelja na top 5 svjetskih festivala elektronske glazbe raste za oko 17 % godišnje, dok broj festivala koji se organizira godišnje raste za oko 33 posto. Posjećenost top 20 globalnih festivala porasla je s 1,9 milijuna 2009. na procijenjenih više od 3,4 milijuna 2013. godine.
Globalno tržište događaja elektronske plesne glazbe procjenjivalo se 2012. na 3,6 milijardi američkih dolara, a uključivanjem prihoda od prodaje glazbe i sponzorstava ukupni prihod bio je veći od 5,7 milijardi američkih dolara, dok se procjenjuje da je isto tržište u 2017. godini imalo vrijednost prihoda više od 6,7 milijardi američkih dolara.