DMK forum: sve više turističkih proizvoda

Slika /arhiva/101215_htz_dmk1.jpg

Hrvatska ima sve više kvalitetnih turističkih proizvoda, istaknuto je u četvrtak na trećem nacionalnom DMK forum, posvećenom destinacijskom menadžmentu,  koji je u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Zagrebu okupio više od 150 sudionika. Riječ je o forumu o destinacijskim menadžment kompanijama (DMK) i destinacijskim menadžment organizacijama (DMO), što su u praksi turističke agencije i turističke zajednice, a što u sklopu projekta razvoj destinacijskog menadžmenta zadnje tri godine razvija HTZ u suradnji s Ministarstvom turizma i brojnim drugim partnerima iz javnog i privatnog turističkog i drugih sektora. Od 2013., od kako se razvija taj projekt, do ove godine u Hrvatskoj se "iskristaliziralo" više od 20 specijaliziranih DMK agencija koje u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama, privatnim poduzetnicima po cijeloj Hrvatskoj nude već više stotina raznovrsnih turističkih programa, tura i specijaliziranih doživljaja većinom za pred i posezonu. Za taj je razvoj HTZ u te prve tri godine izdvojio 1,6 milijuna kuna potpora, a bez svega toga, kako je na otvorenju kazao ministar turizma Darko Lorencin, ne bi bilo ni tako dobrih turističkih rezultata ove godine.

Hrvatska ima sve više kvalitetnih turističkih proizvoda, istaknuto je u četvrtak na trećem nacionalnom DMK forum, posvećenom destinacijskom menadžmentu,  koji je u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Zagrebu okupio više od 150 sudionika. Riječ je o forumu o destinacijskim menadžment kompanijama (DMK) i destinacijskim menadžment organizacijama (DMO), što su u praksi turističke agencije i turističke zajednice, a što u sklopu projekta razvoj destinacijskog menadžmenta zadnje tri godine razvija HTZ u suradnji s Ministarstvom turizma i brojnim drugim partnerima iz javnog i privatnog turističkog i drugih sektora.

Od 2013., od kako se razvija taj projekt, do ove godine u Hrvatskoj se "iskristaliziralo" više od 20 specijaliziranih DMK agencija koje u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama, privatnim poduzetnicima po cijeloj Hrvatskoj nude već više stotina raznovrsnih turističkih programa, tura i specijaliziranih doživljaja većinom za pred i posezonu. Za taj je razvoj HTZ u te prve tri godine izdvojio 1,6 milijuna kuna potpora, a bez svega toga, kako je na otvorenju kazao ministar turizma Darko Lorencin, ne bi bilo ni tako dobrih turističkih rezultata ove godine.

"Destinacijski menadžment u turizmu može jako puno, ako je kreativan i organiziran, za što je bitan sinergijski efekt svih u određenoj destinaciji“, kazao je Lorencin. Dodao je da primjera dobre prakse za destinacijske proizvode u Hrvatskoj ima jako puno, ali da ih može biti i puno više i to bilo gdje temeljem potencijala u kulturi, povijesti, prirodi  i drugom. 

I direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić naglašava da je cilj cijelog projekta produljenje sezone, ali u konačnici i povećanje potrošnje što nije moguće bez sve više novih sadržaja i proizvoda.

"U Hrvatskoj je puno toga napravljeno u zadnje tri godine, u svemu se odlično snašla možda najbolje Splitsko-dalmatinska županija, ali sve bolje ide i drugima, što je dokaz da Hrvatska ima kreativne i stručne ljude koji znaju raditi s atrakcijama u funkciji turizma“, istaknuo je Ivičić.

Direktor turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella pohvalio se da su ovih dana na portal te turističke zajednice stavili ponudu od 120 programa za tu županiju koje su kreirale domaće agencije.  "To je prvi put da neka županijska turistička zajednica na svom portalu marketinški promovira konkretne proizvode i programe agencija, što je pravi primjer kako treba raditi jedan DMO ili turistička zajednica“, istaknuo je Stella.

Programi su najviše vezani za enogastro, kulturne i ture aktivnog turizma, a Stella je iznio primjer jedne od enogastro tura u sklopu koje se za 2.000 eura po osobi za par dana boravka u toj županiji nudi sve najbolje što imaju.

Primjere dobre prakse na forumu su iznosili i drugi predstavnici agencija poput Olivari agencije iz Malinske s otoka Krka, koja organizira riblje festivale, branje maslina i drugo, zatim Gulliver travel koja ima ture pod nazivom "Jedi, hodaj, uživaj u spektakularnom krajoliku Hrvatske", kao i druge agencije.

Na forumu je održan i panel o poticanju prodaje proizvoda za tržište posebnih interesa na kojima je direktorica županijske turističke zajednice Bjelovarsko-bilogorske županije Jasna Vaniček-Fila naglasila da je u svemu najvažniji marketing i korištenje svih kanala promocije, dok je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba najbitnijom ocijenio suradnju DMK i DMO.

Predstavljeno je i istraživanje UHPA-e, VERN-a i pulskog Ekonomskog fakulteta o aktivnostima u sklopu DMK projekta koje je pokazalo da je sve više malih, lokalnih agencija zainteresirano i uključuje se u kreiranje destinacijskih turističkih proizvoda.

(Hina)

Prezentacije:
 

 



Pisane vijesti