Digitalna inicijativa EU-a važna i za hrvatsko poduzetništvo

Slika /arhiva/grbhgk100.gif

Pilot projekt EU digitalne inicijative predviđen je u sektorima turizma, poljoprivrede i prehrambene industrije, graditeljstva, tekstilne i auto industrije, područjima u kojima se koriste nove napredne digitalne tehnologije, a cilj je potaknuti malo i srednje poduzetništvo na korištenje tih tehnologija. Istaknuto je to uz ostalo u utorak u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na predstavljanju digitalne inicijative Europske komisije "EU Konferencija: Poticanje razvoja malog i srednjeg poduzetništva kroz digitalne transformacije", što su zajednički organizirali Europska komisija, Ernst&Young i HGK.

Napominjući kako ta EU inicijativa može poslužiti kao poluga za povećanje ponude poslova u zemljama članicama i europskim regijama, direktorica HGK-ovog Sektora za turizam Leila Krešić-Jurić istaknula je i da je vrlo važno da se u turizmu, kao najbrže rastućoj grani gospodarstva, prate najnoviji trendovi.

"Jedan od novih trendova je i projekt EU-a TourismLink, koji je usmjeren na poboljšanje konkurentnosti u sektoru turizma kroz bolje umrežavanje turističkih djelatnosti, primjenjuje se diljem Europe i time omogućuje bolju međusobnu povezanost turističkih usluga", kazala je Krešić-Jurić dodajući da je HGK u tom projektu bila član savjetodavnog odbora te da je cilj da se u njega uključe putničke agencije i touroperatori, hoteli, restorani, muzeji i svi ostali ponuditelji usluga u turizmu.

Na skupu je rečeno i da je EK u siječnju 2014. pokrenula diseminaciju rezultata EU inicijative o primjeni digitalnih alata za poticanje razvoja malih i srednjih tvrtki, a HGK je domaćin diseminacije rezultata ove EU inicijative u Hrvatskoj. Europska komisija razvila je niz pilot projekata u šest sektora, od kojih se ova platforma pokazala najuspješnijom u području turizma, poljoprivredi te tekstilnoj i modnoj industriji, djelomično u autoindustriji i graditeljstvu, dok je bila neuspješna u području logistike i transporta.

Kako je hrvatska ekonomija u visokom postotku vezana za turizam, odabrano je to područje gospodarstva za provedbu projekta. Primjerice, u području turizma bi se, umjesto da svaki hotel, muzej ili turistička agencija razvija vlastitu mrežnu stranicu, iskoristila zajednička platforma za cijelu turističku industriju te bi se time integrirao cijeli proces. Projekt TourismLink je predvidio 10 milijuna eura financiranja putem CIP programa, a obuhvaća 20 tisuća tvrtki malog i srednjeg poduzetništva.

Prednosti ove internetske platforme su u tome što omogućuje veću vidljivost svim dionicima te drugačiji proizvod na tržištu; hotelijeri pomoću ove platforme mogu povećati stopu zauzeća i prihode, a putničkim je agencijama olakšana distribucija i komunikacija, kazao je Michel de Blust, glavni tajnik Europskog udruženja putničkih agenata i turoperatora ECTAA. Pogodnosti ovog proizvoda su u tome što ga je jednostavno ažurirati te cijene soba postaviti na Internet, a obavijesti o rezervacijama dolaze u pravo vrijeme itd. Sustav je i kompatibilan s postojećim IT sustavima. Kako je kazao, namjera im je uz glavnu platformu uspostaviti i regionalna čvorišta koja će biti svima na raspolaganju, a trošak ove platforme za male i srednje poduzetnike bit će  između 500 i 1000 eura godišnje te jedan do dva posto naknada po transakciji. Krajnji će trošak biti utvrđen kad se uspostavi poslovni model, kazao je Blust.

Direktorica Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Iva Bahunek, predstavila je uspješna iskustva dvogodišnje primjene pilot projekta TourismLink u Hrvatskoj u što je uključeno 40 hotelskih tvrtki te 10 tvrtki komplementarne ponude (muzeji, restorani, parkovi itd.). Tijekom dvogodišnjeg razdoblja održavane su radionice, a postignuta je i dobra suradnja s HGK, kazala je Bahunek napomenuvši kako je projekt bio besplatan za tvrtke. Očekuju i dodatne kompanije u projektu, hotelske i komparativne ponude, a potrebna je i dodatna komunikacija sa Ministarstvom turizma i HTZ-om, kazala je.

Viši stručni analitičar IDC-a Andrea Siviero predstavio je dvije studije slučaja i to hrvatske putničke agencije Atlas te hotela Magic Costa Blanca iz Valencije iz Španjolske. Iz Atlasa su istaknuli kako je bilo korisno sudjelovanje u tom pilot projektu jer su na jednom mjestu bile dostupne sve informacije, a ostvarena je i ušteda vremena te poboljšanje učinkovitosti. Hotel  Magic Costa Blanca ostvario je poboljšanje poslova rezervacije te je smanjio mogućnosti ljudske pogreške kod izdavanja računa i rezervacije, kazao je Siviero.

Predstavljeno je i jedno domaće IT rješenje za upravljanje turističkim objektima – web aplikacija Rentlio. Začetnik te start-up aplikacije Marko Mišulić istaknuo je kako je Rentlio domaća Internet aplikacija koja na inovativan i napredan način automatizira poslovanje malih objekata u turizmu te time eliminira stres i administraciju. Fokusirana potpuno na potrebe manjih smještajnih objekata, kao što je to primjerice obiteljski smještaj, Rentlio je property management system, channel management system i guest engagement system u jednom. Kompleksni alati koji su do sada bili dostupni samo većim sustavima kao što su hoteli, prilagođeni su potrebama privatnih iznajmljivača čime im je, na jednostavan i razumljiv način, omogućen fokus na gosta i proaktivnu prodaju svojih smještajnih kapaciteta.

(Hina/HGK)



Pisane vijesti