DHT: Zračni prijevoz, brendiranje turizma i dodjela nagrada najboljima

Slika /arhiva/003_161026_1dht1.jpg

Zračni prijevoz i nacionalno brendiranje turizma iznimno su važni za njegov daljnji rast i razvoj, a iako oba ta segmenta donose sve bolje rezultate još ima dosta prostora i posla za napredak, istaknuto je danas na forumima kojima su u Bolu na Braču počeli Dani hrvatskog turizma (DHT). Tijekom prve večeri, u sklopu otvorenja Dana hrvatskog turizma, dodijeljene su nagrade i priznanja Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore u kategorijama za destinacije godine, održivi turizam, atrakcije godine, nagrade poslovnom sektoru (Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku), te ljude u turizmu (Čovjek – ključ uspjeha u turizmu; godišnja nagrada  „Anton Štifanić“) i nagrade za tri najbolja projekta srednjim strukovnim i umjetničkim školama.

Zračni prijevoz i nacionalno brendiranje turizma iznimno su važni za njegov daljnji rast i razvoj, a iako oba ta segmenta donose sve bolje rezultate još ima dosta prostora i posla za napredak, istaknuto je danas na forumima kojima su u Bolu na Braču počeli Dani hrvatskog turizma (DHT).

Zračni prijevoz i nacionalno brendiranje važni za rast turizma

Direktor Zračne luke Brač i predsjednik Udruženja zračnog prometa pri HGK Tonči Peović na forumu o zračnom prometu naglasio je njegovu važnost za cjelogodišnji turizam i lakšu dostupnosti odredišta poput otoka. "Tema zračnog prijevoza turista dotiče se svih pružatelja usluga u turizmu, a s obzirom na rast zračnog prometa u Europi i svijetu uslijed povoljnih cijena letova, pogotovo niskotarifnim kompanijama koje prevoze oko 50 posto svih Europljana, kao i na rast srednjeg sloja, Hrvatska treba biti spremna na udvostručenje tog prometa u idućih nekoliko godina", poručio je Peović. Zato treba ubrzati administraciju koja u Hrvatskoj ne prati rast prometa, što bi uz nastavak snažne suradnje javnog i privatnog sektora, pogotovo na lokalnim razinama, Hrvatskoj moglo dovesti dosta turista avionima i izvan ljetnih mjeseci, kazao je Peović.

"Ne smijemo dozvoliti da ono što je atraktivno u Hrvatskoj ljeti ne bude takvo i u zimi, letovi su i tada mogući ako lokalne zajednice, hoteli i druge tvrtke te država zajedno s touroperatorima i avio kompanijama preuzmu rizik za novi poslovni model koji treba uključivati i dodatne sadržaje i usluge prilagođene tržišnim nišama koje rastu, poput ponude za seniore ili one iznad 55 godina koji sve više putuju", upozorio je Peović. Slično su poručile i predstavnice TUI Grupe i ECTAA-e (Europskog udruženja nacionalnih organizacija putničkih agencija i turoperatora) Vesna Zeneral i Christina Russe, ističući da je zračni prijevoz u mnogim zemljama često sezonski pojačan uslijed porasta potražnje dok se od jeseni do proljeća smanjuje.

"Ako se u turizmu intenzivno i punim kapacitetima radi samo ljeti tada ćete pojačani zračni prijevoz imati samo u tom razdoblju, jer drugačije nije isplativo ni turoperatorima ni avio kompanijama. No, ako se letovi mogu popuniti bez problema i u drugim mjesecima, jer turisti žele ići u neku destinaciju koja ih nečim vuče, tada zračni promet itekako pridonosi cjelogodišnjem poslovanju", poručila je Zeneral iz TUI-a. Naglasila je da TUI ima velike planove za Hrvatsku, jer je u zadnje tri godine tu dosta poslovno narastao, za oko 100 posto.

"Rast je glavni cilj naše globalne strategije. U Hrvatskoj sada vidimo izniman potencijal, surađujemo već s mnogima i pripremamo uvođenje nekih naših globalnih brendova putovanja kod vas. Dio toga je i zračni promet zbog kojeg smo u jačanje naše avio flote uložili 7 milijardi eura i to će koristiti i Hrvatskoj", kazala je Zeneral. I ona i Russo iz ECTAA-e velikim izazovom ocjenjuju produljenje sezone, što nije samo želja Hrvatske nego i brojnih drugih turističkih zemalja. "Hrvatskoj zračni promet raste, ali još uvijek ne ide baš sjajno, loša je povezanost letovima s drugim europskim velikim gradovima, a još gora s drugim kontinentima. To vam treba i tu možete puno napredovati”, ocijenila je Russo.

Nacionalno brendiranje donosi rezultate

Uslijedilo je predstavljanje rezultata nacionalnog turističkog brendiranja, procesa kojeg Hrvatska turistička zajednica (HTZ) zadnje dvije godine provodi na stranim tržištima uz novi komunikacijski koncept i slogan Croatia, full of life s ciljem promjene percepcije turista da Hrvatska nije samo zemlja sunca i mora nego i više od toga.

"Globalno gledano, Hrvatska je i dalje dominantno prepoznata kao ljetna destinacija s glavnim proizvodom sunca i mora, no otprilike u zadnje dvije godine to se pozitivno mijenja uslijed provođenja raznih aktivnosti za jačanjem nacionalnog brenda. Hrvatsku se počelo prepoznavati više nego prije i kao zemlju kvalitetne, raznolike, bogate i atraktivne ponude te zanimljivu za posjete cijele godine", kazao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić. Ocijenio je da je novi krovni komunikacijski koncept hrvatskog turizma i slogan, sa integracijom oglasnih kampanja i PR-a uz  suradnju s globalnim partnerima i komunikacijom na tržištima pridonio i ovogodišnjim uspjesima turizma, pa i prihodima.

"Daljnje jačanje brenda bit će u fokusu rada HTZ-a i u idućim godinama, pogotovo kroz stvaranje i poticanje tzv. premium proizvoda , jer smo sigurni da to može pozitivno utjecati i na produljenje sezone i povećanje prosječne potrošnje turista", najavio je Ivičić. Iznio je podatke iz istraživanja na osam tržišta po kojima se uslijed novih taktika svjesnost o turističkom brendu Hrvatske od 2013. do sada povećala za 23 posto, a razumijevanje brenda za 16 posto.

"Naša istraživanja pokazuju da u iduće tri godine oko 70 milijuna novih turista žele putovati u Hrvatsku i to treba imati u vidu, kao i da osim statistike treba pratiti i sociološke trendove poput ekonomije dijeljenja i novog konzumerizma koji uslijed novih tehnologija, uređaja i digitalnih platformi itekako mijenja trendove turističke potražnje, potreba i navika na putovanjima", upozorio je Ivičić. Kazao je i da su u zadnjih godinu i pol dana novim konceptom promo kampanja na osam tržišta dosegnuli oko 42 milijuna turista, ukupna zamijećenost svih kampanja bila je oko 40 posto, a tržišta su odlično reagirala i na specijalne i kampanje na društvenim mrežama, primjerice na spot-crtić o ljubavi roda Malene i Klepetana kojeg je na Internetu pogledalo više od 7,3 milijuna ljudi.

Dodijeljene nagrade i priznanja

Tijekom prve večeri, u sklopu otvorenja Dana hrvatskog turizma, dodijeljene su nagrade i priznanja Hrvatske turističke zajednice, Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore u kategorijama za destinacije godine, održivi turizam, atrakcije godine, nagrade poslovnom sektoru (Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku), te ljude u turizmu (Čovjek – ključ uspjeha u turizmu; godišnja nagrada  „Anton Štifanić“) i nagrade za tri najbolja projekta srednjim strukovnim i umjetničkim školama.

Nagrade za tri najbolja projekta srednjim strukovnim i umjetničkim školama dodijeljene su školama sudionicama projekta u okviru Javnog poziva za promociju i jačanje kompetencija strukovnih zanimanja za turizam 2016 godine. Ministarstvo turizma navedeni poziv, jedan od programa koje Ministarstvo turizma provodi s ciljem jačanja ljudskih potencijala u turizmu i ugostiteljstvu, provodi od 2009. godine te je ove godine dodijeljeno oko 400.000 kuna za 15 školskih projekata. Novac je namijenjen srednjim strukovnim i umjetničkim školama za projekte kreiranja novih turističkih proizvoda i unapređenje procesa upravljanja destinacijom u suradnji s drugim obrazovnim sektorima i privatnim sektorom.

Ove godine izdvojena su tri projekta kao najbolja: Obrtnička i tehnička škola Ogulin za projekt „Bajk Punkt“; Turističko-ugostiteljska škola Split u partnerstvu sa Školom za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split za projekt „Čipka kao turistički suvenir“; Srednja škola Vladimir Gortan, Buje za projekt „Dinosauri od Savudrije do Novigrada“. Dodatno je pohvaljen projekt Turističko-ugostiteljske škole Antona Štifanića Poreč u partnerstvu sa Srednjom školom Mate Balote, Poreč, pod nazivom „Art&choka festival“.

Ove je godine dodijeljeno posebno priznanje za održivost projekta timu čiji se rad istaknuo u pogledu višegodišnje praktične primjenjivosti i ustrajnosti nastavnika i učenika škole. Riječ je o Srednjoj školi Zabok i projektu „Mali gastro-medenjak uz kavicu“ iz 2013.godine.

DHT se u Bolu održavaju u hotelu Bluesun Elaphusa, 26. i 27. listopada s oko tisuću sudionika. (Hina/Mint)



Pisane vijesti