CroTOUR: Stručni skup: 'Gradnja konkurentnosti u trenutku krize i nakon nje'

Slika /arhiva/090403-wto1ww.jpg

U sklopu međunarodnog sajma turizma CroTOUR 2009. danas je održan stručni skup „Gradnja konkurentnosti u trenutku krize i nakon nje“, koji je otvorila Tanja Novotni, ravnateljica Uprave za posebne oblike turizma i turizam na kontinentu, a u organizaciji Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore.
Hrvatska još uvijek i usprkos krizi ima priliku obogatiti se od turizma, ali mora promijeniti model turističkog promišljanja i poslovanja na svim razinama od nacionalne i državne do lokalne i privatne, uz hitno zaustavljanje apartmanizacije i određivanje turističkog proizvodnog sustava koji uvažava kvalitetu i održiv razvoj. Jedna je to od poruka hrvatskom turizmu, koju je na današnjem skupu "Gradimo konkurentnost u trenutku krize i nakon nje" iznio Eulogio Bordas, direktor španjolske tvrtke THR iz Barcelone, koja je zajedno sa zagrebačkim Horwath Consultingom izradila Strateško marketinški plan hrvatskog turizma 2010.-2014.

U sklopu međunarodnog sajma turizma CroTOUR 2009. danas je održan stručni  skup „Gradnja konkurentnosti u trenutku krize i nakon nje“, koji je otvorila Tanja Novotni, ravnateljica Uprave za posebne oblike turizma i turizam na kontinentu, a u organizaciji Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore.

Hrvatska još uvijek i usprkos krizi ima priliku obogatiti se od turizma, ali mora promijeniti model turističkog promišljanja i poslovanja na svim razinama od nacionalne i državne do lokalne i privatne, uz hitno zaustavljanje apartmanizacije i određivanje turističkog proizvodnog sustava koji uvažava kvalitetu i održiv razvoj. Jedna je to od poruka hrvatskom turizmu, koju je na današnjem skupu "Gradimo konkurentnost u trenutku krize i nakon nje" iznio Eulogio Bordas, direktor španjolske tvrtke THR iz Barcelone, koja je zajedno sa zagrebačkim Horwath Consultingom izradila Strateško marketinški plan hrvatskog turizma 2010.-2014.

 

Ističući najvažnijim, ne kako će hrvatski turizam prebroditi krizu, nego kako će i s čim izaći iz nje i ponašati se nakon nje, Bordas je naglasio da je krajnje vrijeme da svi shvate da turizam može biti stup nacionalnog gospodarstva jer za to postoje svi preduvjeti.

Poručio je i da sada u krizi ne treba paničariti niti puno snižavati cijene, ma kako to drugi činili ili traže, te da treba više konzultirati ekonomske stručnjake i provoditi tržišna istraživanja kako bi se dobili relevantni podaci za dalje planiranje. Dobro je da sektor poduzima akcije i pritiskom na Vladu traži mjere za poboljšanje poslovanja i druge, pri čemu treba paziti i da privatni sektor u strahu od krize ne utječe na donošenje pogrešnih odluka.

Posebna poruka Bordasa Hrvatskoj odnosi se i na turističko oglašavanje i promociju pri čemu je kazao da ne treba investirati u 'glupe i bezvezne reklame' koje neće dovesti turiste, nego da novac treba više usmjeriti na za sada zanemarenu promociju putem turističkih agencija koje segmentirano obrađuju tržišta i čije usluge i savjete u svijetu i Europi još uvijek uvažava najveći broj svjetskih putnika i turista (oko 45 posto).

Iznoseći primjer Španjolske koja će zasigurno u velikoj mjeri osjetiti negativni utjecaj krize te ove godine po procjenama zabilježiti pad turističkih dolazaka od 5 posto, noćenja od 10 posto, a prihoda i neto dobiti i do 50 posto, Bordas je istaknuo da su za Hrvatsku ipak bolja predviđanja.

Pritom je upozorio da treba s oprezom primati različite prognoze pada od strane državnih institucija, touropertora i drugih koje često stvaraju pogrešnu sliku.

Slične je stavove na skupu iznosio i predstavnik Svjetske turističke organizacije-UNWTO Henryk Handsuzh, naglasivši da je kriza pokazala kako za daljnji razvoj turizma treba donositi nove zakonske okvire na globalnoj i nacionalnim razinama, transparentno upravljati turizmom i više nego do sada pažnju usmjeriti na razvoj domaćeg turizma.

Olakšati poslovanje turističkim tvrtkama raznim rasterećenjima i on smatra poželjnim, jer turizam i u krizi i nakon nje može pridonijeti konkurentnosti neke zemlje i oporavku. Time bi se moglo izbjeći već sada primjetan pad investicija u turizmu svijeta od oko 5 posto, te poslovanja hotela od oko 10 posto. S druge strane nastavlja se pad turističke potražnje, što će se po procjenama za 2009. i 2010. godinu kretati od oko 5 do oko 8 posto. (Hina) 



Pisane vijesti