- Objavljeno: 16.04.2007.
Američki touroperateri: Hrvatska hit odredište 2007.
Hrvatska je na američkom turističkom tržištu ove godine hit odredište (tzv. new hit destination) te se očekuje više dolazaka američkih turista nego lani, posebno na višednevne ture koje povezuju Zagreb i okolicu s Dalmacijom i otocima, kazao je danas u Zagrebu predsjednik Američkog udruženja touroperatera-USTOA Robert Whitley.
Whitley je to rekao na konferenciji za novinare u povodu godišnje konvencije američke Udruge organizatora putovanja-ATS (American Tourism Society), članice USTOA (United States Tour Operators Association), koja se od 15. do 20. travnja održava u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku.
Domaćin te konvencije, koja je okupila 20-ak najjačih američkih organizatora putovanja i turističkih novinara, je Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić pojasnio je da članice USTOA godišnje vode po svijetu 11 milijuna turista te ostvaruju godišnji promet od 9 milijardi američkih dolara.
Domaćinstvo godišnjoj konvenciji ATS-a značajno je za dalju promociju hrvatskih turističkih odredišta na američkom tržištu. Tim više, naglasio je Bulić, što Hrvatska nema puno sredstava za promociju u SAD-u, nego se većina posla zadnjih osam godina odrađuje indirektnim kanalima.
Posebno značajno u tom smislu je, dodaje, oglašavanje na CNN-u, koje je, po mišljenju američkih partnera pun pogodak, jer Hrvatsku predstavlja kao zemlju bogate kulturne i povijesne baštine, autohtone hrane i vina te ljubaznih ljudi. To su elementi koji, po riječima jednog od potpredsjednika ATS-a Donalda Reynoldsa, najviše privlače američke turiste.
Reynolds je uvjeren i da će njihova konvencija u Hrvatskoj još više pridonijeti proširenju posla s hrvatskim partnerima-putničkim agencijama i hotelijerima kao i povećanju zanimanja Amerikanaca za posjet Hrvatskoj. Uz Rusiju, Baltik i Crno more Hrvatska je vrlo poslovno zanimljiva američkim organizatorima putovanja za budući razvoj, istaknuo je Reynolds.
Osim članica na godišnjoj konvenciji ATS-a u Hrvatskoj sudjeluju i predstavnici stručnih američkih medija "Travel weekly magazine", "Travel and Trade news" te "Travel Talk Radio", koji će se javljati i uživo iz Hrvatske.
U sva tri grada tijekom konvencije će biti organizirane i poslovne radionice američkih i hrvatskih turističkih agencija, a članovi ATS-a posjetit će i Hrvatsko zagorje, Plitvička jezera, Vis i Pelješac.
Hrvatsku je u 2006. posjetilo 154 tisuće američkih turista ili 34 posto više nego u godini prije, a porast od 32 posto ostvaren je i s gotovo 384 tisuće noćenja. (Hina)