Održan prvi nacionalni PPS Forum

Danas je u hotelu International u Zagrebu, u sklopu projekta Hrvatska 365, održan prvi  nacionalni PPS forum koji je okupio stotinjak sudionika iz hrvatske turističke industrije i predstavnika medija. Riječ je o projektu kojega provodi Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u suradnji s Ministarstvom turizma, s ciljem razvoja atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone koja će pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju turističku destinaciju. Skup su otvorili ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić koji su tom prigodom naglasili kako su periodi pred i posezone odavno označeni ključnima u daljnjem razvoju hrvatskog turizma. „Prošle smo godine uveli veliki preokret u promociju hrvatskih turističkih proizvoda. Već sama činjenica da prilikom brendiranja i pripreme marketinških aktivnosti govorimo o konkretnim turističkim proizvodima velika je promjena u odnosu na promociju koju smo do sada imali te mi je drago da je to već prepoznato. Danas je prilika da sve analiziramo, vidimo što je bilo dobro i što još možemo poboljšati, a prostora za napredak uvijek ima“, poručio je ministar Lorencin, zahvalivši svima na doprinosu u pilot projektu.

Danas je u hotelu International u Zagrebu, u sklopu projekta Hrvatska 365, održan prvi  nacionalni PPS forum koji je okupio stotinjak sudionika iz hrvatske turističke industrije i predstavnika medija. Riječ je o projektu kojega provodi Hrvatska turistička zajednica (HTZ) u suradnji s Ministarstvom turizma, s ciljem razvoja atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću u razdoblju pred i posezone koja će pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju turističku destinaciju.

Skup su otvorili ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić koji su tom prigodom naglasili kako su periodi pred i posezone odavno označeni ključnima u daljnjem razvoju hrvatskog turizma. 

„Prošle smo godine uveli veliki preokret u promociju hrvatskih turističkih proizvoda. Već sama činjenica da prilikom brendiranja i pripreme marketinških aktivnosti govorimo o konkretnim turističkim proizvodima velika je promjena u odnosu na promociju koju smo do sada imali te mi je drago da je to već prepoznato. Danas je prilika da sve analiziramo, vidimo što je bilo dobro i što još možemo poboljšati, a prostora za napredak uvijek ima“, poručio je ministar Lorencin, zahvalivši svima na doprinosu u pilot projektu.

„PPS projekt Hrvatska 365 predstavlja prvi konkretan koncept sa strateškim pristupom razvoju pred i posezone koji uključuje trajne procese razvoja turističkih proizvoda od lokalnih razina prema regionalnima. Drago mi je što su destinacije prepoznale vrijednost uključivanja u projekt Hrvatska 365 te njihovim odazivom možemo biti vrlo zadovoljni, kao i s dobro odrađenim poslom ostalih subjekata“, rekao je direktor Ivičić, dodavši kako će projekt biti sve uspješniji kako će vrijeme odmicati jer tržištima treba vremena da reagiraju na provedene aktivnosti.

Na PPS forumu je jednoglasnom odlukom utemeljen nacionalni PPS klub, a predstavljeni su i rezultati ankete o PPS pilot projektu provedenom u 2014. koji pokazuju kako su slogan i logo projekta Hrvatska 365 vrlo dobro prihvaćeni na tržištu. Također, na forumu su predstavljeni domaći i inozemni primjeri dobre prakse te aktivnosti na realizaciji PPS plana u 2015. godini.

U sklopu prvog PPS foruma pomoćnik ministra Davor Ižaković održao je prezentaciju Hrvatska 365 Gourmet, programa koji će obuhvatiti organizaciju i promociju proizvoda eno i gastronomije. U projektu Hrvatska 365 eno i gastronomija definirana je kao jedan od ključnih proizvoda na kojima hrvatski turizam može graditi budućnost, posebice u razdoblju pred i posezone. Programom Hrvatska 365 Gourmet predviđena su pravila i standardi rada PPS klubova za gastronomiju, pri čemu će rezultati biti vidljivi već u drugoj polovici ove godine.

U svojoj prezentaciji pomoćnik ministra Ižaković definirao je osnovne principe gastronomije, kao proučavanja povezanosti kulture i hrane. Kulinarstvo se danas temelji na postulatima izvrsnosti (kvaliteti namirnica), znanju, inovativnosti, te scenskoj umjetnosti. „Trendovi posljednjih desetljeća temelje se na industriji zabave, kao što su TV cooking show i food reallity TV, pri čemu je kulinarstvo ušlo  u svaki dom. Kuhari su postali poznate osobe i zabavljači, a fenomen celebrity chefa postao je globalan i transformirao restoransku industriju“, naglašava Ižaković.

Strateški marketinški plan hrvatskog turizma dijeli potrošače prema ponašanju na one koji uživaju u statičnom odmoru, dinamičnom odmoru (touring), odmoru posebnih interesa te onih koji putuju zbog poslovnih obaveza. Sve ih povezuje želja i potreba za konzumacijom gastronomskog proizvoda. Moderni standardi gastronomije definirani su najbolje kroz Michelinove vodiče. Tako Michelinova filozofija objašnjava gastronomiju kroz klasifikaciju restorana u zvjezdice na način da  restoran s jednom zvjezdicom predstavlja vrlo dobar restoran, onaj s dvije -  izvrsnu kuhinju vrijednu skretanja s puta, dok je restoran s tri zvjezdice -  motiv dolaska, vrijedan posebnog putovanja.

„Ako pogledamo zemlje s najvećim brojem Michelinovih vodiča, vidjet ćemo da se upravo radi o našim glavnim emitivnim tržištima (osam u Europi, plus SAD i Japan) te stoga gastronomija itekako može biti glavni motiv dolaska u Hrvatsku. Svakako da je naš dugoročan glavni cilj da hrvatski restorani uđu u crveni Michelinov vodič, na čemu nastavljamo raditi, međutim, brz, komplementaran i razmjerno znatno jednostavniji put ka međunarodnoj afirmaciji postojećih komparativnih prednosti hrvatske gourmet scene, je prije svega iskoristiti dobavljivost izvrsnih svježih namirnica koje imamo tijekom cijele godine, proizvodnju kvalitetnih i vrhunskih vina u svim hrvatskim regijama, te mogućnost kreiranja atraktivnih dnevnih ponuda, kao ključnog elementa  gourmet proizvoda. Uspostavljanjem programa Hrvatska 365 prvi puta imamo organizacijsku i marketinšku mrežu s kojom možemo krenuti u promociju Hrvatske kao uzbudljive, cjelogodišnje gastronomske destinacije“, naglasio je Ižaković.

Kao bi se uspostavila što bolja organizacija, a time i marketinška promidžba HTZ-a, unutar danas osnovanog nacionalnog PPS kluba predviđeno je formiranje posebnog eno-gastro proizvodnog tima koji će zajedno s eno-gastro proizvodnim timovima destinacijskih PPS klubova organizirano raditi na promociji eno-gastro proizvoda. Predviđena su i pravila za dodjelu oznake Hrvatska 365 Gourmet za najkvalitetnije restorane, konobe i bistroe koji će u sklopu projekta djelovati na tim destinacijama, a neka od njih su da budu otvoreni minimalno deset mjeseci godišnje, da imaju dnevnu ponudu i koriste lokalne namirnice, te da zaposlenici govore svjetske jezike. Prijedlog pravila predviđa da restorani i konobe moraju imati i ponudu buteljiranih vina, kao i tih vina na čaše, a restorani i sommeliere. Ponuda mora biti dostupna i putem mobilnih uređaja i drugih načina informiranja koja su u skladu s navikama modernog gosta. Do početka glavnog dijela turističke sezone trebala bi se izraditi i web te mobilna aplikacija Hrvatska 365 Gourmet, komunikacija putem društvenih mreža koja će pratiti program te izbor članova u PPS klubovima. U drugom dijelu godine provest će se kvalitetna promocija koja će uključivati i oglašavanje, a prvi rezultati bit će vidljivi do kraja 2015. godine.

Prezentacije:
 


Pisane vijesti