Znak održivosti hrvatskog turizma
Znak održivosti turizma Republike Hrvatske temelji se na spajanju različitih prirodnih elemenata kako bi se stvorio jasan i cjelovit vizualni identitet opredijeljenosti razvoju održivog turizma.
Oblik znaka predstavlja godove na drvetu odnosno sklad i prožimanje plave i zelene Hrvatske u održivom turizmu.
Ovim vizualnim identitetom daje se jasna poruka da se slijede načela očuvanja okoliša, prirode i klime, obvezujući dionike u turizmu na kontinuitet doprinosa održivim praksama i aktivnostima.
O održivom turizmu
Održivi razvoj je „razvoj koji zadovoljava potrebe sadašnjosti, bez ugrožavanja sposobnosti budućih generacija da zadovolje vlastite potrebe“ (
Brundtland Report, 1987).
Održivi turizam u potpunosti sagledava svoje sadašnje i buduće učinke na gospodarstvo, društvo i okoliš, uvažavajući pritom potrebe razvoja turističke industrije, posjetitelja i lokalnog stanovništva te okoliša i prirodnih resursa (
UNWTO).
Uzimajući u obzir aktualnu
digitalnu tranziciju i ubrzani tehnološki razvoj globalnih razmjera za očekivati je da će upravljanje turizmom na održivi način biti olakšano, a uspješnost implementacije
inovacija u čitavom
turističkom ekosustavu izgledna.
Osim toga, očekuje se snažnija sinergija turizma s djelatnostima ostalih sektora, kao što su
poljoprivredni,
prometni, građevinski, energetski ili zdravstveni te s industrijama poput prehrambene ili digitalne kulturno-kreativne industrije, što će multiplicirati pozitivne ishode, olakšati
zelenu i digitalnu tranziciju turizma te osigurati veću
otpornost turizma na svim razinama.
Pritom treba naglasiti kako su zajedničko razumijevanje i doprinos svakog pojedinca ključni. Stoga je
osvještavanje,
edukacija i
informiranje dionika i široke javnosti iznimno važno radi postizanja dugoročno održivog razvoja sveukupnosti turističkih usluga i aktivnosti.