Započela pilot faza turističko-informacijskog sustava eVisitor

Slika /arhiva/HTZlogo.jpg

Sedam turističkih zajednica sredinom travnja uključilo se u pilot fazu jednog od najvažnijih ovogodišnjih i dugoročnih projekta Hrvatske turističke zajednice (HTZ) - Turističko-informacijski sustav (TIS), odnosno eVisitor, u sklopu kojeg će se testirati novi informacijski sustav za prijavu i odjavu turista. Uključene turističke zajednice Crikvenice, Dubrovnika, Zagreba, Malog Lošinja, Osijeka, Rovinja i Splita odabrane su prema geografskom položaju, dugogodišnjem iskustvu u radu na terenu te zbog raznovrsnosti vrsta smještajnih objekata na svom području djelovanja. Neke od njih sudjelovale su i u fazi izrade dokumentacije za nadmetanje prilikom definiranja potreba i analizi poslovnih procesa vezanih za prijavu i odjavu turista, naplatu boravišne pristojbe te praćenje statistika dolazaka i noćenja. Tijekom pilot faze njihovi predstavnici sudjelovat će na radnim i edukativnim sastancima, od kojih se prvi održava 16. i 17. travnja u Zagrebu, a tijekom lipnja, srpnja i kolovoza u pilot fazu će se uključiti i odabrani obveznici koji na područjima TZ-ova imaju obvezu vođenja prijava i odjava turista. Svaka turistička zajednica u sklopu toga pripremat će i ažurirati baze trenutno važećih rješenja ugostiteljskih objekata o pružanju usluga smještaja na području djelovanja turističkih zajednica te unositi podatke u sustav eVisitor.

Sedam turističkih zajednica sredinom travnja uključilo se u pilot fazu jednog od najvažnijih ovogodišnjih i dugoročnih projekta Hrvatske turističke zajednice (HTZ) - Turističko-informacijski sustav (TIS), odnosno eVisitor, u sklopu kojeg će se testirati novi informacijski sustav za prijavu i odjavu turista.

Uključene turističke zajednice Crikvenice, Dubrovnika, Zagreba, Malog Lošinja, Osijeka, Rovinja i Splita odabrane su prema geografskom položaju, dugogodišnjem iskustvu u radu na terenu te zbog raznovrsnosti vrsta smještajnih objekata na svom području djelovanja. Neke od njih sudjelovale su i u fazi izrade dokumentacije za nadmetanje prilikom definiranja potreba i analizi poslovnih procesa vezanih za prijavu i odjavu turista, naplatu boravišne pristojbe te praćenje statistika dolazaka i noćenja.

Tijekom pilot faze njihovi predstavnici sudjelovat će na radnim i edukativnim sastancima, od kojih se prvi održava 16. i 17. travnja u Zagrebu, a tijekom lipnja, srpnja i kolovoza u pilot fazu će se uključiti i odabrani obveznici koji na područjima TZ-ova imaju obvezu vođenja prijava i odjava turista.

Svaka turistička zajednica u sklopu toga pripremat će i ažurirati baze trenutno važećih rješenja ugostiteljskih objekata o pružanju usluga smještaja na području djelovanja turističkih zajednica te unositi podatke u sustav eVisitor.

"Podaci i povratne informacije od navedenih turističkih zajednica i obveznika koji sudjeluju u pilot fazi TIS projekta bit će od iznimne važnosti za unapređenje sustava prije nego krene u punu primjenu, što je planirano početkom iduće godine", naglašava direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, dodajući da cjelokupni projekt provode u suradnji s tvrtkom Omega Software te konzultantima sa zagrebačkom Fakulteta elektrotehnike i računarstva (FER).

Projekt je HTZ pokrenuo prošle godine, kada su na natječaju odabrani i suradnici, a ove je godine programom rada HTZ-a za to predviđeno 4 milijuna kuna.

Čemu će služiti sustav eVisitor?

Ivičić objašnjava da će sustav eVisitor služiti prvenstveno prikupljanju i obradi podataka o pružateljima usluga smještaja te njihovim smještajnim objektima i prijavljivanju i odjavljivanju turista, a iznimno je važan i za obračun i kontrolu naplate boravišne pristojbe, koja čini i najveći dio prihoda za HTZ, kao i za obradu te analizu podataka za statističke izvještaje.

Pristup tom sustavu, prema sadašnjim planovima, imat će oko 60 tisuća pružatelja usluga smještaja, što se može s vremenom i povećati, oko 300 turističkih zajednica te tijela državne uprave, a u planu je da bude besplatno dostupan svim korisnicima putem interneta kao web aplikacija i bez potrebe za instaliranjem na računalo.

"Sustav će omogućiti da u realnom vremenu imamo na raspolaganju sve relevantne podatke o kretanju turističkog prometa u Hrvatskoj, financijske podatke o statusu naplate i dugovanja boravišne pristojbe, a korisnici sustava će uz najveći odmak od 24 sata, koliko iznosi zakonom propisan rok za prijavu turista, raspolagati s podacima o stanju turista na njihovom području - općina, grad, županija, država", naglašava Ivičić.

To znači da će se puno jasnije nego dosad vidjeti koliko je primjerice u određenom trenutku u Hrvatskoj stranih turista, iz kojih država, regija pa i mjesta, u kojim su smještajnim objektima, koje su dobi i spola, kao i brojne druge parametre važne i za kvalitetnije uključivanju svih sudionika hrvatskog turizma u marketinške aktivnosti.

Sustav će pratiti i tzv. migracije turista unutar Hrvatske, što će pomoći sagledavanju interesa i 'ruta' kretanja turista. To će, kako očekuje Ivičić, utjecati i na veću koheziju svih turističkih zajednica te pružatelja turističke ponude, a dodatno i na angažman ostalih gospodarskih subjekata te tijela javne vlasti vezane uz sveukupnu turističku ponudu i prateću logistiku (prijevoz, signalizacija, uređenje okoliša, sigurnost boravka i drugo).

"U budućim razdobljima u okviru ovog sustava planiran je i razvoj dodatnih 'business intelligence' modula koji će omogućiti još kvalitetnije upravljanje destinacijama te turističkom ponudom, ali i integriranim marketinškim aktivnostima svih korisnika sustava", zaključuje Ivičić.

(Hina)



Pisane vijesti