- Objavljeno: 21.11.2019.
Zajednica kulturnog turizma HGK: Svi svjetski turističko-kulturni trendovi idu 'na ruku' Hrvatskoj
Svi svjetski turističko-kulturni trendovi idu 'na ruku' Hrvatskoj, treba ih prihvatiti i pretvoriti u turističko-kulturne proizvode, u čemu treba više međuresorske suradnje i komunikacije, poručila je predsjednica Zajednice kulturnog turizma HGK Suzana Marković.
"Hrvatska ima bogatu kulturno-povijesnu baštinu, koja je i kvalitetna turistička ponuda. Tako je i primjerice s trendom 'small is beautiful' (malo je lijepo), koji je upravo primjenjiv na Hrvatsku, jer na relativno malom prostoru ima toliko ljepota i potencijala. Svi koji se bave kulturnim turizmom toga su svjesni, kao i da su proizvodi kulturnog turizma održivi te potiču razvoj cjelogodišnjeg turizma u cijeloj Hrvatskoj, pojedinih regija i turističke potrošnje", istaknula je Marković na sjednici te Zajednice pri HGK (Hrvatska gospodarska komora).Podsjetila je i na prije par godina usvojen Akcijski plan za razvoj kulturnog turizma, kojeg su zajedno izrađivali ministarstva turizma te kulture, iz kojeg je već proizašla relativno bogata kulturna ponuda, koja privlači goste, poput novih kulturnih ruta, obnovljenih tvrđava, interpretacijskih centara, podmorske baštine, tematskih parkova, novih modernih muzejskih postava, ali i unapređene tradicijske muzejske ponude, kazališta, koncerata, pa i objekata vjerske baštine i sve više i filmski setovi.
Ipak, Marković smatra da još ima dosta prostora i potrebe za brendiranje Hrvatske kao destinacije kulturnog turizma te da je potrebno više uložiti u promociju te ponude, kao i kreativnih i kulturnih industrija s filmskim mogućnostima.
Slično je poručila i načelnica Sektora za posebne oblike turizma u Ministarstvu turizma Vesna Rajković, ističući da je za potrebe razvoja kulturnog turizma važno više ulagati u prepoznatljivost i promociju te ponude te raspraviti o održivim načinima financiranja i objekata i ponude.
"Jedan od pet prioriteta u novoj strategiji turizma trebao bi biti i snažnije uključivanje kreativnih i kulturnih industrija u programe ministarstva, pa i filmskog turizma, o čemu smo baš danas imali u ministarstvu sastanak. To je vrlo zanimljiva ponuda, prema kojoj smo bili pomalo institucionalno suzdržani, ali kako je sve prepoznatljivija u svijetu i donosi konkretne benefite odnosno prihode lokalnom stanovništvu važno se više u to uključiti", kazala je Rajković.
Na sjednici te Zajednice istaknuta je i velika važnost projekta Rijeka-Europska prijestolnica kulture 2020. za cijelu zemlju, a ne samo za Rijeku, kao i kulturnih ruta Mreža Nikola Tesla, u što se aktivno uključila Lika kao regija te projekti revitalizacije hrvatske glazbene baštine, program rada Tvrđave kulture Šibenik, novi Centar za posjetitelje Medvedgrad, rad na očuvanju podvodne kulturne baštine Jadrana od strane Zajednice ronilačkog turizma HGK kao i planovi za turističko pozicioniranje Atelijera Ivana Meštrovića. (Hina/FaH)