- Objavljeno: 05.05.2009.
Zagrebačke putničke agencije traže potpore i niži PDV
Zagrebačke putničke agencije, članice Strukovne skupine pri HGK-Komori Zagreb, zbog otežanih uvjeta poslovanja i pada prometa uslijed krize te neprimjerenih i previsokih opterećenja, smatraju da njihovo poslovanje treba dobiti veću potporu gradske Turističke zajednice i Komore, a od države traže smanjenje stope PDV-a za turizam.
Čulo se to među ostalim na današnjoj sjednici Strukovne skupine putničkih agencija receptivnog turizma Komore Zagreb, kojoj su se odazvali predstavnici desetak zagrebačkih putničkih agencija. Ocjenivši taj odaziv nedovoljnim i pomalo žalosnim, predsjednik strukovne skupine Zoran Pečarević (iz Generalturista) je kazao da je to samo odraz situacije i nezainteresiranosti članica čije je poslovanje sve više opterećeno krizom.
Agencije u kriznom vremenu nemaju puno prostora za poboljšanje poslovanja, osim rezanjem troškova, rekao je Pečarević i podsjetio da pozicija agencija slabi zadnje dvije godine, a time opada i udjel organiziranog u ukupnom turističkom prometu u Hrvatskoj.
Po njegovim riječima, ove godine agencije pojedinačno bilježe smanjenje prometa stranih turista i do 20 posto u odnosu na lani, a s obzirom da i hotelijeri najavljuju lošu sezonu pitanje je kako će za agencije godina završiti.
Stoga su agencije više nego ikad svjesne da će bez smanjenja stope PDV-a za cijeli turizam teško nastaviti poslovanje. Pritom smatraju da bi neka nova niža stopa PDV-a trebala važiti za sve usluge vezane uz turizam, a ne da bude diferencirana kao sada pa hotelski smještaj ima stopu PDV-a od 10 posto, a sve ostalo 22 posto.
Na sjednici Strukovne skupine putničkih agencija predstavljena je i inicijativa za pokretanje tzv. industrijskog turizma u Zagrebu i Hrvatskoj, odnosno turističke ponude koja uključuje posjete tvrtkama i tvornicama i upoznavanje s njihovim proizvodnim procesima.
Za tu novu selektivnu ponudu, kako se čulo, u Hrvatskoj ima dosta prostora, ali je bitno da se u njoj udruže komore, turističke zajednice, agencije, prijevoznici, tvrtke i drugi zainteresirani. (Hina)
Čulo se to među ostalim na današnjoj sjednici Strukovne skupine putničkih agencija receptivnog turizma Komore Zagreb, kojoj su se odazvali predstavnici desetak zagrebačkih putničkih agencija. Ocjenivši taj odaziv nedovoljnim i pomalo žalosnim, predsjednik strukovne skupine Zoran Pečarević (iz Generalturista) je kazao da je to samo odraz situacije i nezainteresiranosti članica čije je poslovanje sve više opterećeno krizom.
Agencije u kriznom vremenu nemaju puno prostora za poboljšanje poslovanja, osim rezanjem troškova, rekao je Pečarević i podsjetio da pozicija agencija slabi zadnje dvije godine, a time opada i udjel organiziranog u ukupnom turističkom prometu u Hrvatskoj.
Po njegovim riječima, ove godine agencije pojedinačno bilježe smanjenje prometa stranih turista i do 20 posto u odnosu na lani, a s obzirom da i hotelijeri najavljuju lošu sezonu pitanje je kako će za agencije godina završiti.
Stoga su agencije više nego ikad svjesne da će bez smanjenja stope PDV-a za cijeli turizam teško nastaviti poslovanje. Pritom smatraju da bi neka nova niža stopa PDV-a trebala važiti za sve usluge vezane uz turizam, a ne da bude diferencirana kao sada pa hotelski smještaj ima stopu PDV-a od 10 posto, a sve ostalo 22 posto.
Na sjednici Strukovne skupine putničkih agencija predstavljena je i inicijativa za pokretanje tzv. industrijskog turizma u Zagrebu i Hrvatskoj, odnosno turističke ponude koja uključuje posjete tvrtkama i tvornicama i upoznavanje s njihovim proizvodnim procesima.
Za tu novu selektivnu ponudu, kako se čulo, u Hrvatskoj ima dosta prostora, ali je bitno da se u njoj udruže komore, turističke zajednice, agencije, prijevoznici, tvrtke i drugi zainteresirani. (Hina)