Zagreb bilježi visoke stope rasta u turizmu

Slika /arhiva/zagreb-ww.jpg

Grad Zagreb bilježi najveću stopu rasta turističkih noćenja u regiji i ona u razdoblju od 2001. do 2005. godine iznosi 9,5 posto, pokazuje istraživanje 'Stavovi i potrošnja turista posjetitelja Zagreba' koje je proveo Institut za turizam, a predstavljeno je danas na sjednici Vijeća hotelijera HKG-Komore Zagreb.

Tijekom prošle godine, u Zagrebu je ostvareno 934 tisuće turističkih noćenja, a vodeća zagrebačka inozemna turistička tržišta su Njemačka, Italija, SAD, Francuska, Austrija, Velika Britanija te Bosna i Hercegovina.

Gosti u Zagrebu najčešće po posjetu ostvaruju jedno do dva noćenja, a jednodnevni posjetitelji u gradu borave u prosjeku devet sati. Prevladava samostalni dolazak, u čemu prednjače Francuzi, dok u organiziranom dolasku prednjače Amerikanci.

Od događanja, najčešći povodi dolaska su manifestacije Zagrebačkog velesajma i sportska događanja.Gotovo tri četvrtine noćenja ostvaruje se u hotelima, u kojima je koncentrirana i glavnina smještajne ponude. Za hotelske goste, primarni motiv posjeta Zagrebu su poslovne obveze.

Turisti i posjetitelji Zagreba najčešće posjećuju najuži centar grada, uključujući Trg bana Jelačića, Donji i Gornji grad te Katedralu. Muzeji koje turisti najčešće posjećuju su Mimara, Muzej za umjetnost i obrt, Muzej grada Zagreba i Klovićevi dvori. 

Najizdašniji gosti koji posjećuju Zagreb su hotelski gosti, koji su imali najveće prosječne dnevne troškove od 147 eura. Gosti u privatnom smještaju troše prosječno 53 eura dnevno, gosti hostela oko 50 eura, a oni smješteni kod rodbine i prijatelja 32 eura. Otprilike 29 eura dnevno troše jednodnevni posjetitelji.

Najveći stupanj zadovoljstva, gosti su iskazali stupnjem ljubaznosti osoblja u hotelima. Zadovoljni su i komforom te gastronomskom ponudom, a nezadovoljni elementima gradske infrastrukture kao što su organizacija prometa, označavanje i obilježavanje.

Među najgore ocijenjenim elementima su i ponuda suvenira, raznolikost uličnih događanja i mogućnosti za kupnju. (Hina) 



Pisane vijesti