Zadar očekuje odličnu turističku godinu i pobjedu na portalu EBD

Slika /arhiva/P-H20160120000555.jpg

Zadar ove godine očekuje odličnu turističku godinu s porastom turističkog prometa od barem 3 posto u odnosu na 2015., rekao je Hini direktor zadarske Turističke zajednice Zvonko Šupe.

Takva očekivanja on među ostalim temelji na dobrim najavama s tržišta, porastu kvalitete ponude i investicijama, ali i nominaciji za najbolju europsku destinaciju ove godine na portalu European Best Destinations (EBD).

Šupe napominje kako u Zadru i u ovim zimskim danima ima dosta turista te da ih je i u siječnju bilo više nego u istom lanjskom mjesecu, čemu pridonose brojni sadržaji i manifestacije vezani za karneval i Valentinovo, u kombinaciji s iznimnim povijesno-kulturnim naslijeđem grada te relativno lijepim vremenom.

"Sve ide ka tome da bi u Zadru ove godine moglo biti više od lanjskih 420 tisuća turističkih dolazaka i gotovo 1,6 milijuna noćenja, što su bili porasti od 7 i 9 posto u odnosu na 2014.", kaže Šupe dodajući kako Zadar očekuje porast zanimanja i potražnje i zbog njegovog uvrštenja u izbor EBD-a za najbolju europsku destinaciju ove godine, u čemu je bio jedini iz Hrvatske.

Čarobni zalasci sunca, instalacija Pozdrav suncu, prve Morske orgulje u svijetu, blizina brojnih otoka i parkova prirode, trajektna i zračna luka te sve kvalitetnija i raznovrsnija turistička ponuda s brojnim izletničkim i drugim mogućnostima neki su od glavnih razloga što Zadar privlači sve više turista iz cijelog svijeta, pa stoga, kaže Šupe, ne čudi nominacija na portalu EBD-a za najbolju europsku destinaciju ove godine za što je glasovanje krenulo 20. siječnja i traje do utorka 10. veljače do 22 sata.

Već u prvim danima glasovanja Zadar se nametnuo kao favorit, a sve je pratila posebna kampanja na društvenim mrežama #birajzadar, ostvarena u koordinaciji Turističke zajednice grada Zadra i skupine mladih ljudi iz Zadra, koji su volonterski osmislili koncept i tijek kampanje.

"Pobijedio Zadar u glasovanju na portalu EBD-a ili ne, već samo uvrštenje u izbor među još 19 najpoznatijih europskih metropola i turističkih odredišta znači jako puno i zasigurno će pridonijeti porastu zanimanja, potražnje i turističkog prometa ove godine", naglašava Šupe, dodajući da je Zadar već samom nominacijom pobjednik.

Europski portal European Best Destinations predložio je Zadar za najbolje europsko odredište 2016. godine, za što glasovanje na tom portalu traje od 20. siječnja do 10. veljače, izvijestili su u srijedu iz zadarske Turističke zajednice. Konkurenti Zadru su Beč, Prag, Pariz, Berlin, Bruxeless, Madrid, Rim, Azor, Edinburg, Barcelona, Atena, Nantes, Milano, Plovdiv, London, Amsterdam, Novi Sad i Kotor. Na ovom je portalu Zagreb bio izglasovan najboljom adventskom destinacijom u Europi u prosincu prošle godine, a hoće li se slično dogoditi i Zadru u kategoriji najboljih europskih odredišta za ovu godinu znat će se 10. veljače.

European Best Destinations (EBD) europska je udruga sa sjedištem u Bruxellesu, nastala s ciljem promicanja kulture i turizma u Europi te u suradnji s turističkim uredima i udrugom EDEN, na europskoj i svjetskoj razini promovira veće razumijevanje bogatstva, raznolikosti i kvalitete europskih odredišta. Portal broji više od 2,5 milijuna posjetitelja uz tisuće pratitelja na raznim društvenim mrežama.

Nove investicije

Najavljujući da se ove godine u Zadru spremaju nove investicije u ponudu i smještajne kapacitete, Šupe izdvaja početak radova na budućem novom hotelu s pet zvjezdica u centru Zadra odnosno u impozantnoj zgradi bivše tvornice Maraska u što turska Dogus grupa planira ulaganje veće od 40 milijuna eura. To je ujedno i najveća investicija u gradu koja bi s većim radovima trebala početi nakon ljetnog dijela sezone, dok bi se pred ljeto trebala otvoriti dva manja hotela u gradskom naselju Arbanas i kod Bastiona.

"U hotelima na zadarskom području imamo blizu 3.800 kreveta, u obiteljskom smještaju oko 12 tisuća, u gradu je i 15-ak hostela, no porast potražnje traži i nove investicije u kapacitete jer je cilj, kao i u cijelom hrvatskom turizmu, produljiti sezonu i razvijati održivi turizam", kaže Šupe napominjući da se, koliko zna, u Zadru spremaju još neke velike investicije u hotelske i kamp kapacitete za što su dogovori u tijeku.

S obzirom da mu je dugogodišnji mandat direktora zadarske Turističke zajednice na isteku zbog odlaska u mirovinu, zbog čega je u tijeku izbor novog direktora/ice, Šupe im, kao i svima u turizmu grada i građanima Zadra, poručuje da je važno zahvaliti gostima na dolasku te biti još ljubazniji i bolji domaćin, s više razumijevanja za turističke potrebe i gužve.

Iznosi pritom primjer kako ljubaznost domaćina i ljepote grada i okolice mogu dovesti i zadržati turiste, pa čak i tako da razmišljaju tu i ostati živjeti, a veže se na prošlotjedni vrlo dobro posjećeni drugi po redu Tuna, Sushi & Wine festival u Zadru na koji je stigao japanski sushi majstor Fukushima Masanori koji je kazao da se ne želi vratiti u Japan nego ostati u Zadru i u njemu se oženiti.

U Hrvatskoj i Zadru je zadnjih mjesec dana, radi za japansko-zadarsku tvrtku "Tuna Kali", a osim lijepim ženama i prirodom opčinjen je hrvatskom tunom, za koju kaže da je puno bolja od japanske te 'šarmantnom ležernošću'.

(Hina/FaH)



Pisane vijesti