- Objavljeno: 05.11.2015.
Za udruženo turističko oglašavanje u 2016. manje nego ove godine
Za udruženo oglašavanje javnog i privatnog turističkog sektora u 2016. godini Hrvatska turistička zajednica (HTZ) predvidjela je 55 milijuna kuna ili oko 18 milijuna kuna manje nego ove godine, a natječaj za prijave otvoren je do 16. studenoga.
Smanjenje proračuna za udruženo oglašavanje iz Glavnog ureda objašnjavaju smanjenjem ukupnih očekivanih prihoda za 2016. za oko 66 milijuna kuna u odnosu na ovu godinu.
HTZ je ovog ljeta već objavio pa poništio prvi natječaj za oglašavanje za 2016., a onda ga opet ponovio 19. listopada, s rokovima do 2. odnosno 16. studenoga, ovisno o modelima.
"Prvi natječaj smo poništili zbog primjedbi s terena i potom izradili nove prijedloga modela udruženog oglašavanja u 2016. uvažavajući i propise i pravila Europske komisije, a u odnosu na ranije ključne promjene su sažimanje 5 postojećih modela u 3 nova i to tako da prvotni modeli I, II i IV čine novi model, koji se odnosi i na oglašavanja posebnih programa destinacijske promocije obalnih županija i Grada Zagreba s 4 podmodela, uključujući i dio strukovne udruge u turizmu", ističu iz Glavnog ureda HTZ-a.
Cilj je postići i bolju vidljivost oglašavanja ponude i sadržaja samih destinacija čime je, kako kažu, destinacijama dana veća fleksibilnost u planiranju različitih programa oglašavanja, a time i aktivnija uloga u cijelom procesu.
Na sredstva HTZ-a i sustava TZ-a partneri iz privatnog domaćeg i stranog sektora ulažu još toliko, tako da se iznosi za to oglašavanje u konačnici udvostručuju.
"Od ukupno ugovorenih oko 73 milijuna kuna za modele udruženog oglašavanja u ovoj godini, oko 22 milijuna se odnosilo na programe oglašavanja s avioprijevoznicima i touroperatorima s vlastitim avioprijevozom. Od toga se pojedinačno najviše odnosi na Ryanair ili blizu 7,5 milijuna kuna sredstava HTZ-a", iznosi direktor Glavnog ureda Ratomir Ivičić. Dodaje i da se "suradnja s avioprijevoznicima najvećim dijelom ostvaruje upravo kroz udruženo oglašavanje, i to najviše s britanskog i njemačkog tržišta".
Ukupno gledajući od 2009. do ove godine najviše je sredstava utrošeno na suradnju s Ryanairom za Zadar, 27,7 milijuna kuna, a svake godine ti iznosi rastu. I za iduću godinu taj je avioprijevoznik 'zatražio' više, ali tek će se vidjeti koliko će mu biti odobreno.
"Tu su još i Croatia Airlines, Germanwings i drugi, novi s kojima želimo raditi, no svi se mogu javiti na natječaj s programom 'uvezivanja'' svojih sredstava s nama pa ćemo vidjeti, ali uvijek ćemo podržati svaku inicijativu koja vodi povećanju turističkog prometa, pogotovo u pred i posezoni", poručuje Ivičić sa Svjetske turističke burze WTM u Londonu.
(Hina)