WTM: Hrvatska turistički raste na britanskom tržištu

Slika /arhiva/031114_WTM-2014_1.jpg

Britansko turističko tržište jako je važno za hrvatski turizam jer se s njega bilježi stalne poraste i njihovi su turisti najbolji potrošači, a i iduće se godine s tog tržišta očekuju dvoznamenkasti porasti, izjavio je u ponedjeljak u Londonu na svjetskoj turističkoj burzi WTM ministar turizma Darko Lorencin. Lorencin je s direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomirom Ivičićem na odlično posjećenoj hrvatskoj konferenciji za medije na WTM-u, s oko 80 novinara, predstavio ovogodišnje rezultate s britanskog tržišta koji su, kako su istaknuli, dobri s porastom dolazaka i noćenja od po 10 posto. Vjeruju da će se takav trend zadržati i do kraja ove godine, u kojoj bi u Hrvatsku moglo stići do oko 440 tisuća turista iz Ujedinjenog Kraljevstva. Hrvatska ima što ponuditi svim dobnim skupinama uz konkurentne cijene te se iduće godine nada da će doći oko 500 tisuća britanskih turista, pri čemu su velika očekivanja za pred i posezonu zbog projekta Hrvatska 365 koji se već aktivno predstavlja tom tržištu, ali i od novih sedam sezonskih avio linija koje će se uspostaviti prema jadranskim zračnim lukama. U promociji i marketingu veća će se pažnja pokloniti Londonu, odakle dosta ljudi putuje u inozemstvo, kao i online alatima, a kako je kazao Ivičić, već se radi i na projektu BBC-a Earth u sklopu čega se promovira Hrvatska 365.

Britansko turističko tržište jako je važno za hrvatski turizam jer se s njega bilježi stalne poraste i njihovi su turisti najbolji potrošači, a i iduće se godine s tog tržišta očekuju dvoznamenkasti porasti, izjavio je u ponedjeljak u Londonu na svjetskoj turističkoj burzi WTM ministar turizma Darko Lorencin. Lorencin je s direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomirom Ivičićem na odlično posjećenoj hrvatskoj konferenciji za medije na WTM-u, s oko 80 novinara, predstavio ovogodišnje rezultate s britanskog tržišta koji su, kako su istaknuli, dobri s porastom dolazaka i noćenja od po 10 posto. Vjeruju da će se takav trend zadržati i do kraja ove godine, u kojoj bi u Hrvatsku moglo stići do oko 440 tisuća turista iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Hrvatska ima što ponuditi svim dobnim skupinama uz konkurentne cijene te se iduće godine nada da će doći oko 500 tisuća britanskih turista, pri čemu su velika očekivanja za pred i posezonu zbog projekta Hrvatska 365 koji se već aktivno predstavlja tom tržištu, ali i od novih sedam sezonskih avio linija koje će se uspostaviti prema jadranskim zračnim lukama. U promociji i marketingu veća će se pažnja pokloniti Londonu, odakle dosta ljudi putuje u inozemstvo, kao i online alatima, a kako je kazao Ivičić, već se radi i na projektu BBC-a Earth u sklopu čega se promovira Hrvatska 365.

Osim na Jadran britanski turisti sve više žele i u kontinentalne dijelove Hrvatske, a Ivičić je najavio da će se iduće godine nastaviti s potporom za zračnu liniju iz Britanije za Osijek za što je ove godine HTZ dao 1,5 milijuna kuna. Napomenuo je i da ima dosta zanimanja jakih britanskih marketinških agencija za sudjelovanjem u izradi nove globalne marketinške kampanje hrvatskog turizma, za što je HTZ prošli tjedan objavio međunarodni poziv.

World Travel Market (WTM) otvoren je u slavljeničkom raspoloženju, jer sajam proslavlja 35 godina održavanja, i s optimizmom svjetske turističke i industrije putovanja za iduću godinu, okupivši više od pet tisuća izlagača iz 200 zemalja svijeta, među kojima i njih 50-ak iz Hrvatske.

Kako je riječ o izrazito poslovnom okupljanju koje svake godine generira veće iznose poslovnih ugovora, na ovom se WTM-u, po riječima njegovog direktora Simona Pressa, očekuje da će to biti oko 2,5 milijarde eura ili oko 300 milijuna više nego lani, dok će samo londonskoj ekonomiji donijeti oko 160 milijuna funti.
Mada se tu okuplja praktički turistička ponuda cijelog svijeta i svi segmenti industrije ipak se najviše pažnje usmjeruje suradnji s britanskim tržištem jer su njihovi turisti, uz Nijemce, Ruse i Francuze, najveći potrošači među Europljanima i općenito u svijetu. Prosječno dnevno Britanci na odmoru troše 58 funti, dolaze najviše avionima, prosječno ostaju 10-ak dana, a ukupno u inozemstvu ostave više od 22 milijarde funti. Najviše ili gotovo 70 posto aranžmane za odmor kupuje putem interneta.

Sve se to ove godine, kako je kazao Press, i pojačava zbog znatno većeg od očekivanog rasta britanske ekonomije uz jačanje funte u odnosu na euro i uz dalji pad nezaposlenosti na ispod 7 posto te su sve destinacije u svijetu zabilježile manje-više poraste broja turista iz Ujedinjenog Kraljevstva. Ukupno je iz Britanije ove godine do kraja listopada bilo oko 60 milijuna putovanja u inozemstvo, što je za oko dva milijuna više nego lani, a glavne destinacije su im SAD, Španjolska i Francuska, s porastima od 7 do 10 posto, dok velike poraste dolazaka Britanaca od 32 posto u odnosu na prošlu godinu bilježi Grčka.

Za razliku od nekoliko milijuna britanskih turista u Grčkoj te oko 12,5 milijuna ove godine u Španjolskoj, Hrvatska ih je ove godine ugostila oko 415 tisuća, što je manje od najavljivanih oko 500 tisuća.

Među zanimljivostima i novostima ove godine na WTM-u je da se prvi put u njegovih 35 godina pojavljuje i jedan izlagač iz Sjeverne Koreje, turoperator Armengol koji tu zemlju uz postalo predstavlja kao planinsku i skijašku te destinaciju za surfing.

Novost je i prvi cjeloviti konferencijski program za brzorastući wellness, shopping i turizam mladih, o ženama i turizmu te kreativnom i inovativnom turizmu kojemu 'pomažu' i nove mobilne tehnologije i Internet.

Prema procjenama s WTM-a pametni telefoni postaju sve važniji transakcijski kanal u turizmu, a očekuje se da će online prodaja u tom sektoru u svijetu ove godine porasti 10 posto u odnosu na lani i dostići oko 830 milijardi američkih dolara. (Hina)



Pisane vijesti