WTM: 2009. teška godina za svjetski pa i hrvatski turizam

Slika /arhiva/08wtm_logo-w.jpg

Za svjetski turizam iduća će godina biti teška, turistički sektor unatoč svojoj otpornosti ne može ignorirati i zanemariti negativne utjecaje globalne ekonomske krize i pada potrošnje što će neminovno dovesti i do manje potražnje aranžmana za putovanja, procjene su iznesene na današnjem otvaranju jednog od najvećih svjetskih sajmova/poslovnih turističkih burzi WTM u Londonu.
Otvarajući WTM njegova direktorica Fiona Jeffery istaknula je kako je sajam ove godine najveći od sada, ali i najviše do sada posvećen pronalaženju odgovora kako prevladati financijsku krizu..
Hrvatska, kako se čulo na službenoj konferenciji za novinare u sklopu prvog dana WTM-a, ne planira akcije snižavanja cijena ili sličnog, ali će, po riječima direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Nike Bulića, učiniti sve što može kako bi pojačala svoju promociju na stranim tržištima te tako pokušati privući ili sličan broj turista kao ove godine, a možda i 2 posto više unatoč krizi...
Državni tajnik za turizam Ivo Mujo najavio je pak za idući tjedan predstavljanje dodatnih mjera za 2009. kojim bi se privukli turisti, ali i u hrvatskom turizmu prevladale eventulane jače posljedice krize. Mujo je predstavio i rezultate te investicije u ovogodišnjoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj, naglasivši da su pridonijele povećanju kvalitete ponude, posebno smještaja na obali.

www.wtmlondon.comZa svjetski turizam iduća će godina biti teška, turistički sektor unatoč svojoj otpornosti ne može ignorirati i zanemariti negativne utjecaje globalne ekonomske krize i pada potrošnje što će neminovno dovesti i do manje potražnje aranžmana za putovanja, procjene su iznesene na današnjem otvaranju jednog od najvećih svjetskih sajmova/poslovnih turističkih burzi WTM u Londonu.

Na 29. WTM-u, koji se održava do 13. studenog, među 5.600 izlagača iz 200-ak zemalja iz cijelog svijeta hrvatski turizam predstavljaju Hrvatska turistička zajednica (HTZ) te 30-ak turističkih i drugih tvrtki (hotelijeri, agencije, prijevoznici).

Otvarajući WTM njegova direktorica Fiona Jeffery istaknula je kako je sajam ove godine najveći od sada, ali i najviše do sada posvećen pronalaženju odgovora kako prevladati financijsku krizu.

Turizam se već puno puta izvukao iz raznih kriza, ljudi jednostavno moraju putovati iz različitih razloga, to će nastaviti i sada, ali vjerojatno rjeđe, bliže, kraće i jeftinije, pokazalo je i zajedničko istraživanje WTM-a i međunarodne istraživačke kuće Euromonitor International objavljeno danas na WTM-u. U tom se istraživanju spominje i mogućnost uvođenja nekih 'free' ili besplatnih usluga u turizmu kojima bi se mogla prevladati kriza poput besplatnog smještaja uz plaćanje samo hrane, ili pak bez dodatnih troškova za više usluga i druge.

Hrvatska, kako se čulo na službenoj konferenciji za novinare u sklopu prvog dana WTM-a, ne planira akcije snižavanja cijena ili sličnog, ali će, po riječima direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Nike Bulića, učiniti sve što može kako bi pojačala svoju promociju na stranim tržištima te tako pokušati privući ili sličan broj turista kao ove godine, a možda i 2 posto više unatoč krizi.

S britanskim touroperaterima, ali i onima iz drugih zemalja, u planu su sastanci da se vidi što se može učiniti, pojačat će se oglašavanje i u medijima, kazao je Bulić.

Državni tajnik za turizam Ivo Mujo najavio je pak za idući tjedan predstavljanje dodatnih mjera za 2009. kojim bi se privukli turisti, ali i u hrvatskom turizmu prevladale eventulane jače posljedice krize. Mujo je predstavio i rezultate te investicije u ovogodišnjoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj, naglasivši da su pridonijele povećanju kvalitete ponude, posebno smještaja na obali.

Britanske je turiste, kojih je zadnje dvije godine sve manje u Hrvatskoj zbog pada tečaja funte i sve veće krize u njihovoj zemlji, pozvao da posjete Hrvatsku.
Britanskih i drugih 50-ak novinara na konferenciji se zanimalo i za ponudu wellness, kontinentalnog i zdravstvenog turizma, održiv razvoj, prijevoz željeznicom te općenito za promociju. (Hina) 



Pisane vijesti