Valamar Riviera gleda prilike za nove akvizicije

Slika /arhiva/valamar_P-H20150607000018.jpg

Preuzimanjem Hotela Baška na Krku, Valamar Riviera prometnula se u vodeću turističku kompanija u Hrvatskoj po broju od oko 43.000 kreveta u objektima, kao i s oko 3.000 zaposlenih u sezoni, a spremna je i na druge akvizicije na Jadranu širenjem u postojećim, ali i na nove destinacije.

Razgovarajući s novinarima ovog tjedna u Poreču, nakon što je Valamar na otočiću Sveti Nikola otvorio luksuzni resort Isabella vrijedan 250 milijuna kuna, predstavnici te kompanije istaknuli su da posljednjih mjeseci razgovaraju s dosta potencijalnih partnera u Hrvatskoj, regiji, pa i u Austriji, ali za sada nemaju još ništa konkretno novo u planu za novo preuzimanje.

"Prilika za daljnje širenje ima relativno puno, no tek kada utvrdimo da je neka nova destinacija ili objekt kompatibilan s našom poslovnom filozofijom i Valamarovim fokusom na odmorišni turizam, što smo vidjeli u Hotelima Baška na Krku, možemo krenuti dalje u ozbiljnija razmatranja. Što se tiče tvrtke Imperial s Raba, smatramo da je cijena po kojoj država prodaje svoj udjel u toj tvrtki previsoka", kažu iz Valamara.

Dodaju da im 'greenfiled' investicije nisu u fokusu, već daljnji razvoj kroz etablirane destinacije i objekte.

"Tržištima regije pristupamo opreznije jer je teže procijeniti budući potencijal, tržište i rizike na lokacijama u kojima tvrtka ne posluje i nema iskustva, za razliku od Hrvatske u kojoj, s obzirom na veliko iskustvo u turizmu, potencijale i rizike možemo jasnije sagledati, pogotovo u destinacijama gdje smo već poslovno prisutni", rekla je Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica za poslovni razvoj i korporativne odnose u Valamaru.

U Hrvatskoj je HBOR odigrao važnu ulogu poticanja investicija u turizmu preko povoljnih kreditnih linija, a Valamar prati financiranjem oko 75 posto ukupnih ulaganja. Iz tvrtke kažu da je novootvoreni Valamar Isabella Island Resort također kandidiran za poticaje u obliku djelomičnog oslobođenja budućeg poreza na dobit prema Zakonu o poticanju investicija.

"Ključno je reći da se poticaji vraćaju - kroz idućih deset godina Valamar će na ime ove investicije u javne proračune vratiti višestruko veći iznos od vrijednosti poticaja kroz nova zapošljavanja, poreze i doprinose. To je dobar primjer kako država može konkretno stvoriti kvalitetniju investicijsku klimu na obostranu korist države i investitora" rekla je Ivana Budin Arhanić.

Govoreći o Hotelima Baška na Krku, predstavnici Valamara kažu da je to pozitivan primjer zdrave turističke kompanije koja nije bila predmet predstečajnih nagodbi te ostvaruje pozitivne rezultate iz poslovanja, ali joj je za sljedeću fazu razvoja potreban snažan partner kako bi napravila još veći iskorak.

Ulaganja u Hotele Baška planirana su u idućih pet godina. Prostor za kvalitetna ulaganja svakako postoji, što će podići razinu destinacije Baške i Krka. U Valamarov portfelj na Krku dosad je uloženo više od 100 milijuna kuna, a u posebnom fokusu su bili kampovi Krk i Ježevac.

O Kuparima će razmisliti

Valamar je otkupio ponudbenu/natječajnu dokumentaciju u objavljenom obvezujućem krugu za kompleks Kupari, za koje su u prvom krugu poslali i pismo interesa, ali to ne znači da će se i javiti s obvezujućom ponudom.

"Natječajnu dokumentaciju morate otkupiti, ako uopće želite temeljito sagledati uvjete natječaja, ali do kraja roka za te ponude ima još dosta vremena, do kraja kolovoza. Ulaganja u Kupare i sam natječaj treba kvalitetno analizirati u kontekstu naše poslovne politike, sadašnjeg portfelja, naše strategije razvoja u Dubrovniku i na Jadranu, urbanističkih mogućnosti te u konačnici i mogućeg povrata na takvu investiciju", rekla je Budin Arhanić.

Iz tvrtke, također, poručuju da su dioničari Valamara zadovoljni uvrštenjem dionica kompanije na službeno tržište Zagrebačke burze prije otprilike pola godine.

"Zadnjih šest mjeseci interes investicijskih kuća i fondova za naše dionice je jako velik i slijedom toga odradili smo desetke sastanaka s potencijalnim ulagačima u Baltičkim zemljama te zemljama srednje Europe, kao što su Poljska, Mađarska, Češka i Slovenija, te u Londonu i drugdje. A to je tek početak, očekujemo da ćemo efekte tog uvrštenja u idućem razdoblju još bolje vidjeti. Također intenzivno razmatramo angažiranje market makera", rekao je Marko Čižmek, član Uprave Valamara.

S obzirom da im je ovogodišnja predsezona bila bolja nego lanjska te da su najave i buking za ljeto i do kraja ove godine dobre, u Valamaru vjeruju da bi ova godina mogla biti i bolja od lanjske, iako je, s obzirom na trend kasnog bukinga i utjecaj vremena na kamping segment, nezahvalno prognozirati nadolazeću sezonu.

U njihovim objektima i dalje su u većini strani turisti, dok domaći čine tek oko 5 posto prometa, djelomice i zbog relativno viših cijena.

"Svakog gosta anketiramo o omjeru vrijednosti za novac, a ono što nam je jako važno jest da njih između 90 i 95 posto kažu da je taj omjer odličan", zaključuju iz Valamara.

(Hina)



Pisane vijesti