Uz jake akcije turističke konkurencije za realizaciju ove sezone najodgovorniji privatni sektor

Slika /arhiva/grbhgk100.gif

Hrvatska će se ove godine morati dodatno 'boriti' za svakog gosta s obzirom na nešto intenzivnije cjenovne akcije konkurenata, Grčke, Turske i Španjolske, a ostvare li se najave ova bi turistička godina mogla biti slična, moguće i nešto bolja od lanjske u čemu najveću odgovornost za realizaciju ima privatni sektor i njegova sposobnost komercijalizacije i prilagodbe tržišnim promjenama, istaknuto je u srijedu na sjednici Turističko-poslovnog vijeća Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Predsjednik tog Vijeća Franco Palma, kao i još neki članovi, pritom su relativizirali važnost uskrsnih blagdana, kao i dvoznamenkaste poraste dolazaka i noćenja u prva dva mjeseca ove godine za ukupne godišnje turističke rezultate, jer se radi o još malim brojkama, uz istodobno isticanje važnosti ovogodišnjih pozitivnih trendova za koje se nadaju da će se nastaviti u nadolazećim mjesecima, pogotovo od sredine lipnja do sredine srpnja.

"Ako se i ove godine dogodi 'srpanjska rupa' onda je stvarno u pitanju profesionalnost svih koji se bave promocijom i prodajom jer se već godinama to ponavlja, a ako nije pitanje profesionalnosti onda je pitanje volje, što je i gore", poručio je Palma, s kojim su se složili i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) te Udruge putnih agencija (UPA) pri HGK Boris Žgomba kao i predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja HGK Nedo Pinezić.

Žgomba je ocijenio i da će ovogodišnji Uskrs turistički biti lošiji od lanjskog jer je 20-ak dana ranije te istaknuo kako je ove godine za hrvatski turizam jedna od najvećih opasnosti konkurencija.

"Turska, Grčka i Španjolska, zbog ogromnih gubitaka s ruskog tržišta, čine sve, pa i velikim snižavanjem ili 'ratom' cijena, da popune prazne kapacitete s tržišta na kojima i Hrvatska traži turiste. Zbog toga se već, primjerice iz Njemačke, osjeća stagnacija bukinga za Hrvatsku, što će se, nadamo se, promijeniti", upozorio je Žgomba.

Za 'srpanjsku rupu', koja bi ove godine mogla biti od 15. lipnja do 15. srpnja, Žgomba je kazao da će se ponavljati sve dok komercijalni odjeli ne poduzmu prave mjere, koje, kako je pak najavio Pinezić, poduzima obiteljski smještaj.

Obiteljski smještaj planira upravo za te 'slabije' termine ponuditi modele kakvih do sada baš i nije bilo, a Pinezić navodi kako je primjerice već skoro i dogovoreno da od 23. svibnja do 15. srpnja te od 15. rujna gostima ponude da djeca do 18 godina borave besplatno, u planu su 'voucheri' ili bonovi s popustima u suradnji s lokalnim atrakcijama, muzejima i sličnim, u suradnji s hotelijerima možda i mogućnost korištenja wellnessa i druge.

Hotelijeri, kako ističe direktorica Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Iva Bahunek, ove godine očekuju slične rezultate kao lani.

Izrazit pesimizam za ovu sezonu te nezadovoljstvo nacionalnom promocijom i odnosom nadležnih turističkih i pomorskih institucija prema nautici izrazio je pak predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima-charter pri HGK Ivica Jurišin koji kaže da je "sve što HTZ radi u promociji nautike po sajmovima i sa smanjenjem nastupa na specijaliziranim nautičkim sajmovima totalna sramota i antipromocija Hrvatske kao nautičke i turističke destinacije". 

(Hina)



Pisane vijesti