Utjecaj kreativnih industrija na turizam kao jedna od glavnih tema Dana hrvatskog turizma

Slika /AA_2018_b-fotke/logos/DHT2018_novo.jpg

​Još jedno izdanje Dana hrvatskog turizma u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice i ove će godine okupiti profesionalce turističke industrije iz zemlje, regije, ali i svijeta. Na hrvatskom najsunčanijem otoku koji ove godine bilježi 150 godina organiziranog turizma, u gradu Hvaru 24. i 25. rujna tako će se na predavanjima, panelima i stručnim skupovima analizirati trenutno stanje i trendovi u turizmu, a svoje izlaganje imat će predstavnici Vlade, stručnjaci iz turizma, ali i pratećih horizontalnih djelatnosti.

Uz klasične turističke pokazatelje i analize, ovogodišnji skup posvećen je omiljenim slobodnim aktivnostima većine ljudi: hrani i piću, filmskoj industriji te Internetu. Kolika je povezanost između njih kao kreativnih industrija i turizma, potvrdit će kroz bogat program ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma stručnjaci svjetskog glasa.

PANEL „FILMSKA INDUSTRIJA I TURIZAM“

Hrvatska je posljednjih godina prirodna scenografija brojnih filmskih blockbustera, serija i reality showova. Autentične lokacije hrvatskih turističkih destinacija kulisa su brojnih scena poznatih filmova, a kreativnim turističkim uslugama koje uključuju obilazak lokacija snimanja, izrade autentičnih suvenira ili storytellinga, razvija se novi turistički proizvod koji doprinosi cjelokupnoj turističkoj konkurentnosti zemlje. Zašto se snima u Hrvatskoj, što to donosi lokalnoj sredini te kakvo je stanje u ostalim zemljama Europske unije i izvan nje, okupljenima će u sklopu panela „Filmska industrija i turizam“, pod moderatorskom palicom ravnatelja Hrvatskog audiovizualnog centra Daniela Rafaelića, odgovoriti predstavnici hrvatske i svjetskih filmskih industrija.

Ispred Ministarstva kulture RH, državni tajnik Krešimir Partl će predstaviti potpore i doprinos resornog ministarstva za sustav poticanja izvoza audiovizualnih usluga i privlačenja međunarodnih filmskih i televizijskih produkcija u Hrvatskoj. Svjetski blockbusteri poput Mamma Mie, Ratova zvijezda, Robina Hooda ili Winettoua snimani su na nekoliko lokacija u svijetu, a između ostalog i u Maroku, Mađarskoj te Hrvatskoj. Što je to, u turističkom i kinematografskom smislu, donijelo navedenim zemljama, predstavit će ravnatelj Marokanskog filmskog instituta Mohamed Sarim El Haq Fassi Fihri te ravnatelj mađarskog National Film Office-a Miklós Taba.

Dodatno, u sklopu navedenog panela, izlaganje o stanju hrvatske filmske scene će imati Nebojša Taraba, uspješni hrvatski televizijski producent i novinar, poznat po hit-serijama u formatima reality showa Dvornikovi, Policijska patrola, Instruktor, Loza, urbanog krimića Mamutica te najnovijeg hit serijala Novine za koji je izraelska medijska kompanija Keshet International otkupila prava za globalno emitiranje. Svjetsku pozornost medija i struke, zadobio je još jedan panelist ovog skupa, Vanja Černjul, Hrvat s njujorškom adresom, ujedno i ponosni nositelj nagrade Društva američkih snimatelja za najboljeg direktora fotografije u kategoriji televizijske serije. Černjul je u nekoliko navrata nominiran za nagradu Emmy, a najpoznatiji je kao direktor fotografije najboljih svjetskih serija u Sjedinjenim Američkim Državama poput 30 Rock i Sestra Jackie (Nurse Jackie), Orange is the New Black, Ubi me dosada (Bored to Death), Marco Polo,The Deuce (Kronike Times Squarea), a najnoviji projekt, film „Crazy Rich Asians“ predstavljen ovoga ljeta na box officeu zaradio je 48 milijuna dolara. Filmski festival važan su dio kulturne baštine te jedan od sve češćih motiva dolazaka u Hrvatsku stoga će doprinos raspravi na panelu „Filmska i industrija“ dati i Gordana Restović, ravnateljica Pula Film Festivala, koji već šezdeset i pet godina okuplja zaljubljenike u sedmu umjetnost.

PANEL „HRVATSKA – NOVA GASTRO IKONA EUROPE“

U postojećoj strategiji razvoja turizma do 2020. godine gastronomija i enologija izdvojene su kao jedan od ključnih turističkih proizvoda na kojima će se u budućnosti graditi razvoj turizma u Hrvatskoj, a panel „Hrvatska – nova gastro ikona Europe“ ima za cilj odgovoriti na pitanja koje su odrednice uspješnog gastro turizma, što se dobiva razvojem gastro turizma, kakva je njegova horizontalna i vertikalna povezanost, koji su faktori uspjeha te koje mjesto zauzima Hrvatska na europskoj gastronomskoj karti.

Ovaj panel će okupiti predstavnike hrvatske/hvarske i talijanske gastronomske scene pod moderatorskom palicom Snježane Boranić Živoder iz Instituta za turizam. Stavljajući u fokus autohtone proizvode kao što su bijeli tartuf i vino, pokrajina Alba se pozicionirala kao svjetski poznati gastro brend, svojevrstan centar gastronomije pod UNESCO-vom zaštitom te ujedno i kao jedna od najvećih koncentracija restorana s Michelinovim zvjezdicama na jednom području, a pokrajinu će na ovom panelu predstaviti generalni direktor Turističke zajednice Alba Bra Langhe Roero Mauro Carbone. Što možemo učiti od susjeda Talijana te koliko smo već daleko stigli potvrdit će Ingrid Badurina Danielsson, direktorica Gault&Millau Croatia, predstavnici hotelske kuće Sunčani Hvar koji u gastronomskoj ponudi uključuju autohtone lokalne proizvode te predstavnici hvarske gastro scene.

PANEL „TURISTIČKI BLOGERI - ZANIMANJE IZ SNOVA. MIT ILI STVARNOST?“

Društveni mediji omogućuju modernim turistima informiranje, sudjelovanje i interakciju na različitim platformama. Suvremeni društveni mediji promijenili su način na koji ljudi razmišljaju i dijele svoja iskustva s putovanja te su ujedno i dobar promotivni alat za marketing u turizmu. Što od toga imaju turistički blogeri, a što destinacije i smještajni objekti koje posjećuju, pod moderatorskom palicom Frane Ridjana, otkrit će najpoznatija hrvatska blogerica i influencerica Ella Dvornik (iamella.com), poljski bloger Wojtek Tylus (Crolove.pl), japanski bloger Yuya Matsuo (EseJapan) te vlasnik splitskog hotela Vestibul Neno Nizić koji je ovog ljeta ugostio američku glumicu i luxury travel blogericu Eva LaRue. Kako usmjeriti komunikaciju na društvenim mrežama zaključit će Nick Evans iz Hills Balfoura, vodeće marketinško-komunikacijske agencije u Ujedinjenom Kraljevstvu specijalizirane za područje turizma.
 
Više o programu kao i o prijavama za kotizacije, potražite na mrežnim stranicama Ministarstva turizma.

Pisane vijesti