UNPAH_MINT_HTZ: Urbani i kulturni elementi privlače turiste - završni seminar

Slika /arhiva/H20160216000265.jpg

Urbani i kulturni elementi svakog grada čine izvrsnu podlogu za razvoj turističkih proizvoda, poručili su u utorak sudionici seminara o ulozi agencija u urbanom, kreativnom i edukativnom turizmu, u organizaciji Udruge neovisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) i zagrebačke Turističke zajednice. Riječ je o seminarima koje UNPAH u suradnji s turističkim zajednicama, Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) i drugim partnerima, uz potporu Ministarstva turizma organizira diljem Hrvatske promovirajući važnost DMK ili destinacijskih menadžment kompanija (većinom turističke agencije) u edukaciji i kreiranju urbanih turističkih proizvoda kojima se može produljiti sezona i privući turiste u pred i posezoni.

Urbani i kulturni elementi svakog grada čine izvrsnu podlogu za razvoj turističkih proizvoda, poručili su u utorak sudionici seminara o ulozi agencija u urbanom, kreativnom i edukativnom turizmu, u organizaciji Udruge neovisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) i zagrebačke Turističke zajednice.

Riječ je o seminarima koje UNPAH u suradnji s turističkim zajednicama, Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) i drugim partnerima, uz potporu Ministarstva turizma organizira diljem Hrvatske promovirajući važnost DMK ili destinacijskih menadžment kompanija (većinom turističke agencije) u edukaciji i kreiranju urbanih turističkih proizvoda kojima se može produljiti sezona i privući turiste u pred i posezoni.

Okupivši oko stotinu predstavnika turističkih agencija i zajednica iz cijele Hrvatske u zagrebačkom Hotelu Westin, seminar je ukazao na nove mogućnosti u razvoju urbanog, ali i drugih povezanih oblika turizma za koje u gotovo svakom gradu postoje mogućnost. Kao primjer istaknuta je organizacija adventskih manifestacija, koje su, pogotovo u Zagrebu, pokazale koliko se dobrim idejama i kreativnošću grad s brojnim skrivenim detaljima može otvoriti javnosti i turistima i od toga dobro zaraditi.

"Urbani, kreativni, edukativni, kulturni, sportski i druge vrste posebnih oblika turizma mogu se razvijati u gotovo svakom pa i najmanjem gradu, ako se u turistički proizvod izdvoji i 'upakira' njegova specifičnost i autohtonost te putem agencija i drugih partnera na pravi način promovira i marketinški obradi", poručila je glavna tajnica i jedna od inicijatorica tog projekta u UNPAH-u Vlasta Klarić. Po njezinim riječima, sve je započelo na inicijativu fotografa i snimatelja Marka Vrdoljaka koji je zapravo otvorio nišu foto turizma u Hrvatskoj sudjelovanjem na seminarima i organizirajući foto-turističke radionice na Brijunima.

Klarić je iznijela rezultate istraživanja po kojima je urbani turizam u svijetu od 2007. do 2014. porastao za čak 72 posto i u ukupnom volumenu globalnog turizma čini između 20 i 30 posto.

"Kada se tim podacima dodaju oni o udjelu tura po gradovima od oko 23 posto u svijetu, vidimo da se na obilazak gradova i njihovih kulturnih i drugih ponuda odnosi više od 40 posto ukupnog svjetskog turizma, a udjel u ukupnoj potrošnji zasigurno je i veći s obzirom da u gradovima turisti imaju više razloga za potrošnju od šopinga i ulaska u muzeje, na koncerte i predstave do sportskih događanja i pogotovo gastro ponude", naglasila je Klarić.

Takav trend je prisutan i u Hrvatskoj, a pogotovo jača zadnjih par godina, jer su manje-više svi veći, pa i manji gradovi na Jadranu, zabilježili turističke poraste, što, po ocjeni Slavije Jačan Obratov iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ), pokazuje da se na terenu dosta radi i nastoje privući turisti.

"HTZ kroz programe potpora već godinama pomaže razvoj DMK, za što će i ove godine izdvojiti 1,2 milijuna kuna, kao i 3,8 milijuna kuna za razvoj destinacijskih menadžment organizacija, a sve s ciljem razvoja motiva dolazaka i doživljaja turista koji u gradovima mogu naći sve više sadržaja", kazala je Jačan Obratov dodajući da se na to veže i kreativni turizam koji s proizvodima turistima stvara nova iskustva.

Najavila je da će HTZ i ove godine objaviti natječaj za izbor kandidata za razvoj DMK koji mogu razviti novu ponudu složenih turističkih proizvoda, pri čemu je važna sinergija svih subjekata u nekoj zajednici.

U razvoju urbanog turizma i drugih selektivnih oblika ponude u gradovima sve važniju ulogu danas u svijetu imaju društvene mreže o čemu je na seminaru govorio Bosiljko Domazet iz Ministarstva turizma ističući da i turisti i oni koji stvaraju proizvode sve više 'dijele' informacije i doživljaje iz pojedinih gradova čime sve postaje vidljivije nego prije.

"Najbolji dokaz za to su fotografije kojih je sve više na društvenim mrežama i koje dosta govore o tome što se negdje može vidjeti i doživjeti, a mi sudionici 11 seminara UNAPH-a u zadnjih godinu dana u različitim gradovima Hrvatske itekako smo vidjeli koje potencijale imaju ti gradovi i koliko je to vidljivije danas u digitalno vrijeme", kazao je Domazet. Iznio je primjer francuskih studenata koji su prošlog ljeta i jeseni sa svojim video snimkama o Jadranu i Baranji napravili pravi 'bum' na društvenim  mrežama.

(Hina)



Pisane vijesti