- Objavljeno: 28.08.2020.
Unatoč dobrim turističkim rezultatima agencije i dalje bilježe pad veći od 80%
Iznimno dobri rezultati turističke sezone nisu, nažalost, bitno utjecali na poslovanje turističkih agencija. Dio njih svoju ponudu i proizvode ne veže nužno uz turističku sezonu jer u svojem paketu usluga imaju specifična putovanja i proizvode poput kongresnog turizma i školskih putovanja, što je ove godine izostalo.
Također, agencije koje se bave organizacijom putovanja hrvatskih gostiju u inozemstvo ili stranih gostiju po Hrvatskoj ove godine nisu bile u mogućnosti realizirati ugovorena putovanja uslijed zatvaranja granica i zabrane putovanja.„Turističke agencije su najgore prošle, anketa koju smo proveli među članicama sredinom kolovoza pokazuje kako agencije od početka pandemije bilježe stalni pad prihoda a u posljednja dva mjeseca je on veći od 80 posto. U prilog nam ne ide niti trenutna epidemiološka situacija te prema našim procjenama većina turističkih agencija nije u mogućnosti ostvariti promet ključan za očuvanje radnih mjesta i likvidnost poslovanja“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.
Svjesni činjenice da turistički sektor neće biti u mogućnosti održati svoje poslovne procese i poslovati bez daljnje podrške svih relevantnih dionika, UHPA je apelirala prema Vladi RH da se potpore za očuvanje radnih mjesta produže i za naredni period.
„Posljednjih tjedana svjedočimo informacijama kako je turistička sezona premašila očekivanja te da je ostvareno 50% prošlogodišnjeg prometa, a pritom zaboravljamo na probleme koji su i dalje prisutni jer turistički sektor je ipak puno složeniji od samih rezultata ostvarenih dolazaka i noćenja, i uključuje razne dionike od kojih mnogi ne ovise isključivo o turističkoj sezoni. Tu mislim na turističke agencije od kojih većina, prema našim procjenama, neće moći ostvariti promet i osigurati likvidnost poslovanja prije ljeta 2021. godine“, naglašava Fain.
UHPA se uz produženje mjera za očuvanje radnih mjesta zalaže za rješavanje mnogih otvorenih pitanja s kojima se turističke agencije susreću. Od iznimne je važnosti što prije primijeniti već postojeće sigurnosne protokole i kroz pametnu kampanju komunicirati kako je Hrvatska zemlja u kojoj se poštuju sve epidemiološke mjere, nose maske i poštuju propisane mjere.
„Turističke agencije kao bitan čimbenik turističke ponude u Hrvatskoj ne smiju biti izjednačene s ostalim dionicima u turizmu koji su uspjeli ostvariti rezultate u sezoni, a niti zaboravljene krajem ljetne sezone. Potrebne su transparentne odluke koje će jasno komunicirati niz mjera i odluka kojima će se agencijama osigurati uvjeti za nastavak poslovanja i omogućiti povrat uplaćenih sredstava svim putnicima“, zaključuje Fain.