UHPA uputila hotelijerima apel na razumno određivanje cijena za sezonu 2008.

Slika /arhiva/uhpa.jpg

Hrvatski je turizam dosegnuo gornji plafon cijena te bi svaka želja za novim poskupljenjem smještaja u idućoj sezoni mogla biti preskupa, stoji u otvorenom pismu Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) upućenom danas domaćim hotelijerima i ostalim davateljima usluga smještaja.

Iz UHPA-e apeliraju na oprez u određivanju cijena koje hotelijeri ugovaraju za sezonu 2008. i da pritom uvažavaju prijedloge domaćih agencija i inozemnih organizatora putovanja. Odgovornost je na hotelijerima, kao nositeljima smještajne ponude pojedinih destinacija tim veća, jer i privatni iznajmljivači, potaknuti njihovim visokim cijenama, također neprimjereno povećavaju cijene, ističu iz UHPA-e.

Također, iz te udruge smatraju da nema razloga za dizanje cijena smještaja u idućoj sezoni bez obzira na nešto bolje fizičke i financijske rezultate koji se očekuju ove godine jer su oni, tvrde, posljedica boljih vremenskih prilika. Dodaju da je potvrda neprimjerenih previsokih cijena činjenica da su se mnogi hoteli u srpnju i dijelu kolovoza prodavali po akcijskim cijenama, a i da su mnogi privatni iznajmljivači izuzetno kratko popunili svoje kapacitete.

Troškovi boravka u Hrvatskoj organiziranih gostiju, koji čine oko 36 posto ukupnog broja gostiju, ali  50 i znatno više posto u hotelima, u zadnje su dvije godine porasli 25 do 30%, navode ističući da se to dodatno negativno odrazilo na potražnju za odredištima u koja turisti dolaze poglavito zrakoplovima, odnosno na otocima koji ovise o organiziranim transferima (cijelo područje od Splita na jug).

Unatoč želji za promjenom strukture gostiju u UHPA-i smatraju da se radi o prevelikoj financijskoj žrtvi ne samo za hotelske kuće, već i za destinacije te organizatore putovanja, od kojih neki već najavljuju, budu li cijene i dalje rasle, da Hrvatsku za sljedeću godinu više neće imati u svojoj ponudi.

Jednostavno ne smijemo zatvarati oči pred činjenicama da nas stalno i uporno ugrožava konkurencija na Mediteranu stalnim povećanjem vrlo kvalitetnih novih hotelskih objekata koji u sprezi s europskim organizatorima putovanja nude ponekad daleko povoljnije od cijena prosječne hrvatske ponude, poručuju.

Niti u kojem slučaju ne želimo da Hrvatska postane jeftina destinacija, međutim, apeliramo na sagledavanje situacije u tzv. mediteranskom bazenu, usklađivanje cijena  „vrijednost za novac“ i prestanak razmišljanja da smo ekskluzivna i bogom dana destinacija, zaključuju u UHPA-i i kažu da u narednim godinama slijedi bitka za svakog gosta.



Pisane vijesti