UHPA: Sezona fizički relativno uspješna, ali manje financijski

Slika /arhiva/SPLIT/ZAGREB, 25.9.2009
Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) procjenjuje da će ova turistička godina prema fizičkim pokazateljima, turističkim dolascima i noćenjima, biti relativno uspješna odnosno bolja nego su bile procjene početkom godine, dok će financijski rezultat teško pratiti fizičke, izvijestili su s današnjeg Upravnog odbora UHPA-e održanom u Splitu.

Naznačivši da se za sada još ne mogu donositi konačne ocjene turističke 2009., jer je za agencije sezona još u tijeku, s Upravnog odbora UHPA-e poručili su da procjenu slabijih financijskih od fizičkih pokazatelja ove godine temelje na popustima na smještaj tijekom sezone te manjom izvan pansionskom potrošnjom turista (posebno za izlete, transfere, vodiče, ugostiteljske usluge i dr). To je dovelo i do manjeg financijskog priljeva po te dvije osnove, što ovu sezonu, unatoč dobrim fizičkim pokazateljima ipak označava teškom i ne jednako uspješnom za sve.

Pritom napominju kako u potpunosti shvaćaju poslovnu poziciju smještajnih objekata koji su zbog loše popunjenosti raznim akcijama nastojali privući goste, ali i ističu kako si u ovim kriznim vremenima nitko od hrvatskih konkurenata nije dopustio luksuz da kvalitetan kanal prodaje poput organizatora putovanja ugrozi potezima poput davanja nižih cijena aranžmana direktnim dobavljačima u inozemstvu.

S obzirom da su time touroperatore direktno stavili u nekonkurentan položaj iz UHPA-e ističu da je na rezultate i položaj hrvatskih putničkih agencija i turoperatora značajno utjecala neadekvatna poslovna politika dijela ponuditelja smještajnih usluga, posebice hotelskih kompanija koje su zakašnjelim ponudama popusta zbog relativno slabe popunjenosti kapaciteta direktno ugrozili kanal organizirane turističke ponude.

Stoga smatraju da su takva djelovanja u suprotnosti s mjerama Ministarstva turizma u dijelu promocije na tržištu organiziranih turističkih putovanja i naporima svih subjekata u organiziranom prometu da se produlji turistička sezona. Dodaju da bi se o tome iduće godine trebalo povesti više računa.

Od Ministarstva turizma očekuju i da do kraja listopada ove godine postavi kriterije za iduću godinu, posebno za mjere udruženog oglašavanja, uz nadu da će uvažiti i prijedloge UHPA-e za dodatne aktivnosti u promociji. (Hina)


Pisane vijesti