- Objavljeno: 17.11.2009.
UHPA: Agencije s više optimizma za 2010.
Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) ne očekuje da će 2010. biti poslovno puno lakša nego ova godina, ali za nju se spremaju ipak s većim optimizmom kako zbog relativno dobrih ovogodišnjih rezultata, tako i zbog poticajnih mjera Ministarstva turizma te nešto boljih najava partnera sa stranih tržišta, procjena je predsjednika UHPA-e Borisa Žgombe.
Tu je procjenu Žgomba iznio nakon ovogodišnje Svjetske turističke burze-WTM, koja je prošlog tjedna održana u Londonu, a temelji je na optimizmu agencijskih stranih partnera s britanskog i drugih tržišta s kojima je razgovarao tijekom WTM-a.
Neki od njih spremni su, kaže, za iduću godinu i proširiti svoje programe za Hrvatsku, čemu pridonose i poticajne mjere Ministarstva i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koje partneri vrlo dobro prihvaćaju.
Stoga se nada kako će agencije iduće godine poslovati nešto bolje nego ove godine unatoč tome što se cijene, i po preporuci UHPA-e, ne bi trebale znatnije povećavati, osim tamo gdje se povećava kvaliteta usluge i proizvoda.
Govoreći o 2010. godini, Žgomba ističe da je još uvijek neizvjesno kako će tržišta reagirati, ali se pretpostavlja da će i to biti godina 'first' i/ili 'last' bukinga (s popustima). Ne zna se još ni kako će se pripremiti konkurentske zemlje, poput Španjolske, Italije, Grčke, Tunisa i drugih, koje ni na WTM-u nisu iznosile procjene niti planove osim pojačavanja promocije. Nazivajući ih i "ranjenim lavovima", Žgomba vjeruje da si te zemlje neće dozvoliti nove gubitke te da sigurno cjenovno neće ići gore.
Isto tako vjeruje da će u Hrvatskoj nedavno objavljene poticajne mjere suradnje javnog i privatnog turističkog sektora za 2010. pridonijeti dobroj turističkoj godini. To se pokazalo uspješnim i ove godine, kaže Žgomba koji ne smatra da su te mjere zakašnjele, jer se već u lipnju, po preporuci iz Ministarstva turizma, znalo da će mjera biti, samo ne i u kojem obujmu i iznosima.
Žgomba napominje i da su upravo zahvaljujući tim mjerama brojni domaći i strani partneri-agencije i touroperateri ostali u programu tj. nastavili raditi hrvatsko tržište i u krizno vrijeme.
Novo-starim mjerama za 2010. agencije su u načelu zadovoljne, jer je u njima obuhvaćeno puno toga što su one predlagale, primjerice poticaji za organizaciju maturalnih putovanja po Hrvatskoj u pred i posezoni. Žgomba vjeruje i kako će to imati efekta, jer uz poticaje više nitko neće moći reći da je Hrvatska maturantima skuplja u tim mjesecima (travanj-lipanj i rujan-listopad) nego primjerice Španjolska, Češka i druge zemlje. (Hina)