- Objavljeno: 20.07.2014.
U obiteljskom smještaju očekuje se rast prometa idućih mjeseci
Obiteljski smještaj, koji u hrvatskom turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog smještaja, i ove godine očekuje rast prometa, posebice od kraja srpnja do sredine rujna kada se traži krevet više, a u tom ga razdoblju najčešće može ponuditi samo ta vrsta smještaja. Unatoč očekivanom rastu, promet u obiteljskom smještaju oscilirat će od odredišta do odredišta te po mjesecima, ocjena je Nede Pinezića, predsjednika Zajednice obiteljskog smještaja i turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) i člana Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
U razgovoru za Hinu Pinezić ističe da, kao i ukupni turizam, i obiteljski smještaj ove godine 'trpi' zbog lošeg vremena, nastavka racionalizacije trošenja novca za slobodno vrijeme te rasporeda školskih praznika na glavnim emitivnim tržištima. S obzirom na izrazitu sezonalnost te vrste smještaja, kojemu najveća popunjenost tek slijedi idućih mjeseci, Pinezić ističe da je još rano za konkretnije ocjene ove sezone, ali vjeruje u nastavak pozitivnog trenda. Dodaje i da će smještaj u gradovima i oko njih te na obali i u Zagrebu imati bolju popunjenost nego otoci i ruralna područja, jer gradovi jedini nude kakve-takve sadržaje za sve uzraste, što je važno kada je loše vrijeme. Kako se lošije i kišno vrijeme ove sezone odužilo, to su dugogodišnje slabosti i nedostaci turističke ponude postali vidljiviji i 'opipljiviji', jer oslanjanje samo na adut mora i sunca, bez sustavno razvijenih popratnih sadržaja i proizvoda u skladu s potražnjom, u ovakvoj sezoni ne donosi očekivane efekte.
Veliki je i nedostatak zabavnih sadržaja za djecu do 14 godina, a gosti koji žele aktivni odmor moraju se sami snalaziti na, primjerice, loše označenim i (ne)održavanim biciklističkim, pješačkim i drugim stazama. Za kućne ljubimce se opet nude samo sporadične plaže za pse, nacionalni parkovi nisu udruženi u marketinškim aktivnostima, nema ni ujednačenih standarda prihvata turista, većina manifestacija nije 'upakirana' u komercijalni turistički proizvod itd.
"To i još puno toga u hrvatskom je turizmu trebalo odraditi u minulih desetak godina, ali nije, te sada dosta utječe na veliku 'ranjivost' smještaja, koji zapravo i dalje najviše ovisi o rasporedu školskih praznika i vremenskoj prognozi", kaže Pinezić. Stoga ovogodišnje aktivnosti Ministarstva turizma i HTZ-a, poput davanja bespovratnih potpora i privatnim iznajmljivačima smještaja za bazene, drži izuzetno važnim jer će ih više od 150 time poboljšati ponudu i možda produljiti sezonu.
Dobar učinak na sve vrste smještaja trebao bi imati i program poticanja destinacijskih pred i posezonskih turističkih proizvoda i paket aranžmana, za što je prvi natječaj za ovu posezonu u tijeku.
Mogućnost udruživanja različitih smještajnih i uslužnih objekata u jednu koordiniranu i dobro organiziranu ponudu tipa difuznih i integralnih hotela Pinezić također drži dobrom prilikom za obiteljski smještaj, za što ima i dosta zanimanja te su već registrirana prva dva takva udruživanja u Zagrebu i u Šibensko-kninskoj županiji.
Na upit o cijenama u obiteljskom smještaju, Pinezić smatra da nisu previsoke jer i one ovise o ponudi i potražnji, ali upozorava da se ne smije pretjerivati ni s njihovim povećavanjem ni spuštanjem jer to dugoročno šteti. (Hina)