U Berlinu dogovorena snažnija turistička suradnja Hrvatske i Njemačke

Slika /arhiva/120308-un-itb4.jpg

Njemačka je vodeće hrvatsko emitivno tržište, prema kojem ćemo ubuduće pojačati aktivnosti. Već smo dogovorili jaču suradnju s vodećim njemačkim i europskim automobilskim klubom ADAC-om, a u pregovorima smo i oko toga da Hrvatska 2014. godine bude zemlja-partner turističkog sajma f.re.e. u Münchenu – rekao je ministar turizma Veljko Ostojić u razgovoru s parlamentarnim državnim tajnikom za turizam pri njemačkom Ministarstvu gospodarstva Ernstom Burgbacherom, s kojim se danas susreo na najvećem svjetskom turističkom sajmu ITB u Berlinu. U pratnji svojih suradnika, ministar se na sajmu susreo i s glavnim tajnikom Svjetske turističke organizacije (UNWTO), Talebom Rifaijem, kojem je predstavio glavne ciljeve u radu Ministarstva turizma u sljedeće četiri godine, vezane uz podizanje konkurentnosti hrvatskog turizma.

Njemačka je vodeće hrvatsko emitivno tržište, prema kojem ćemo ubuduće pojačati aktivnosti. Već smo dogovorili jaču suradnju s vodećim njemačkim i europskim automobilskim klubom ADAC-om, a u pregovorima smo i oko toga da Hrvatska 2014. godine bude zemlja-partner turističkog sajma f.re.e. u Münchenu – rekao je ministar turizma Veljko Ostojić u razgovoru s parlamentarnim državnim tajnikom za turizam pri njemačkom Ministarstvu gospodarstva Ernstom Burgbacherom, s kojim se danas susreo na najvećem svjetskom turističkom sajmu ITB u Berlinu.

Ministar je rekao kako je Hrvatska među njemačkim turistima već prepoznato odredište za provođenje „glavnog“ godišnjeg odmora i kao zemlja s najbližim toplim morem. No, cilj Hrvatske je, dodao je ministar, pozicionirati se i kao prepoznatljivo vikend-odredište. Njemačkom državnom tajniku ministar Ostojić je predstavio i mjere za poticanje ulaganja, informirao ga o nižoj stopi PDV-a na turističke usluge, čija primjena počinje s početkom sljedeće godine, te ga upoznao s nedavno donesenom odlukom o neoporezivanju reinvestirane dobiti. Njemačke je ulagače pozvao na ulaganja u Hrvatskoj, koja će im biti kvalitetan partner, te napomenuo kako će svaki ulagač s velikim ulaganjem dobiti na državnoj razini osobu koja će pratiti ulaganje.

Tajnik Burgbacher čestitao je Hrvatskoj na uspješnom završetku pregovora i skorom ulasku u Europsku uniju te naglasio važnost još jače suradnje dviju zemalja. Hrvatska je u Njemačkoj prepoznato odredište, s dobrim imidžom, rekao je Burgbacher, i dodao kako očekuje još više dolazaka njemačkih turista u hrvatska odredišta ove godine.

U pratnji svojih suradnika, ministar se na sajmu susreo i s glavnim tajnikom Svjetske turističke organizacije (UNWTO), Talebom Rifaijem, kojem je predstavio glavne ciljeve u radu Ministarstva turizma u sljedeće četiri godine, vezane uz podizanje konkurentnosti hrvatskog turizma. Uz nižu stopu PDV-a od sljedeće godine, istaknuo je poticanje ulaganja, izradu Strategije razvoja hrvatskog turizma, privatizaciju preostalih 13 turističkih tvrtki u većinskom državnom vlasništvu, restrukturiranje i profesionalizaciju sustava turističkih zajednica, unaprjeđenje zakonske regulative, izmjenu Zakona o turističkom zemljištu te unaprjeđenje obrazovanja kadrova u turizmu.

Tajnik Rifai je opisao Hrvatsku kao zvijezdu u usponu i pohvalio činjenicu što je nova hrvatska Vlada prepoznala turizam kao važnu gospodarsku granu, a što je već dokazala donošenjem niže stope PDV-a na turističke usluge od 2013. godine. Ulazak Hrvatske u EU ocijenio je velikom prilikom za našu zemlju koja će, otvaranjem granica, dobiti još veće mogućnosti za razvoj turizma.

Ministar Ostojić i tajnik Rifai dogovorili su suradnju oko Strategije razvoja hrvatskog turizma koju će, po završetku izrade, ministar poslati u UNWTO na dodatno mišljenje. Također, ministar će se sa stručnjacima iz UNWTO-a savjetovati i oko restrukturiranja sustava turističkih zajednica s obzirom da UNWTO raspolaže informacijama o radu sličnih sustava u različitim zemljama. Suradnja je dogovorena i oko područja obrazovanja turističkih djelatnika na svim razinama budući da je obrazovanje jedan od osnovnih preduvjeta za povećanje konkurentnosti svakog, pa tako i turističkog sektora.



Pisane vijesti