Turističko vijeće HTZ-a: Strateški marketinški plan će redizajnirati hrvatski turizam

Slika /arhiva/090327-htz1.jpg

I dalje vjerujemo kako ćemo u nadolazećoj turističkoj sezonu uspjeti ostvariti bolje rezultate od naše konkurencije i kako će se očekivani minus kretati u okvirima aktualnih predviđanja UNWTO-a od minus tri do nula posto, ponovio je ministar Damir Bajs na današnjoj sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ), dodavši kako je dobra vijest za hrvatski turizam odluka o uvođenju tjednih vinjeta za korištenje slovenskih autocesta.
Na sjednici Turističkog vijeća usvojeno je izvješće o aktualnom stanju na tržištima, izvješće o radu i financijskom poslovanju HTZ-a za proteklu godinu, te Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2010. do 2014. godine, koji su izradili španjolska tvrtka THR iz Barcelone i zagrebački Horwath Consulting.
Ministar Bajs je zaključio kako će predloženi plan kompletno redizajnirati turističku Hrvatsku i time stvoriti uvjete za predstavljanje naše zemlje kao jedne od vodećih "lifestyle" destinacija.

I dalje vjerujemo kako ćemo u nadolazećoj turističkoj sezonu uspjeti ostvariti bolje rezultate od naše konkurencije i kako će se očekivani minus kretati u okvirima aktualnih predviđanja UNWTO-a od minus tri do nula posto, ponovio je ministar Damir Bajs na današnjoj sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ), dodavši kako je dobra vijest za hrvatski turizam odluka o uvođenju tjednih vinjeta za korištenje slovenskih autocesta.

Naš je zajednički cilj postići bolje rezultate od konkurencije, u čemu smo umjereni optimisti, dodao je Bajs, što uz prednosti Hrvatske kao prometno bliske destinacije i nije nemoguće, osobito stoga što su prva dva mjeseca ove godine turistički pozitivna.

 

Na sjednici Turističkog vijeća usvojeno je izvješće o aktualnom stanju na tržištima, izvješće o radu i financijskom poslovanju HTZ-a za proteklu godinu, te Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje od 2010. do 2014. godine, koji su izradili španjolska tvrtka THR iz Barcelone i zagrebački Horwath Consulting.

Strateški marketinški plan predviđa pet glavnih taktika za postizanje marketinškog uspjeha hrvatskog turizma do 2014., među kojima se spominje e-trgovina (prodaja putem interneta), on-line komunikacija (web stranice), stvaranje tržišnih marki ('labels' primjerice mali hoteli), suradnja (partnerstvo ključnih igrača u turizmu) i edukacija.

Ministar Bajs naglasio je važnost ovog dokumenta, koji je dobar predložak za nacionalnu strategiju razvoja hrvatskog turizma.

Ministar Bajs je zaključio kako će predloženi plan kompletno redizajnirati turističku Hrvatsku i time stvoriti uvjete za predstavljanje naše zemlje kao jedne od vodećih 'lifestyle' destinacija. Po njemu je izuzetno važno što će buduća strategija ujednačiti turističku promociju naše zemlje, a pri tome će se koristiti suvremeni alati i vještine što prije svega uključuje Internet, dok će i određena zakonska rješenja omogućiti njezinu uspješnu primjenu.

 

Nitko od nas ovdje nije pretjerani optimist, dodao je ministar, ali moramo biti svjesni kako imamo vjerne goste koji su nam blizu i koji su zainteresirani prihvatiti našu turističku ponudu. U nastavku je pojasnio kako je sasvim izvjesno da će ove godine najveću potražnju imati cjenovno povoljniji smještaj i smještaj u najvišoj kategoriji, dok će ozbiljnije probleme imati primjerice hoteli s 2 i 3 zvjezdice.

Posebno je još jednom naglasio važnost netom poduzetih mjera udruženog oglašavanja, zahvaljujući kojima se već tijekom predsezone očekuje dolazak 100 tisuća gostiju i temeljem kojih su brojni inozemni turoperatori početkom godine zadržali hrvatske turističke destinacije u svojim ponudama i katalozima.

 

Govoreći o globalnoj turističkoj situaciji, direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić je naveo kako povećanu potražnju bilježe Internet buking, last minute buking, posjete rodbini i prijateljima, low-cost letovi, prijevoz vlastitim autima, kraća putovanja, klasična ponuda sunca i mora, te snižene cijena.

Istovremeno manje zanimljivi su, kazao je Bulić, klasični čarter letovi i poslovna putovanja. Komentirajući najnovije marketinške aktivnosti udruženoj oglašavanja, naglasio je kako turistički sektor provodi, kao nikad do sada, vrlo ciljanu i sadržajnu kampanju.

Čelni čovjek Croatia Airlinesa Ivan Mišetić je između ostaloga naglasio kako je npr. low-cost kompanija Ryanair za nadolazeće razdoblje najavila 71 frekvenciju tjedno, što je dvostruko više letova nego u istom razdoblju 2008. godine.

Predsjednik Turističke zajednice Istarske županije Veljko Ostojić obavijestio je nazočne kako Istra trenutačno bilježi 35 do 40 posto bukinga i da ipak sve ovisi o last minute rezervacijama. Prema prvim podacima, hoteli u toj regiji bilježe pad od 10 do 20 posto, apartmani i vile pokazuju blagi porast od 1 do 2 posto, a kamping bilježi plus od 20 do 25 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Napomenuo je kako su takve brojke vrlo pohvalne s obzirom da u Istri kamping pokriva oko 42 do 43 posto ukupnih smještajnih kapaciteta. 



Pisane vijesti