Turističko vijeće HTZ-a odlučilo: 130 milijuna kuna u promidžbu hrvatskog turizma kroz udruženo oglašavanje

Slika /arhiva/100308-htz5w.jpg

Zadržavanje povećanog tržišnog udjela od dva posto u Europi te povratak domaćeg gosta, koji je prošle godine izostao s našeg tržišta, dva su nam glavna cilja za ovogodišnju turističku sezonu, koja će uvelike ovisiti i o gospodarskom stanju na emitivnim tržištima, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj, 13. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Budući da je još prerano govoriti o prognozama s vodećih emitivnih tržišta, ministar se osvrnuo na njemačko, kao naše glavno tržište, s kojeg je prošle godine u Hrvatskoj zabilježen porast kako u turističkim dolascima, tako i u noćenjima. Pritom je upozorio da će upravo turisti iz Njemačke i ove godine odrediti uspjeh naše turističke sezone, čemu će sigurno pridonijeti i nacionalno predstavljanje našeg turizma već sljedećeg tjedna u Berlinu, u okviru ITB-a, najvećeg europskog turističkog sajma, ujedno i dobrog pokazatelja predstojećih trendova.


Zadržavanje povećanog tržišnog udjela od dva posto u Europi te povratak domaćeg gosta, koji je prošle godine izostao s našeg tržišta, dva su nam glavna cilja za ovogodišnju turističku sezonu, koja će uvelike ovisiti i o gospodarskom stanju na emitivnim tržištima, rekao je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj, 13. sjednici Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
 


Budući da je još prerano govoriti o prognozama s vodećih emitivnih tržišta, ministar se osvrnuo na njemačko, kao naše glavno tržište, s kojeg je prošle godine u Hrvatskoj zabilježen porast kako u turističkim dolascima, tako i u noćenjima. Pritom je upozorio da će upravo turisti iz Njemačke i ove godine odrediti uspjeh naše turističke sezone, čemu će sigurno pridonijeti i nacionalno predstavljanje našeg turizma već sljedećeg tjedna u Berlinu, u okviru ITB-a, najvećeg europskog turističkog sajma, ujedno i dobrog pokazatelja predstojećih trendova.



U Njemačkoj si, stoga, ne smijemo „zaljuljati poziciju“, upozorava ministar, i dodaje da se za udružene tržišne aktivnosti na njemačkom tržištu ove godine ulaže više od 12 milijuna od ukupno 130 milijuna kuna, koliko je ove godine predviđeno za promociju naše zemlje te za dovođenje gostiju. Riječ je o najvećem ikad zatraženom i odobrenom iznosu za turističku promociju Hrvatske.
 


Osvrnuvši se na konkurentske zemlje, ministar podsjeća da će Španjolska, Portugal i Grčka ove godine učiniti sve kako ne bi ponovile trogodišnje turističke minuse, te ističe njihovo okretanje domaćem gostu.
 


Prema trenutnim pokazateljima, u Istri je zabilježen blaži pad rezervacija s njemačkog tržišta, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. S druge strane, austrijski turisti su zasad na prošlogodišnjoj razini, dok se s ruskog tržišta ove godine očekuje znatniji dolazak. Rekao je to Veljko Ostojić, član Vijeća HTZ-a i predsjednik Uprave Riviere Poreč, dodavši da je o turistima iz Italije i Slovenije još prerano govoriti.
 


Kada je riječ o popunjenosti smještajnih kapaciteta, ističe da kampovi u Istri bilježe porast, apartmani su trenutno na istoj razini kao prošle godine, dok su hoteli u blagom minusu. Posebno ističe porast dolazaka individualnih gostiju, dok su grupni dolasci zasad na prošlogodišnjoj razini.
 


U nastavku sjednice bilo je riječi o naplati boravišne pristojbe, ali i o ukupnom dugu koji trenutno iznosi gotovo 29 milijuna kuna, a većim ga dijelom duguju tvrtke u većinskom državnom vlasništvu. Nadalje se razgovaralo o hrvatskom nastupu na predstojećoj Svjetskoj izložbi EXPO u Šangaju te o mogućem otvaranju predstavništva HTZ-a ove godine u tom gradu.



Pisane vijesti