Trendovi prodaje uskrsnih aranžmana u blagom plusu

Slika /arhiva/uskrs_P-FAH-H3253474.jpg
U Hrvatskoj, i nekim drugim europskim zemljama, predstojećeg vikenda počinju proljetni školski praznici koji se spajaju s Uskrsnim blagdanima, što za turistički sektor znači snažniji početak predsezone, a trendovi prodaje 'uskrsnih' aranžmana kod vodećih hrvatskih putničkih agencija u blagom su plusu u odnosu na lanjske.
 
Osim porasta prodaje uskrsnih putovanja, u agencijama vjeruju da bi ove godine, ako još i vremenske prilike budu povoljne, turistički promet tih dana mogao biti bolji od lanjskog, pri čemu očekuju i dobar 'last minute' trend.
 
"Najave i buking za Uskrsne blagdane, pa i nastavak sezone su dobre, bilježimo rast u odnosu na prošlu godinu, a očekujemo i da će se dio bukinga tradicionalno odvijati i u zadnji tren", ističe rukovoditelj outgoing produkcije turističke agencije Atlas Mislav Veselica.
 
U Atlasu su zadovoljni trendovima prodaje za Uskrs i to u gotovo svim segmentima proizvoda (Jadran, daleka putovanja, europska putovanja, krstarenja, skijanje), a Veselica kaže kako je zadnjih godina sam termin Uskrsa postao sve važniji generator volumena prometa, usprkos činjenici što sada, za razliku od prije, Uskrsni praznici počinju u tjednu prije Uskrsa.
 
Tada su i školski proljetni praznici, što je oduvijek bio motiv za prva veća putovanja obitelji i drugih skupina nakon skijanja, kaže Veselica dodajući i da su unatoč rastućoj upotrebi digitalnih medija i za ovu godinu izdali čak pet kataloga putovanja s različitom ponudom, jer to traže i domaća i strana tržišta.
 
Za Uskrs se ove godine u Hrvatskoj najviše traže programi s animacijom poput bojanja pisanica, a rast u Atlasu bilježe i u segmentu dalekih putovanja.
 
Popularne daleke destinacije, krstarenja i europske metropole
 
Posebno su popularni Japan, Vijetnam i Kambodža, kao i Kuba, Kina, Meksiko, Tajland, kao i Armenija i Gruzija, pri čemu su najviše cijene za Vijetnam i Kambodžu te Japan - nešto više od po 22 tisuće kuna po osobi s taksama.
 
Najniže cijene imaju za dvodnevni izlet u Budimpeštu (za oko 400 kuna), a dobro se prodaje i novi 'city break' program u Beogradu, u kombinaciji s letom Air Serbia.
 
Iz inozemstva Veselica kaže da Atlas sezonu počinje uskrsnim charterom za Dubrovnik iz Portugala, iz kojeg, kao i iz Španjolske te Južne Amerike ove godine bilježe dobre trendove s porastom zanimanja, a još bolji interes iz inozemstva imaju za programe krstarenja Jadranom.
 
"Ove godine planiramo više od 220 dolazaka kruzera u jadranske luke po programima krstarenja, a za putnike s kruzera organizirat ćemo i više od 50 redovnih izleta", napominje Veselica.
 
I direktor zagrebačke agencije Kompas Ivan Pukšar zadovoljan je predsezonskim bukingom i prodajom, posebno odazivom domaćih putnika na tri chartera za Španjolsku (Madrid i Barcelona), a s istim će avionima doći i Španjolci u Hrvatsku za Uskrs.
 
Od ostale potražnje domaćih za inozemstvo ističe europske metropole, posebno London, Pariz, Rim i Istanbul avionom, a i kod njih su se dobro 'prodavali' Kina, Tajland i Dubai.
 
"Brojke za Uskrs bi bile i veće da nam ne slijedi tradicionalni blagdan na koji se uvijek odlazilo na putovanja, Prvi svibanj, pa već sada bilježimo velik broj rezervacija za taj datum koji ove godine 'pada' izuzetno dobro, na petak, i omogućit će četverodnevna putovanja, što će svakako napuniti Jadran", naglašava Pukšar, koji za cijelu predsezonu vjeruje da bi mogla biti u plusu.
 
U Hrvatskoj najtraženiji Jadran i terme
 
U Hrvatskoj se po prodanim aranžmanima za Uskrs najviše traže Primošten, Zadar, Poreč, Opatija i Baška na Krku, i to najviše hoteli s wellnessom, pa ga stoga ne čudi da su dosta tražene i Terme Tuhelj te toplice Sveti Martin na Muri, a od slovenskih Čatež i Olimia.
 
"Najviše nas veseli uspjeh na projektu s belgijskim učenicima kojima smo ponudili edukativno-zabavne maturalce u Hrvatskoj i Sloveniji i za sada su nam tu brojke zaista dobre, a za uspjeh i dobre preporuke ubuduće trebat će nam osim dobre usluge i lijepo vrijeme za vrijeme školskih praznika i Uskrsa", kaže Pukšar.
 
Puškar vjeruje i u snažan 'last minute trend" za domaće destinacije par dana prije Uskrsa kada bi, ako na Jadranu zavlada lijepo vrijeme, mogli u jednom danu prodati više aranžmana nego u zadnjih mjesec dana.
 
Povećanje broja putnika ove godine tijekom Uskrsnih blagdana očekuju i u zagrebačkoj agenciji Ban Tours, čiji direktor Pavle Marković iznosi i podatak da trenutno bilježe oko 5-postotni porast prodaje za te termine i to najviše za Opatiju i Hvar, uz tradicionalno dobru potražnju Istre.
 
"Statistički gledano, najveći broj upita i rezervacija bilježimo iz Hrvatske, ali sve je više i sa tržišta u okruženju, iz Mađarske i Austrije, kao i iz Njemačke, odakle bi ove godine mogli imati i dosta gostiju po nautičkom programu odnosno najmu plovila/jedrilica i manjih jahti iz vlastite flote", kaže Marković.
 
(Hina, Tatjana Miščančuk)


Pisane vijesti