- Objavljeno: 26.03.2018.
Tradicionalna anketa stručne revije Ugostiteljstvo i turizam: Turistički djelatnici o mjerama za razvoj
Hrvatska u 2018. godini može u turizmu očekivati uspješno poslovanje i daljnji rast turističkog prometa, ali poduzetnici u turizmu, predstavnici sustava turističkih zajednica, stručnih udruga, savjetodavnih tvrtki i proizvođača roba i usluga očekuju nove poteze u rasterećenju gospodarstva, otklanjanju nesklada u strukturi turističkog smještaja te povećanju konkurentnosti. To su neke od glavnih poruka četrdesetak sudionika ovogodišnje ankete 'Turistički barometar' stručne revije Ugostiteljstvo i turizam (UT) koja izlazi čak 66 godina.
„Krajnji je trenutak da se uhvatimo rješavanja svih problema u turizmu kako bismo tijekom sljedećih nekoliko godina, kada se konkurencija počne snažnije vraćati na tržište ostali u vrhu i bili prvi izbor za odlazak na odmor, a ne alternativa“, rekao je u UT-ovoj anketi Ronald Korotaj, predsjednik Udruge poduzetnika/poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske.Uz očekivane mjere ekonomske politike zajedničke svim gospodarskim subjektima u Hrvatskoj, ravnatelj Instituta za turizam dr. sc. Damir Krešić zalaže se za donošenje i provedbu posebnih mjera turističke politike prilagođenih specifičnostima našeg turizma.
Predstavnici turističkih zajednica naglasili su važnost destinacijskog menadžmenta te suradnje privatnog i javnog sektora kako bismo Hrvatsku izgradili kao destinaciju cjelogodišnjeg turizma, pri čemu je posebno istaknuta uloga kongresnog i zdravstvenog turizma te sadržaja za aktivan odmor.
“Trebaju nam edukacija, strast i dosljednost“, poručuje direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević i upozorava: „U svijetu turizma, koji nikada nije bio toliko kompetitivan, ekstravagantan, raznolik i bogat po sadržaju, promjene se događaju brzinom koju niti jedna klasična literatura u tiskanom izdanju ne može pratiti- sve se odvija pred nama, u realnom „online“ svijetu i to svaki dan.“
Na partnerstvo turizma i hrvatskih proizvođača apeliraju predstavnici proizvođača roba i usluga.
„U turizmu treba osigurati barem 60-70 posto proizvoda i usluga hrvatskog podrijetla, što je uz razumnu i razvojnu makroekonomsku politiku uvjet za dugoročnu održivost i sveukupni razvoj. Tek tako će se omogućiti ukupna konkurentnost društva i rast prihoda u turizmu na željenih 20 milijardi eura“, rekao je direktor Korduna Karlovac Željko Mažuran.
„Struci treba vratiti dignitet a mi se prema njoj odnosimo kao da je manje vrijedna. Zato i ne čudi da je teško pronaći kvalitetnog radnika“, istaknula je Bernarda Cecelja, direktorica i vlasnica tvrtke Bernarda koja sa stipendiranjem za zanimanja u proizvodnji ali i u turističkom kompleksu koji gradi ima zanimljiva iskustva: za stipendiranje 40-tak učenika u proizvodnim pogonima nije se javio nitko, a ključne zaposlenike u turizmu zaposlila je znatno ranije nego što su objekti otvoreni.
U istom broju stručne revije UT (više o časopisu na www.utm.hr) objavljen je intervju s direktorom Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem, informacije o aktivnostima Ministarstva turizma te opsežne stručne analize PDV-a u turizmu, TOMAS Ljeto 2017, o kadrovima kao i o filozofiji i kriterijima uvrštavanja u Michelinov vodič.