Struka zaključila: Destinacijski menadžment temelji se na partnerskim odnosima

Slika /arhiva/100510-split.jpg

U organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), danas je u Splitu održan okrugli stol s temom „Upravljanje turističkom destinacijom“.

Uz državnog tajnika za turizam Ivu Muju, na događanju su sudjelovali i predsjednik UHPA-e Boris Žgomba, direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić, te predstavnici turističkih zajednica županija, gradova i općina, kao i turističkog sektora s područja Splitsko-dalmatinske, Šibensko-kninske i Zadarske županije.

Cilj susreta bio je potaknuti partnerstvo između nositelja turističke ponude unutar destinacije kod primjene Zakona o turističkim zajednicama i razvoj poslovanja destinacijskih menadžment kompanija i agencija. Raspravljalo se o utvrđivanju ovlasti i odgovornosti u upravljanju destinacijom, pozicioniranju destinacijskih menadžment organizacija (DMO) i kompanija (DMC), kao i razvoju novih turističkih proizvoda i zadaćama turističkih zajednica i jedinica lokalne samouprave, te utvrđivanju položaja turističkih zajednica kao glavnog pokretača razvoja u destinaciji.

Zaključeno je da se razvoj destinacijskog menadžmenta temelji na partnerskim odnosima, odnosno na zajedničkom djelovanju svih nositelja, od turističkih zajednica i lokalnih uprava do hotelijera, putničkih agencija i privatnih iznajmljivača. Kod neprofitnog sektora ta se zadaća – razvoj aktivnosti destinacijskih menadžment organizacija (DMO), prije svega, odnosi na turističke zajednice, no kada je riječ o profitnom sektoru, ulogu stvaranja složenih turističkih proizvoda trebale bi preuzeti receptivne turističke agencije, koje bi s vremenom postale destinacijske menadžment kompanije (DMC).

Novim Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma, turističkim se zajednicama izravno daju ovlasti, ali i odgovornosti za upravljanje turističkom destinacijom na razini za koju su osnovane. Osim toga, veliku ulogu u primjeni Zakona od sada će imati i svi ostali nositelji ponude u destinaciji za čiji je razvoj potrebna, prije svega, suradnja privatnog i javnog sektora.

Osim u Splitu, okrugli stolovi o istoj temi održat će se u Opatiji (11.05.), Slavonskom Brodu (14.5.), Dubrovniku (17.5.) i Zagrebu (18.5.).


Pisane vijesti