Sabor HTZ: Sezona kreće na bolje

Slika /arhiva/090703-htz5w.jpg

Turistička sezona u Hrvatskoj odvija se u skladu s predviđanjima, a unatoč minusima za prvih pet mjeseci turistički sektor vjeruje kako sezona kreće na bolje te da će lipanjski rezultati kao i ono što će se 'odigrati' u srpnju i kolovozu u konačnici umanjiti minuse i ipak donijeti zadovoljavajuću sezonu. Sve i da pad turističkih dolazaka i noćenja ove godine bude i 5 ili i do 10 posto u odnosu na prošlu godinu ocjenjuje se da će to još uvijek biti dobar rezultat s obzirom da cijeli svijet bilježi i veće turističke minuse od hrvatskih, a primjerice Europa od 10 posto, a Mediteran od oko 12 posto. Obraćajući se okupljenima na Saboru ministar turizma i predsjednik HTZ-a Damir Bajs kazao je da će unatoč novonastaloj situaciji u hrvatskoj politici svi u Ministarstvu turizma nastaviti normalno raditi.

Turistička sezona u Hrvatskoj odvija se u skladu s predviđanjima, a unatoč minusima za prvih pet mjeseci turistički sektor vjeruje kako sezona kreće na bolje te da će lipanjski rezultati kao i ono što će se 'odigrati' u srpnju i kolovozu u konačnici umanjiti minuse i ipak donijeti zadovoljavajuću sezonu. Takve i slične ocjene ove sezone mogle su se čuti tijekom današnjeg Sabora Hrvatske turističke zajednice (HTZ).



Sve i da pad turističkih dolazaka i noćenja ove godine bude i 5 ili i do 10 posto u odnosu na prošlu godinu ocjenjuje se da će to još uvijek biti dobar rezultat s obzirom da cijeli svijet bilježi i veće turističke minuse od hrvatskih, a primjerice Europa od 10 posto, a Mediteran od oko 12 posto.



Obraćajući se okupljenima na Saboru ministar turizma i predsjednik HTZ-a Damir Bajs kazao je da će unatoč novonastaloj situaciji u hrvatskoj politici svi u Ministarstvu turizma nastaviti normalno raditi. I on i direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić misle kako Sanaderova ostavka neće utjecati na tijek sezone, koja će, po njima, a i drugima, više nego ijedne godine do sada ovisiti o last minute-u te dolasku individualnih turista.



Stoga tim turistima, posebno u budućoj promociji, treba posvetiti više pažnje, jer trenutno više od 50 posto svih turista u svim regijama čine upravo oni, kazao je Član Uprave hotelske grupacije Valamar Zrinko Kamber.



Istaknuo je i da bi najkasnije za mjesec dana trebalo odrediti strategiju i sredstva za promociju za 2010. godinu, pri čemu smatra da treba smanjiti nastupe na sajmovima, a povećati broj poslovnih, ciljanih radionica na inozemnim tržištima. Za svoju je kompaniju kazao da će ove sezone imati dobar rezultat, posebno u hotelima u Istri i na Krku, te da je to među ostalim rezultat i njihovog ciljanog i web marketinga.



Najavivši da će do 15. srpnja HTZ sa svim relevantnim u turizmu održati sastanke o prijedlozima za promociju u 2010. Bulić je dodao da to ide slijedom postavki novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, napominjući da će program za iduću godinu postaviti tako kao da će imati ista sredstva kao i ove godine. (Hina)

Dodijeljena Hrvatska turistička nagrada za životno djelo te Godišnja nagrada Anton Štifanić za 2008. godinu


Na svečanoj sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice 3. srpnja 2009. godine dodijeljena je Hrvatska turistička nagrada za životno djelo kao i Godišnja turistička nagrada Anton Štifanić za 2008. godinu.



Nagrada za životno djelo dodijeljena je Mariji Krušelj i Francu Palmi, Godišnja turistička nagrada Anton Štifanić za 2008. godinu u kategoriji pojedinac Ivi Eškinji, a Godišnja turistička nagrada Anton Štifanić za 2008. godinu u kategoriji tvrtka i/ili ustanova, Udruzi lađara Neretve.

Nagrade su dodijelili ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs te direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić.

HRVATSKA TURISTIČKA NAGRADA ZA ŽIVOTNO DJELO
MARIJA KRUŠELJ




Izniman je doprinos gospođe Marije Krušelj turizmu Hrvatskog zagorja te očuvanju vrijedne tradicije. Mnogo i uporno ona radi na zaštiti i afirmaciji perivoja Hrvatskog zagorja. Zahvaljujući njezinoj ideji i naporima u život je prije više od tri desetljeća krenuo projekt „Cug za Stubake“, a s njime i novo poimanje turizma koji se i u zelenoj Hrvatskoj razvija tu, pored nas i zbog nas. Osmislila je i pokrenula Hrvatski obiteljski i tradicijski vrt, radila je i radi na očuvanju i obnovi tradicijskih vrijednosti.



Kad se životna i profesionalna opredjeljenja ujedine, pa sve to još ujedini sa turističkom vizijom koju posjeduje Marija Krušelj, više od tri desetljeća na čelu turističke društvene organizacije općine, a onda grada Donje Stubice – rezultati ne mogu izostati. I oni su duboko utkani u ljepoti i turističkom razvoju Hrvatskoga zagorja, kraja iznimne kulturne baštine i tradicije. A upravo je ona svojom vizijom na ovom području, i to prije više od četvrt stoljeća promovirala sintagmu kulturnog turizma, a prije više od deset godina i pojam zeleni turizam.

Također, pokrenula je spašavanje Gupčeve lipe, izradila turistički itinerer obilaska tradicijskih vrijednosti te za sav svoj dugogodišnji trud, vizinarstvo i rezultate dobila brojna vrijedna priznanja.

HRVATSKA TURISTIČKA NAGRADA ZA ŽIVOTNO DJELO
FRANCO PALMA




Gospodin Franco Palma bez svake sumnje nije bio i ostao samo odličan poznavatelj porečkog, istarskog i hrvatskog turizma nego ga je – svakodnevnim radom i svojim vizijama - oblikovao prema potrebama modernih gostiju. A pritom je – barem se nama, njegovim suvremenicima tako čini - uvijek išao pravocrtno, bez posrtanja i dvojbi: od 1970. godine do nedavnog, samo formalnog umirovljenja, pa i poslije toga, vjeran je istoj tvrtki. Radio je najprije kao šef Odjela plana i analize da bi deset godina kasnije postao pomoćnik generalnog direktora tadašnje radne organizacije Riviera iz Poreča. Od 1984. godine do 2007. Franco Palma je na čelu ove tvrtke, najprije kao generalni direktor, a nakon toga predsjednik Uprave Riviera holdinga.



Usporedo s radom i razvojem turističke ponude Riviere, jedne od najznačajnijih hrvatskih turističkih tvrtki koja danas posluje u Valamar grupaciji, Franco Palma predsjednik je Predsjedništva i Izvršnog odbora Hrvatske udruge hotelijera i restoratera, član Turističkog poslovnog vijeća pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, bio je i dugogodišnji član Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice i drugih. Dobitnik je više državnih, regionalnih i gradskih priznanja te, u kojoj god se ulozi posvećivao hrvatskom turizmu, bio je i ostao vrstan turistički stručnjak s čijim djelovanjem hrvatski turizam i nadalje računa.

GODIŠNJA TURISTIČKA NAGRADA ANTON ŠTIFANIĆ ZA 2008. GODINU – u kategoriji pojedinac
IVO EŠKINJA




Gospodin Ivo Eškinja dugogodišnji je turistički djelatnik iz Biograda na moru i direktor istoimene Turističke zajednice, organizator mnogih manifestacija i pokretač turističkog razvoja i napretka ovog kraja. I upravo njemu treba zahvaliti za susrete predstavnika naših „kraljevskih“ gradova – Solina, Knina, Nina i Biograda.

Kao magistar ekonomije, vizionar, ali i zaljubljenik u turizam, on sve svoje znanje i trud ulaže u turistički razvoj njegovog Biograda, turističkog središta koje je zahvaljujući izgledu i uređenosti 2007. godine dobilo „Zlatni cvijet Europe“, ostavljajući za sobom mnoga središta. Cijenjen među kolegama, uvažavan među suradnicima, Ivo Eškinja direktor je Turističke zajednice grada Biograda na moru od 1995. godine - dobitnik je mnogih vrijednih priznanja. Zahvaljujući njima, on brojem nagrada prednjači među turističkim djelatnicima Zadarske županije te tako dokazuje da ljubav prema svojem kraju, turizmu i struci zajedno s predanim radom možda nisu najkraći, ali svakako jesu najsigurniji put prema uspjehu.

GODIŠNJA TURISTIČKA NAGRADA ANTON ŠTIFANIĆ ZA 2008. GODINU – u kategoriji tvrtka/ustanova
UDRUGA LAĐARA NERETVE




Cilj je ove udruge očuvanje tradicije stare neretvanske lađe, a njezini su članovi, svi odreda volonteri, zaslužni što ovaj kraj doživljava turističku renesansu, a njegova je prošlost duboko ukorijenjena u sadašnjost. Udruga lađara Neretve organizira „Maraton lađa“ - amatersko sportsko natjecanje izvornih plovila – lađa koje plove rijekom Neretvom od Metkovića do Ploča, u dužini više od 22 kilometra. Ovu manifestaciju godišnje posjećuje oko 60 tisuća turista iz zemlje i inozemstva te se tako ubraja među najposjećenije u Hrvatskoj.

Osim što je glavni promicatelj tradicionalnih vrijednosti delte Neretve, Udruga lađara važan je promotor turizma Dubrovačko-neretvanske županije, ali i ukupnog hrvatskog turizma. Spomenimo tek jedan od brojnih primjera, Svjetska smotra mora i mornara Brest 2008. godine. Neretvanski su lađari ondje plijenili pozornost nekoliko stotina tisuća posjetitelja kao i brojnih medija, pa je rezultat nastupa neretvanskih povijesnih brodova bila snažna promidžba hrvatskog turizma i mnoga obećanja: vidimo se u dolini Neretve, u Hrvatskoj! I plovit će i dalje neretvanske lađe, živjeti tradicija i dolaziti turisti koji će ondje uživati u sretnom spoju prošlosti i sadašnjosti, čije tako snažno ispreplitanje treba zahvaliti upornosti i djelovanju Udruge lađara Neretve, čuvarima tradicije i drugačijeg pogleda na turizam.


 


Pisane vijesti