Rastu kapaciteti i turistički promet u obiteljskom smještaju

Slika /arhiva/P-H20160703002111.jpg

U Hrvatskoj se ove godine broj domaćinstava koje se bave pružanjem usluga smještaja turistima povećao na 74 tisuće, a kako taj smještaj od početka godine bilježi dvoznamenkaste poraste, očekuje se i da godina završi bolje od prošle, ističe predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić. "Kapaciteti obiteljskog smještaja u hrvatskom turizmu povećali su se sa 67 tisuća domaćinstava, koja su se time registrirano bavila krajem prošle godine, na njih 74 tisuće do kraja ovog lipnja, a uz to povećano je i prosječno 'punjenje' tog smještaja sa 40 na 47 dana", naglašava Pinezić dodajući da su porasti kapaciteta obiteljskog smještaja (u kućanstvima) među najizraženijima u Dubrovniku, Zagrebu i Splitu ove godine, kao i da bilježe popunjenost i iznad hrvatskog prosjeka. Pojavio se, kaže Pinezić, i fenomen novih destinacija poput Bakra, Krasice, Hreljina, Imotskog u kojima raste ponuda obiteljskog smještaja i koje su od turistički nepoznatih postale dosta tražene destinacije.

U Hrvatskoj se ove godine broj domaćinstava koje se bave pružanjem usluga smještaja turistima povećao na 74 tisuće, a kako taj smještaj od početka godine bilježi dvoznamenkaste poraste, očekuje se i da godina završi bolje od prošle, ističe predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK Nedo Pinezić.

"Kapaciteti obiteljskog smještaja u hrvatskom turizmu povećali su se sa 67 tisuća domaćinstava, koja su se time registrirano bavila krajem prošle godine, na njih 74 tisuće do kraja ovog lipnja, a uz to povećano je i prosječno 'punjenje' tog smještaja sa 40 na 47 dana", naglašava Pinezić dodajući da su porasti kapaciteta obiteljskog smještaja (u kućanstvima) među najizraženijima u Dubrovniku, Zagrebu i Splitu ove godine, kao i da bilježe popunjenost i iznad hrvatskog prosjeka.

Pojavio se, kaže Pinezić, i fenomen novih destinacija poput Bakra, Krasice, Hreljina, Imotskog u kojima raste ponuda obiteljskog smještaja i koje su od turistički nepoznatih postale dosta tražene destinacije.

"Turizam se stalno i brzo mijenja, gosti traže doživljaj i odgovarajuću cijenu za novac, što utječe i na poziciju uspješnih i manje uspješnih destinacija i smještajnih objekata. U Hrvatskoj tako sada imamo sve više obiteljskog smještaja sa popunjenjem i iznad 100 dana, ali i iznad 150 dana, a više nije čudo ni da rade i 200 dana kada su u pitanju traženije destinacije i dobra vrijednost za novac smještaja", kaže Pinezić.

Pritom ističe da se kod obiteljskog smještaja uglavnom radi o privatnim objektima koje vlasnici stavljaju u funkciju turizma na legalan način, iako za to nisu posebno stimulirani u odnosu na sve druge vlasnike privatnih objekata koje stavljaju u funkciju turizma.

"Sve i da je hrvatski obiteljski smještaj u turizmu popunjen i manje od 47 dana, Hrvatska bez te vrste u špici sezone ne bi imala što ponuditi turističkom tržištu, s obzirom na rastuću popularnost Hrvatske i turističku potražnju, te upravo stoga taj smještaj zaslužuje više konkretne marketinške i sve druge potpore na svim razinama, od sustava HTZ-a do mjera financijske politike koje će potaknuti investicije te iznad svega brige lokalne zajednice za jačanje atraktivnosti turističke destinacije", poručuje Pinezić.

Podsjeća i da je na razini EU-a dana nedavno jača podrška razvoju obiteljskog smještaja u Europi i to objavom Europskog programa Europske komisije za ekonomiju suradnje sa smjernicama kojima je cilj pomoći potrošačima, poduzećima i javnim tijelima.

"Europska komisija u tome ističe kako novi poslovni modeli, poput kratkoročnog iznajmljivanja kuća i stanova za odmor, mogu doprinijeti ekonomskom rastu i zapošljavanju u EU, s napomenom da se takve aktivnosti moraju odgovorno i promišljeno razvijati i poticati", objašnjava Pinezić.

Donošenje tih smjernica velikim pomakom označila je i EHHA (The European Holiday Home Association), europska organizacija koja okuplja pružatelje smještaja za kratkoročno iznajmljivanje, od udruženja vlasnika privatnih kuća i stanova za odmor do udruženja menadžera i platformi unutar sektora, a važnost toga 'diže' i podatak da je na europskoj razini riječ o kapacitetima od oko 20 milijuna kreveta.

Turistički porasti od početka godine

Obiteljski ili turistički smještaj u kućanstvima od početka godine bilježi dvoznamenkaste poraste turističkih dolazaka i noćenja, a to se, po najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), nastavilo i u svibnju kada je taj smještaj biralo 242 tisuće turista ili 21,2 posto više nego u lanjskom svibnju. Još veći porast, od 35 posto, ostvaren je s nešto malo više od milijun noćenja.

"Porasti su dijelom rezultat povećanja broja tih kapaciteta, ali vjerujem i više dobro osmišljene promocije za taj smještaj kao rezultat brojnih edukativnih i drugih radionica koje su se za taj smještaj organizirale, Još je važnije što se stalno povećava i kvaliteta obiteljskog smještaja, uz dogradnju bazena i uvođenje različitih sadržaja dodatne ponude, te ono zapravo najjednostavnije - turisti vole u Hrvatskoj obiteljski smještaj i rado ga biraju, jer smo kao domaćini među najboljima u Europi", ocjenjuje Pinezić.

To su, po njemu, potvrdili i zadnji podaci HTZ-a iz sustava eVisitor prema kojima je najviše, gotovo 36 posto, od ukupnih 1,7 milijuna noćenja u prva tri dana srpnja ostvareno upravo u tom smještaju. (Hina/FaH)



Pisane vijesti