„Profiliranje destinacija i DMK proizvoda“: putničkim agencijama po prvi put u Hrvatskoj certifikati za DMK specijaliste - za kulturni i kulinarski turizam te za wellness i wellbeing

  • Slika /AA_2018_b-fotke/vijesti_galerije/180124_dmk1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

U Zagrebu je jučer, uz pedesetak sudionika, održana završna radionica projekta serije edukacija Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) s temom „Profiliranje destinacija i DMK proizvoda“, koja se provodi uz potporu Ministarstva turizma i podršku Hrvatske turističke zajednice. Završna je radionica održana u suorganizaciji i suradnju s Turističkom zajednicom grada Zagreba te je sudionike u ime TZGZ uvodno pozdravila Jasenka Mandžuka najavivši buduće aktivnosti.

U ime Ministarstva turizma sudionike je pozdravio Bosiljko Domazet, naglasivši razvojnu politiku Ministarstva turizma koje provodi programe i projekte usmjerene na jačanje ljudskih potencijala u turizmu, a posebice strukovnih udruga.

Dosadašnji predsjednik UNPAH-a Zlatko Kukec istaknuo je znatna postignuća u razvitku destinacijskih menadžment kompanija u Hrvatskoj.

Cilj projekta bio je kroz edukacije okupiti ključne dionike na području odredišta šest županija, pa su radionice održane u gradovima: Bjelovar, Sisak, Klanjec, Labin, Mali Lošinj i Zagreb.

Edukacijama je obuhvaćeno ukupno oko 200 sudionika, a u njihovi radu sudjelovali su predstavnici turističkih zajednica zaduženi za destinacijski menadžment, predstavnici organizacija, institucija i asocijacija ukupnog destinacijskog okružja, muzejski djelatnici, predstavnici gradova, predstavnici putničkih agencija i DMK, turistički vodiči i studenti.
Istraživanjem ponude pokazala se činjenica da u Hrvatskoj nedostaju DMK specijalizirane za hibridne turističke proizvode, posebice one koji kvalitetno kombiniraju strateški definirane ključne proizvode kulturnog i kreativnog, poslovnog i kulinarskog, aktivnog i wellbeing turizma i sličnih za luksuzna tržišta, tržišta seniora, ali i mladih.

Cilj ovog projekta je pospješiti profiliranje visokokvalitetnih DMK proizvoda i destinacija za hibridne proizvode idealnih kombinacija zdravstvenog, poslovnog, kreativnog, kulturnog i kulinarskog turizma. Takav fokusirani pristup profiliranju destinacija i DMK proizvoda, uz kvalitetno upravljanje destinacijom i umrežavanje, ima mogućnost ojačati njihovu vidljivost i prepoznatljivost.

U okviru završne radionice, Tomislav Klarić, predsjednik UNPAH-a, govorio je o poslovnom i korporativnom turizmu u partnerstvu s ostalim posebnim oblicima turizma za DMK proizvode; Ksenija Keča, profesorica na MS Libertas, istaknula je ulogu wellbeing turizma za hibridne DMK proizvode, a Ivan Pukšar, na izvrsnom primjeru iz prakse, ocrtao je kako aktivni i sportski turizam može pospješiti turističku aktivnost u destinacijama van sezone, posebice kroz hibridne DMK proizvode. O Internetu i alatima promocije turističkih sadržaja govorili su Anita Palac i Ratko Štern iz Globaldizajna, a o kanalima prodaje i specijalističkim sajmovima suradnik i predavač UNPAH-a, Milo Sršen.

U panel raspravi sudionici su pokušali odgovoriti na pitanje kako učiniti prepoznatljivim profile hrvatskih destinacija. Rastuću ulogu kulinarskog turizma u profiliranju hrvatskih odredišta naglasio je Bosiljko Domazet, ujedno upozorivši i na nužnost odgovornog, transparentnog i stručnog djelovanja svih dionika u destinaciji. 

Izvrstan primjer profiliranja destinacije dao je Dalibor Cvitković, direktor TZG Malog Lošinja, ističući kako su prirodne i kulturne osobitosti tog odredišta iskorištene na kvalitetan način kroz arheološki, kulturni i wellbeing turizam. Predsjednica Kluba članova selo Dijana Katica na primjerima iz prakse pojasnila je kako tradicijska kulturna baština može kvalitetno pridonijeti profiliranju turističke ponude ruralnih destinacija. Voditelj Galerije Antuna Augustinčića, Božidar Pejković istaknuo je kreativnost umjetničkog okruženja kao motiv dolaska, kako za edukativne ture, tako i za goste iz dalekih destinacija, ali ujedno i za male grupe poslovnih gostiju koji u takvom okruženju mogu pronaći inspiraciju za nove poslovne ideje.

Kada govorimo o kulturnom i kreativnom, kulinarskom, aktivnom i wellbeing turizmu, infrastruktura nije dovoljna, naglasio je Mario Matko, predsjednik Nadzornog odbora UNPAH-a, posebice za tržišta zahtjevnih korisnika. Kvalitetno upakirane cjelovite turističke proizvode trebaju ponuditi upravo turističke agencije, specijalisti za kulturna i kulinarska putovanja, za wellness i wellbeing, za sportski i aktivni turizam. Stoga su turističke agencije, specijalizirane kao destinacijske menadžment kompanije, ključni dionici u stvaranju novih vrijednosti odredišta.

Značajne promjene koje mogu doprinijeti hrvatskom turizmu odnose se na isticanje vrednota koje definiraju naše prostore, na uvažavanje identitetskih razina koje mogu poslužiti u brendiranju destinacija te na umrežavanje bogatih različitosti i očuvanje autohtonosti. Ukratko, kako bi hrvatski turizam bio bolji i kvalitetniji važan je pozitivan stav i sustav razmišljanja, pri čemu moramo biti to što jesmo, uvijek što bolji u poslu koji obavljamo, zaključeno je.

Profiliranje visokokvalitetnih i ekskluzivnih proizvoda prilika je za turističku industriju i destinacije. Kreiranje umreženog destinacijskog sustava vješto kombiniranih ključnih hrvatskih turističkih  proizvoda konačni je cilj Strategije razvoja turizma RH do 2020. kao i akcijskih planova razvoja: kulturnog, kreativnog, wellbeing i termalnog  turizma, eno-gastronomskog i aktivnog turizma. Upravo na to upućuju edukacije koje je UNPAH provela uz potporu Ministarstva turizma u okviru projekta čiji je cilj jačanje konkurentnosti DMK i turističkih mikro poduzetnika i destinacijskih dionika te  osnaživanja cjelogodišnje atraktivnosti destinacija RH.

Istraživanja ukazuju na potrebu poticanja razvoja DMK specijaliziranih za hibridne turističke proizvode, posebice onih koji kvalitetno povezuju kulturni  i kulinarski turizam ili poslovni i kulinarski  turizam, te aktivni i wellbeing turizam i slično, za tržišta visoke vrijednosti, za tržišta 50+ ali i mladih. Kreiranje turističkih proizvoda koji kombiniraju posebne interese na maštovit i prepoznatljiv način osnažuje profil destinacija i pristup zahtjevnijim tržištima. Konačni cilj projekta je osvijestiti komplementarnu mrežu jakih hrvatskih destinacija koje svoju konkurentnost zasnivaju na prepoznatljivim DMK proizvodima i sinergijskom djelovanju.

U završnom svečanom dijelu dodijeljeni su putničkim agencijama po prvi puta u Hrvatskoj certifikati za DMK specijaliste za kulturni i kulinarski turizam te certifikati za DMK specijaliste za wellness i wellbeing putovanja.
  • Certifikati DMK specijalistima za kulturni i kulinarski turizam: ADRIATIC TRAVEL d.o.o.; ADRIATIC TRAVEL & TRADE; ADRIATOURS; ALFA TRAVEL; ASTRALIS TRAVEL.; AZUR TOURS; DOŽIVLJAJ MEDITERANA; DUBROVNIK SATI; EVENTS; ILIRIJA DMK; ISTRALINE POREČ; KVARNER EXPRESS INTERNATIONAL SPLIT; LILY TOURS; MAESTRAL V.B. PUTOVANJA; PLATANUS TA; PUH TOURS; SVIJET PUTOVANJA.
  • Certifikati DMK specijalistima za wellness i wellbeing putovanja: ADRIATIC TRAVEL & TRADE; ADRIATOURS; ALFA TRAVEL; AZUR TOURS; DUBROVNIK SATI; ILIRIJA DMK; INTELEKTA ZAGREB; ISTRALINE POREČ; PLATANUS TA; SVIJET PUTOVANJA.    


Pisane vijesti