- Objavljeno: 11.03.2019.
Predstavljena Strategija razvoja turizma Imotske krajine
Danas je u Imotskom predstavljena Strategija razvoja turizma Imotske krajine do 2025. godine čija bi implementacija trebala osigurati bitne pretpostavke za kvalitetniji turistički iskorak i otvaranje cijelog prostora Imotske krajine sve brojnijim segmentima turističke potražnje. Na predstavljanju navedene strategije sudjelovali su ministar turizma Gari Cappelli, direktor HTZ-a Kristjan Staničić, župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban te gradonačelnik Imotskog i predsjednik TZ Imota Ivan Budalić. Strategiju je izradio Institut za turizam za Turističku zajednicu područja Imota uz potporu Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice te su ovom prilikom ključne smjernice i ciljeve predstavili ravnatelj Instituta za turizam dr. sc. Damir Krešić i voditelj projekta dr. sc. Ivo Kunst.
„Tijekom prijašnjih godina Imotska krajina napravila je velike iskorake u razvoju turističkih proizvoda i unapređenju ponude. Kako bi se čitavo ovo područje u potpunosti tržišno valoriziralo, ojačalo snagu brenda te prepoznatljivost, već su ostvareni prvi koraci kroz udruživanje svih općina i grada Imotskog u Turističku zajednicu područja Imota. Ova Strategija predstavlja novo poglavlje za čitavu Imotsku krajinu te daje jasne smjernice kako svo bogatstvo prirodne i kulturne baštine u potpunosti valorizirati te uz stvaranje novih ponuda potaknuti ne samo turistički razvoj već i cjelokupni gospodarski razvoj ovog područja. Održivost, odgovornost i ljudski kapital ključni su za naš turizam, jednako kao i sustavno dugoročno upravljanje sukladno destinacijskom menadžmentu kojeg omogućujemo novim zakonskim okvirom“, istaknuo je ministar Cappelli prilikom predstavljanja Strategije.
"Veseli me što danas, godinu dana nakon osnivanja turističke zajednice Imota, predstavljamo i Strategiju razvoja turizma za ovo područje čime su stvoreni svi preduvjeti za potpunu provedbu marketinških i drugih aktivnosti koje će za cilj imati još snažnije tržišno pozicioniranje Imotske Krajine. Naime, ovo je pravi primjer destinacijskog menadžmenta koji je i drugim kolegama iz sustava poslužio kao primjer i dodatna potvrda važnosti ujedinjavanja i zajedničkog djelovanja. Ovakav model suradnje osigurava još bolje promotivne efekte, veću vidljivost te sustavniji razvoj turističke infrastrukture vodeći računa o održivom razvoju“, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
Župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban istaknuo je kako je Imotska krajina perjanica udruživanja turističkih zajednica te kako se nada da će svi dionici aktivno raditi na realizaciji smjernica i mjera naglašenih kao ključnih za daljnji razvoj i jačanje prepoznatljivosti Imotske krajine kao destinacije, a što će doprinijeti i cjelokupnom gospodarskom te demografskom razvoju ovog područja.
Navedena strategija služit će kao osnovni regulatorni okvir za koordinaciju i upravljanje aktivnostima različitih gospodarskih subjekata, institucija javnog sektora i svih drugih dionika neposredno ili posredno uključenih u razvoj i podizanje kvalitete cjelovitog turističkog proizvoda ovog područja do 2025. godine. U tom smislu, a vodeći računa ne samo o potrebi pojačane komercijalizacije raspoložive prirodne baštine, uz osiguranje njene dugoročno održive uporabe, već i trajnog očuvanja materijalne i nematerijalne kulturne baštine, optimalnog korištenja raspoloživog razvojnog prostora kao i jačanja potencijala ovog područja za razvoj održivog i zelenog turizma, najvažniji cilj ovog dokumenta svakako je kontinuirano povećavanje razine blagostanja i kvalitete života svih žitelja Imotske krajine.
Ključni ciljevi tako će uključivati uspostavu zajedničke vizije, ciljeva i koncepcije turističkog razvoja; kreiranje dobro osmišljenog, tržišno prepoznatljivog, diversificiranog, ali i međusobno komplementarnog sustava turističkih doživljaja; prepoznavanje određenog broja prioritetnih razvojno-investicijskih i/ili poslovno-upravljačkih projekata u ingerenciji kako privatnog, tako i javnog sektora, odnosno kroz tržišno (re)pozicioniranje cijelog projektnog područja na turističkom tržištu u funkciji jačanja njegove tržišne prepoznatljivosti i poželjnosti.