- Objavljeno: 06.04.2016.
Pošip Stina 2015 najbolje hrvatsko vino na međunarodnom natjecanju u Francuskoj
Organizatori najstarijeg i najuglednijeg međunarodnog natjecanje vinara u Francuskoj, Challenge International du Vin su na velikoj proslavi 40-e godišnjice, Hrvatsku su imenovali zemljom partnerom i počasnim gostom.
Među 38 ocjenjivanih vina iz Hrvatske, Pošip Stina 2015 je u kategoriji bijelih vina osvojio zlatnu medalju u redovitom ocjenjivanju, a potom je s ostalih osam nagrađenih hrvatskih vina ušao u finalno ocjenjivanje gdje je prema izboru 12-članog žirija, sačinjenog od novinara i pisaca, osvojio najviše glasova (11) i proglašen najboljim hrvatskim vinom.
Na ovom prestižnom natjecanju koje se svakog proljeća održava u francuskom Bourg-u kraj Bordeaux-a, sudjeluju vinari iz 35 zemalja koji nepcima profesionalnih degustatora prezentiraju gotovo 5000 vina i žestokih pića.
„Golem trud koji smo uložili u regeneriranje bolskih vinograda u posljednjih 7 godina, svaki nam se dan vraća, u kvalitetnim berbama i prestižniom nagradama koje su potvrda svega onoga što nam je i bio cilj, promovirati izvrsnost i pozicinirati otok Brač na vinsku kartu svijeta“, komentirao je Ivica Kovačević, direktor Stina vinarije.
Pošip Stina uzgojen je u specifičnim uvjetima, u obnovljenim, stoljetnim vinogradima amfiteatralnog oblika, gdje grožđe zrije na 400 nadmorske visine. Stina vina, originalno se proizvode u centru Bola, gdje se nalazi i istoimena vinarija. To su itekako prepoznali na Challenge du Vin, koji je poznat po svojim rigoroznim kriterijima, naime, vina „dva dana naslijepo“ ocjenjuje čak 340 kušača, a potom se uzorci pohranjuju te prije dodjele medalja prolaze još i rigoroznu laboratorijsku kontrolu.
Odabir Hrvatske za počasnog gosta, prema riječima organizatora - bio je sasvim logičan s obzirom na tradiciju vinarstva koja u Dalmaciji datira još od antičkog doba. Hrvatska je teritorijalno mala i po proizvodnji vina nalazi se na visokom 21 mjestu u svijetu, a fascinantna je činjenica da se u njezinih 300 registriranih vinorodnih regija na 33.000 hektara uzgaja 200 sorti, od toga čak 60 autohtonih.
Etiketa ambalaže nagrađenog vina nadahnuta je bijelim bračkim kamenom, a njen dizajn osmislio je poznati dizajnerski studio Bruketa & Žinić. Ambalaža je osvojila je nagradu za najbolju ambalažu u Hrvatskoj na festivalima Ideja X i Cropack, nagradu za najbolju ambalažu u Europi na festivalu u Helsinkiju, te nagradu za treću najbolju ambalažu na svijetu od strane prestižnog Art Directors Cluba u New Yorku.