Podrška malim brodarima kod kabotaže jer su prepoznatljiv dio hrvatskog turizma

Slika /arhiva/Falkusa-brod.jpg

Hrvatski brodari imaju čvrste argumente za odobravanje prijelaznog razdoblja kod kabotaže prilikom ulaska Hrvatske u Europsku uniju, istaknuto je na današnjem sastanku državnog tajnika za promet Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Dražena Bregleca i predstavnika Sekcije malih brodara Hrvatske obrtničke komore, priopćeno je iz HOK-a.

Predsjednik Sekcije malih brodara HOK-a Valter Grubica je istaknuo je kako je Hrvatska obrtnička komora u više navrata ukazivala svim nadležnim institucijama na potrebu za zaštitom malih brodara kod kabotaže prilikom ulaska u EU.
Naime, starost flote hrvatskih brodara u prosjeku iznosi 56 godina, dok je starost flote brodara nama susjedne države, Italije pet godina. Troškovi goriva hrvatskim brodarima su najviši u regiji, kao i troškovi remonta brodova u usporedbi sa susjednim državama. Mali brodari sa svojim brodovima prepoznatljiv su dio hrvatskog turizma, te kao takvi zaslužuju posebnu zaštitu, istaknuo je.

Breglec je dao podršku malim brodarima i naglasio kako je u pregovorima za poglavlje 14. Prometna politika stajalište pregovaračkog tima od početaka bilo da se hrvatskim brodarima odobre prijelazna razdoblja - za javni obalni linijski putnički promet do kraja 2016. godine, te za povremeni prijevoz putnika čija je luka ukrcaja i iskrcaja u RH za povremena (kružna) putovanja u kabotaži, brodovima do 650 GT, do kraja 2014.

Kao glavni argument navedeno je kako su ta razdoblja nužna kako bi hrvatski brodari prilagodili svoju flotu i stekli uvjete za sudjelovanje na otvorenom europskom tržištu. Europska komisija je navedeni zahtjev odbila, no pregovarački tim je i dalje ustrajan da se udovolji zahtjevu Sekcije malih brodara HOK-a.

Pregovarački tim za Poglavlje 14. Prometna politika smatra kako bi se to poglavlje moglo zatvoriti u lipnju 2010. godine. (Hina)


Pisane vijesti