- Objavljeno: 15.03.2010.
Okrugli stol: Zadržati lanjsku razinu broja stranih i povećati udjel domaćih turista
Ovogodišnja turistička sezona bit će teška i izazovna, a cilj hrvatskog turizma je zadržati prošlogodišnju razinu turističkih dolazaka i noćenja stranih te povećati udjel domaćih turista, kazao je državni tajnik u Ministarstvu turizma Ivo Mujo na današnjem okruglom stolu na otvaranju 6. redovne skupštine Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela (OMH) u Opatiji. Dodavši da se s tim ciljem ove godine u ukupnu promociju hrvatskog turizma ulaže oko 30 milijuna eura, Mujo je istaknuo i da će se posebno povećati ulaganje ove godine, gotovo dvostruko, u internetsko oglašavanje.
Prema procjeni Ministarstva, kako je kazao, glavne značajke ovogodišnje sezone bit će 'last minute' dolasci i veći udjel stranih gostiju u ukupnom broju, u čemu je presudna blizina Hrvatske kao turističkog odredišta.
Očekuje se i da će kampovi i privatni smještaj ostvariti dobre rezultate, dok će hotelski segment i ove godine biti u teškoćama, tim više što su i mediteranske konkurentne zemlje najavile pojačanu promociju svojih odredišta. Male i obiteljske hotele ocijenio je vrlo fleksibilnim dijelom hrvatskog turizma, poželjevši im uspješnu sezonu.
Predsjednik Uprave Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) Anton Kovačev predstavio je dva modela te banke namijenjena isključivo turizmu i izrađena u sklopu Vladinih mjera za prevladavanje krize.
Jedan model nudi mogućnost financiranja obrtnih sredstava u vidu kredita namijenjenih povratu kredita poslovnih banaka ili plaćanja dobavljača te obveza državi. Drugi je namijenjen ulaganju u poslovanje, a kredite daju isključivo poslovne banke čije programe prihvati HBOR na aukcijama i to temeljem što niže ponuđene kamatne stope.
Kovačev je kazao i da HBOR nudi ukupno šest programa isključivo namijenjenih turizmu temeljem kojih je u otplati 461 zajam u ukupnoj vrijednosti od gotovo četiri milijarde kuna.
Predsjednik OMH-a Šime Klarić rekao je da udruga okuplja 195 članica, kojoj je prošle godine pristupilo novih 14 hotela. Problemom u poslovanju malih i obiteljskih hotela označio je nužnost rada šest do osam mjeseci godišnje kako bi se poslovalo s dobiti što je bitno dulje od kupališne sezone. Zbog toga je važno pronalaziti nove načine promocije, kazao je. Prošle godine su mali i obiteljski hoteli morali smanjiti cijene za pet do 15 posto u odnosu na 2008., a ove godine će se nastojati održati prošlogodišnja razina cijena.
U isto vrijeme porezne obveze i parafiskalni nameti su ostali isti, pa su mnogi hoteli došli u problem s likvidnošću što je zahtijevalo smanjenje troškova i veći radni angažman, rekao je Klarić. (Hina)