- Objavljeno: 11.11.2014.
Okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“
Slijedom potrebe za novim sadržajima koji će obogatiti i kreativno oplemeniti turističke destinacije i biti od interesa za nove kategorije korisnika u vansezonskom periodu, ali i za dionike turističkog sektora u okviru teme spremnosti i opremljenosti destinacija za ponude novih cjelogodišnjih programa, u Ninu je danas održan okrugli stol o temi „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“, u organizaciji Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) i Turističke zajednice grada Nina.
Cilj ovoga, drugog u nizu okupljanja, bio je istaknuti ulogu kreativnosti, promocije i očuvanja kvalitetnog estetskog prostora hrvatskog kulturnog krajolika i identiteta u kontekstu širokog konkurentskog okružja Europske unije, kako bi hrvatske mikro-destinacije bogate naslijeđem stekle dodatnu prepoznatljivost i nove poticajne uvjete za uključivanje u europske razvojne programe.
Sudionici okruglog stola: Bosiljko Domazet (Ministarstvo turizma), Milo Sršen (Hrvatska turistička zajednica), Marko Vrdoljak (Five Stars, autor i voditelj radionice foto turizma Brijuni), Marija Dejanović (TZ Grada Nina), Zlatko Kukec i Vlasta Klarić (UNPAH) – prenijeli su iskustva i primjere upravljanja destinacijom za programe foto turizma, poput razvijanja prostora komunikacije i primjera kreiranja novih turističkih proizvoda na ovaj način.
Danas svi fotografiraju i snimaju i odmah to stavljaju na društvene mreže, a ako im pomognete da te slike budu kvalitetne i uz to dodate priču o toj lokaciji, učinit ćete mnogo za promociju turizma, jer se dobra fotografija i video znatno više puta podijeli nego loša, istaknuo je poznati fotograf Marko Vrdoljak, spomenuvši primjer filma o Zagrebu koji je imao više od dva milijuna pregleda.
Fotografija i video najjaču su promotivni medij, naglašava Vrdoljak i stoga je važno u opremanju odredišta za foto turizam imati jasan plan u kreiranju foto tura, od voditelja – fotografa s iskustvom do suradnje s turističkom ponudom destinacije, pri čemu su efekti izravni (potrošnja u mjestu smještaja, hotelu te prodaja usluga i proizvoda) i neizravni (pozitivna iskustva, nizovi besplatnih fotografija i snimaka koji se kasnije dijele preko društvenih mreža) do korištenja foto i video zapisa u daljnjoj promociji.
Foto turizam može ojačati konkurentnost inovativnim doživljajem, produljiti sezonu i dovesti nove kategorije posjetitelja, naglasila je Vlasta Klarić, dodavši kako se time osnažuje identitet destinacije, ali i ostali njezini proizvodi. Za to je potrebno evaluirati resurse i razviti foto turizam kao novi, inovativni koncept kreativnog turizma koji donosi fotografske vještine kao i znanje o očuvanju lokalne kulture, zaključila je Vlasta Klarić.
U tome je kontekstu spomenuta međunarodna revija turističke fotografije, što je turistička zajednica Nina organizira drugu godinu zaredom, a predstavljeni su i pobjednici prošlogodišnjeg natječaja.
Također, bio je riječi o vizualnoj kulturi i fotografiji kao izvoru sjećanja i promocije odredišta, kao i fenomenu foto turizma i vezi s drugim oblicima turističke ponude te poveznici s temom ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma "Turizam i razvoj zajednice".