Okrugli stol „Foto turizam – turistički proizvod“

Slika /arhiva/zagreb_141230_1.jpg

Četvrti u nizu okruglih stolova o foto turizmu održan je jučer s temom „Foto turizam – turistički proizvod“, u organizaciji VPŠ Libertas i Udruge nezavisnih putničkih agenata (UNPAH) i suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Ministarstvom turizma te fotografom Markom Vrdoljakom.

Niz ovih okruglih stolova započeo je u Prvić Luci na Svjetski dan turizma, točnije u Vodicama, gdje je održana rasprava s temom „Memorijalni centar „Faust Vrančić“, kreiranje matrice upravljanja destinacijom kulturnog turizma“. Drugi okrugli stol „Kako opremiti destinaciju za foto turizam“ održan je 11. studenoga u Ninu i treći, s istom temom, u Ozlju, 10. prosinca prošle godine.

Uz sudjelovanje 40-tak predstavnika turističkih agencija, turističkih zajednica, fotografa, turističkih vodiča i turističkih stručnjaka, prodekanica VPŠ Libertas, mr. sc. Ksenija Keča pozdravila je inicijativu razvitka foto turizma u Hrvatskoj te najavila ugovor o suradnji Libertasa i UNPAH-a koji će rezultirati daljnjim edukacijama za turističke partnere.

Održavanje četvrtog okruglog stola o ovoj temi Hrvatskoj potvrđuje da je zajedničko razmišljanje o vrijednostima, idejama i snovima važan kulturni resurs koji stimulira rađanje nove kvalitete i sadržaja, kao što je foto turizam. 

Fotografija je od samog svog početka dio turističkih putovanja. Svaka generacija turističkih putnika fotografiranju destinacije pristupa na novi način, gleda nove prostore novim očima. Sveprisutnost novih tehnologija i mogućnosti fotografiranja inspirativna je za putnike. Upravo svjedočeći o toj sveprisutnosti Bosiljko Domazet predstavio je Hotspot Croatia, projekt slobodnog pristupa Internetu kojim je uz financijsku potporu Ministarstva turizma uspostavljeno 550 takvih točaka diljem Hrvatske. Spomenuo je i tzv. skrivenu Hrvatsku, ljepote brojnih hrvatskih krajolika još nedirnutih masovnim turizmom, koje Ministarstvo također promovira na svojim stranicama. Istaknuvši poetično ozračje nekih lokacija kao što su „Feštinsko kraljevstvo“, Beli na otoku Cresu, ili Ozalj, Domazet je naglasio nužnost održivosti i promocije takvih prostora kroz fotografiju.

O promociji Hrvatske govorio je Milo Sršen, predstavnik Hrvatske turističke zajednice, iznijevši uspješne primjere izvrsne promotivne akcije putem fotografije, provedene u Francuskoj, što je rezultiralo velikim interesom francuskih turista za Hrvatsku. Upravo takva visokokvalitetna vrsta promocije put je do novih kategorija korisnika, okrenutih vizualno nezagađenim i autentičnim prostorima neotkrivenih europskih destinacija.

Nacionalni park Brijuni upravo je takvo odredište, idealno za održavanje radionica foto turizma izvan sezone, istaknuo je Marko Vrdoljak, organizator prvih takvih radionica u Hrvatskoj te je upravo tim svojim projektom ponudio suradnju nazočnim predstavnicima turističkih agencija i time potaknuo interes za ovu vrstu interaktivnog i kreativnog pristupa turistima.

Hrvatska ima neiskorištene potencijale za razvoj foto turizma naglasio je predsjednik UNPAH-a Zlatko Kukec, istaknuvši da UNPAH želi osnažiti taj proizvod kroz buduće edukativne radionice u suradnji s partnerima.

Zaključeno je da je foto turizam inovativni koncept kreativnog turizma koji korisniku, suvremenom turistu donosi fotografske vještine, ali i znanje o očuvanju lokalne kulture, kroz interakciju sa zajednicom.

Foto turizam nudi opipljiviju prirodu, kulturu i nove vještine, ali i dodatnu promociju za destinaciju s obzirom na razvijenu kulturu komunikacije i dijeljenja vizualnih sadržaja. Korištenje fotografije u turizmu može se odnositi na pasivne oblike ponude gdje se korisnicima nudi fotograf koji će ih pratiti i fotografirati u posebnim prilikama (na medenom mjesecu  i slično), ili kroz aktivno sudjelovanje u okviru foto safarija, foto tura, tematskih foto itinerara ili foto radionica.

Upravo gradovi bogatstvom baštine i sadržaja u tom smislu imaju veliku privlačnost, pa tako i Zagreb koji je na ljestvici svjetske fotografiranosti na 197. mjestu, a u Hrvatskoj na 6. mjestu. U tom smislu najbolje plasirani hrvatski grad je slikoviti Rovinj, 59. na svjetskoj ljestvici najviše fotografiranih gradova. Lokalnim zajednicama ovaj još neiskorišteni vid turizma može donijeti veće prihode koji se u foto destinacijama kreću u prosjeku oko 1800 američkih dolara po aranžmanu.

U velikom svjetskom turističkom kretanju u kojem sudjeluje 1,138 milijardi putnika, upravo niše koje se vežu uz fotografiju i foto turizam imaju perspektivu staviti Hrvatsku na svjetsku kartu prepoznatljivosti i vidljivosti, upravo stoga i VPŠ Libertas i UNPAH potiču ovu vrstu edukacije.



Pisane vijesti