Održan 2. kongres sportskog turizma u Makarskoj

Slika /arhiva/lux_2_kon_sportski1.jpg

Drugi kongres sportskog turizma održan je u Makarskoj je 11. i 12. studenoga 2016. godine, u organizaciji agencije Lux promocija, s glavnom temom „Neiskorišteni potencijal turizma Hrvatske – sportski turizam“, uz opsežan program temeljen i razvijan na zaključcima prvog kongresa prošle godine u Zagrebu.

Program ovogodišnjeg kongresa odvijao se kroz četiri panela: Razvoj sportskog turizma u brdsko planinskom području; Vrhunski sportaši nakon sportske karijere; Razvoj vodenih sportova i nautike; Sportski turistički proizvodi u praksi receptivnih subjekata. 

Stoljetna tradicija sporta na prostoru Republike Hrvatske, kao i aktualni sportski imidž koji kontinuirano održavaju i jačaju hrvatski olimpijci i ostali hrvatski sportaši, važna su sastavnica nacionalnog identiteta. Recentna globalna istraživanja u turizmu dokazuju učinkovitost implementacije svega što ima poveznice s nacionalnim identitetom u turističku ponudu u cilju produljenja turističke sezone. Konkurentnosti i privlačnosti destinacije u vansezonskom periodu doprinose i sportski turistički proizvodi temeljeni na olimpijskim sportovima, kao i oni turistički proizvodi kreirani na tradicijskim aktivnostima i običajima.

Sportski turizam nema alternativu, s obzirom na resurse, potencijal i međunarodnu prepoznatljivost hrvatskih sportaša potrebno ga je prepoznati strateški najvažnijim oblikom turizma i zakonski regulirati, jedan je od zaključaka.

Sportski turizam potrebno je zakonom regulirati, prvenstveno kroz Zakon o sportu. Potrebno je hitno i bez odlaganja da Ured za sport pristupi izradbi strategije razvoja sporta Republike Hrvatske uz uključivanje znanstvenih institucija, nadležnih ministarstava i Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog kluba olimpijaca, sportskih stručnjaka, predsjednika sportskih saveza i zainteresiranih pojedinaca. Kineziološki fakultet u Splitu ponudio je odmah na kongresu da bez naknade sudjeluje u izradi ovog interdisciplinarnog, za budućnost sporta strateški važnog dokumenta. Suradnju su ponudili mnogi okupljeni znanstvenici, sportski stručnjaci i uglednici, a za vjerovati je da su se i druge znanstvene institucije spremne uključiti na identičan način s zajedničkim ciljem - opće društvene koristi.

Republika Hrvatska u ponudi specijaliziranih sportskih turističkih proizvoda jedan je od lidera u EU, što je najvećim dijelom ostvareno zahvaljujući entuzijazmu pojedinaca poduzetnika i pojedinih predstavnika ureda lokalnih turističkih zajednica, rekao je  dr. sc. Neven Šerić naglasivši da razvoju sportske turističke ponude treba pristupati interdisciplinarno. Država treba preuzeti aktivniju ulogu u svekolikoj potpori razvoju specijaliziranih turističkih proizvoda, a posebno sportskog turizma koji do danas nije prepoznat strateški važnim oblikom turizma, prema razvojnoj strategiji turizma Hrvatske do 2020. godine, rekao je. 

Sportski turizam nema alternativu, s obzirom na resurse, potencijal i međunarodnu prepoznatljivost hrvatskih sportaša, ukazao je doc. dr. Dražen Čular s Kineziološkog fakulteta u Splitu, dodavši da je upravo sportski turizam potrebno prepoznati strateški važnim oblikom i intenzivno ga razvijati u budućnosti. 

Izlaganje o resursima i faktorima konkurentnosti destinacije važnima za planiranje sportsko-turističke ponude, održao je dr. sc. Ivan Novak iz Instituta za turizam, a dr. sc. Mirna Andrijašević, iz Kineziološkog fakulteta Zagreb, predstavila je wellness turizam važnim segmentom sportskog turizma i životnom filozofijom. 

Na svim planinskim područjima u Republici Hrvatskoj preporučljivo je za vodstvo angažirati licencirane gorske vodiče kako bi se zadovoljili sigurnosni uvjeti aktivnog odmora prema standardima EU, istaknuo je Damir Gobec iz Planinarskog saveza Zagreba i Udruge gorskih vodiča Hrvatske, dok je na ogroman potencijal za razvoj sportskog turizma putem trail i treking aktivnosti ukazala Anamarija Marović iz komisije za sportsko penjanje HPS-a.

O ulozi skijaških učitelja u kreiranju i razvoju potencijala turističke ponude govorio je prof. dr. sc. Siniša Kovač; o potencijalima korporativnog turizma - team buildinga dr. sc. Marko Jelić iz Knina, a proslavljeni alpinist Stipe Božić, ispred Hrvatske Gorske službe spašavanja, koja slavi 60 godina postojanja, održao je uvodno izlaganje na panelu o razvoju sportskog turizma u brdsko planinskim područjima Hrvatske. 

Hrvatski klub olimpijaca podržao je realizaciju panela o vrhunskim sportašima nakon sportske karijere, uz sudjelovanje Blanke Vlašić te zaključak da hrvatski olimpijci predstavljaju vrijedan i iskoristiv potencijal u promoviranju sportske turističke ponude.

Cikloturizam i intenzivan rast posjećenosti Hrvatske predstavio je Ivan Črnjarić primjerom utjecaja projekta "Tour of Croatia" na turističku promociju Hrvatske i daljnji razvoj cikloturizma.

Panel o sportskim turističkim proizvodima u praksi receptivnih subjekata, naznačio je da u Republici Hrvatskoj nije standardizirano djelovanje ureda županijskih turističkih zajednica u cilju učinkovite koordinacije terenskih ureda TZ. Postoje primjeri općinskih TZ (pozitivne primjere predstavili su Davor Andrijašević iz TZ općine Gradac i Ana Grassi iz TZ općine Milna), županijskih TZ (pozitivan primjer je predstavila Mihaela Kadija iz Turističke zajednice Zadarske županije) koji su za svaku pohvalu, ali i primjeri u kojima je potrebno hitno mijenjati postojeću praksu.



Pisane vijesti