- Objavljeno: 29.05.2009.
Od sutra u prometu obje cijevi tunela Sveti Rok i Mala Kapela
Od subote, 30. svibnja, kroz tunele Sveti Rok i Mala Kapela na autocesti Zagreb - Split počinje teći promet objema cijevima, najavljeno je iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Kroz oba tunela promet je dosad tekao kroz jednu cijev dvosmjerno, što je kod povećanog prometa, posebice vikendima tijekom turističke sezone, izazivalo gužve i duže čekanje.
Druge cijevi završene su prije mjesec dana i tada je kroz njih pušten promet, a zatvorene su "stare" koje su obojane.
Od sutra promet će teći objema cijevima, a prije toga, od petka u 22 sata do subote u 10 sati tuneli će biti zatvoreni za promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za jednosmjerni promet.
Promet objema cijevima otvorit će ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta. Prigodna svečanost održat će se na odmorištu Marune ispred južnog ulaza u tunel Sveti Rok.
Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna bez PDV-a, a za oba tunela, tj. četiri tunelske cijevi, vrijednost radova je 2,3 milijarde kuna bez PDV-a.
Gradnju druge cijevi tunela Sveti Rok izvodila je poslovna udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor-inženjering, a druge cijevi tunela Mala Kapela poslovna udruga koju čine Viadukt i Strabag.
Tunel Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split, čija je desna cijev duga 5.780 metara, a lijeva 5.821 metar. Radovi na iskopu desne cijevi započeli su 2002. godine te je u lipnju 2005. puštena u promet.
Lijeva cijev tunela Sveti Rok duga je 5.679 metara, a desna 5.670 metara. U lipnju 2003. u promet je puštena desna cijev, a kao službeni početak gradnje uzima se 1993. godina.
Oba tunela građena su prema Novoj austrijskoj metodi (NATM - bušenje i miniranje) koja se pokazala prilagodljivom za različite geološke uvjete koji su se javljali duž trase tunela. U oba tunela najveća dopuštena brzina vožnje iznosi 100 kilometara na sat.
Kroz oba tunela promet je dosad tekao kroz jednu cijev dvosmjerno, što je kod povećanog prometa, posebice vikendima tijekom turističke sezone, izazivalo gužve i duže čekanje.
Druge cijevi završene su prije mjesec dana i tada je kroz njih pušten promet, a zatvorene su "stare" koje su obojane.
Od sutra promet će teći objema cijevima, a prije toga, od petka u 22 sata do subote u 10 sati tuneli će biti zatvoreni za promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za jednosmjerni promet.
Promet objema cijevima otvorit će ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta. Prigodna svečanost održat će se na odmorištu Marune ispred južnog ulaza u tunel Sveti Rok.
Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna bez PDV-a, a za oba tunela, tj. četiri tunelske cijevi, vrijednost radova je 2,3 milijarde kuna bez PDV-a.
Gradnju druge cijevi tunela Sveti Rok izvodila je poslovna udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor-inženjering, a druge cijevi tunela Mala Kapela poslovna udruga koju čine Viadukt i Strabag.
Tunel Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split, čija je desna cijev duga 5.780 metara, a lijeva 5.821 metar. Radovi na iskopu desne cijevi započeli su 2002. godine te je u lipnju 2005. puštena u promet.
Lijeva cijev tunela Sveti Rok duga je 5.679 metara, a desna 5.670 metara. U lipnju 2003. u promet je puštena desna cijev, a kao službeni početak gradnje uzima se 1993. godina.
Oba tunela građena su prema Novoj austrijskoj metodi (NATM - bušenje i miniranje) koja se pokazala prilagodljivom za različite geološke uvjete koji su se javljali duž trase tunela. U oba tunela najveća dopuštena brzina vožnje iznosi 100 kilometara na sat.