- Objavljeno: 05.04.2018.
Najavljeni Dani hrvatskog pršuta u Dubrovniku
Dani hrvatskog pršuta 13. i 14. travnja u Dubrovniku će okupiti proizvođače iz Istre, Kvarnera i Dalmacije s ciljem promocije i jačanja brenda pršuta, čija proizvodnja, s obzirom na porast potražnje i rast turizma ima veliki potencijal. Eminentni proizvođači ove delicije udruženi u Klaster „Hrvatskog pršuta“ predstavit će proizvode ispred crkve sv. Vlaha. „Želja nam je u sklopu manifestacije predstaviti ponajbolje primjere dobre prakse s područja Dalmacije, Istre i Kvarnera te druženjem i stručnim dijelom pridonijeti jačanju brenda hrvatskog pršuta i njegovoj valorizaciji u prehrambenoj i turističkoj industriji“, istaknuo je Ante Madir, izvršni direktor Klastera „Hrvatski pršut“, na predstavljanju manifestacije u HGK – Komori Zagreb.
„Osim promocije hrvatskog pršuta, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede 14. travnja otvara se i obilježava „Tjedan hrvatskih zaštićenih proizvoda“. Prije tri godine baš na taj datum Krčki pršut dobio je oznaku zemljopisnog porijekla. To je bila prva registracija zaštićene oznake u Republici Hrvatskoj iz EU sustava kvalitete“, rekla je Ana Babić, predstavnica Udruge Dalmatinski pršut iz pršutane Voštane.Igor Miljak, predsjednik Uprave PPK Karlovac i predstavnik Mesne industrije braće Pivac istaknuo je kako su proizvođači hrvatskih pršuta dobivanjem EU oznake zaštićenog geografskog porijekla dobili proizvod s dodanom vrijednošću, a potrošači i kupci garanciju visoke kvalitete.
Hani Hreljak, predstavnica Istarskog pršuta iz pršutane Pisinium naglasila je kako je Istarski pršut nositelj EU zaštićene oznake izvornosti te istaknula njegove specifičnosti u obradi i tehnologiji proizvodnje. Istarski pršut nema kožu i potkožno masno tkivo, soli se morskom solju te začinima poput papra, lovora, ružmarina i izlaže se atmosferi suhog zraka.
Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore, institucije koja sve četiri godine podržava manifestaciju, istaknula je kako HGK potiče promociju pršuta, aktivno sudjeluje u izradi pravilnika i regulative na nacionalnoj razini usko vezanoj uz interese proizvođača.
„HGK prati trgovinsku razmjenu u prehrambenoj industriji. Za usporedbu u 2014. izvezli smo proizvode tarifnog broja 0210 u koji spadaju šunke i pršuti u vrijednosti 84 tisuće eura, a prošle godine u vrijednosti 235 tisuća eura. Što se uvoza tiče 2014. u tom segmentu uvezli smo robe u vrijednosti 740 tisuća eura, a prošle godine 1,9 milijuna eura. Vidljivo je da proizvodnja pršuta ima veliki potencijal u gospodarskom razvoju Hrvatske“, zaključila je Božica Marković. (foto: Rene Karaman)