Ministar Cappelli na obilježavanju 15. obljetnice predstavništva HTZ-a u Sloveniji

U sklopu boravka u Sloveniji, ministar Cappelli jučer je prisustvovao svečanom obilježavanju 15. obljetnice predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji koja se održala u Ljubljani. Od 2002. godine, kada je Predstavništvo započelo sa svojim radom, zabilježeno je nešto manje od 5 milijuna noćenja slovenskih gostiju, dok je ta brojka u 2016. godini porasla na gotovo 9,5 milijuna noćenja. Slovensko tržište je drugo tržište po značaju za hrvatski turizam sa ukupnim udjelom od nešto više od 10 posto.

„Hrvatska i Slovenija imaju duboku povijesno-kulturnu povezanost, a ta povezanost na najbolji način prikazana je kroz našu zajedničku suradnju u turizmu. Hrvatska i Slovenija kroz zajednički nastup i povezivanje proizvoda imaju puno snažniju vidljivost na globalnom tržištu, posebice među turistima iz udaljenih zemalja poput Kine, Južne Koreje i Japana koji Europu doživljavaju kao jedinstvenu destinaciju. Suradnja Hrvatske i Slovenije u segmentu turističke promocije, sigurno zahvaljujući i našem predstavništvu u Sloveniji, kvalitetno se provodi čitav niz godina. Samo zajedničkim snagama dobivamo snažniju međunarodnu dimenziju i prepoznatljivost, širimo prijateljsku suradnju i zajedništvo te produbljujemo dobrosusjedske odnose“, istaknuo je ministar Cappelli prilikom početka svečanosti te nadodao: „Hrvatska kao turistička destinacija, na slovenskom tržištu već godinama drži visoku poziciju i slovenski gosti su nam među najvjernijim gostima. Drago mi je da su prepoznali Hrvatsku kao jednu od svojih najomiljenijih destinacija te da se osjećaju sigurnim i dobrodošlim, a tako će biti i u godinama koje su pred nama.“

Podsjećamo, od 2010. godine Hrvatska i Slovenija zajedno se i promoviraju na dalekim tržištima poput Japana, Kine, Južne Koreje i Brazila pod sloganom "Experience Croatia, Feel Slovenia". Tako se već niz godina turistička ponuda obje zemlje predstavlja na važnim svjetskim sajmovima i burzama te organiziraju izravni susreti turističkih agencija i turoperatora u svrhu zajedničke promocije destinacije.

U proteklih 15. godina predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Sloveniji je svake godine organiziralo druženja s brojnim partnerima koji su sudjelovali u stvaranju uspješne turističke priče, a na takvim događajima predstavljale različite destinacije u Hrvatskoj. Tako se ove godine uzvanicima predstavlja turistička ponuda Lošinja – otoka vitalnosti gdje se prezentiraju otočne delicije pripremljene od lokalnih namirnica s cresko lošinjskog arhipelaga. Prvo obilježavanje Dana lošinjske kuhinje u Ljubljani održava se od 20. do 25.ožujka u organizaciji Hrvatske turističke zajednice predstavništvo Slovenije, Lošinj Hotels & Villas i Turističke zajednice Grada Malog Lošinja.

Od početka ove godine Hrvatsku je posjetilo preko 50 tisuća gostiju iz Slovenije koji su ostvarili 131 tisuća noćenja, što predstavlja rast od 13 posto u dolascima i 17 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani.

Podsjećamo, tijekom 2016. godine u Hrvatskoj je ostvareno 1,5 milijuna dolazaka i 9,5 milijuna noćenja gostiju iz Slovenije, što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od 10 posto. Od ukupnog broja slovenskih turista u 2016., 30 posto noćenja ostvarili su u kampovima, 21 posto u objektima u domaćinstvu te 14 posto u hotelima. Istra je vodeća županija prema turističkom prometu s slovenskog tržišta te zatim slijede Primorsko-goranska, Zadarska, Splitsko-dalmatinska te Šibensko-kninska županija.

Najposjećenije destinacije od strane slovenskih turista u Hrvatskoj tijekom 2016. godine bile su Umag, Mali Lošinj, Medulin, Novigrad i Dobrinj. (www.mint.hr)

Pisane vijesti